Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları
17
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri:
Öğr. Gör. Bilge GÖKIRMAK Tel: 02242615540 / 60532 Mail: gbilge@uludag.edu.tr Sosyal Bilimler MYO
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Konaklama endüstrisi, önbüro organizasyon yapısı, ön büro sistemleri, ön büroda kullanılan belgeler, ön büro da çalışma saatleri, rezerasyon, ön büro yönetimi konularını öğrenmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Konaklama işletmelerinde önbüro bölümünün önemi, organizasyonu, yönetimi ve önbüro bölümünün işleyişinin öğrenilmesi sağlanmaktadır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Otel İşletmelerinin ve önbüro örgütlenmesinin kavranması;
2
Önbüro’nun gerek otel işletmeleri, gerekse de seyahat işletmeleri açısından öneminin stratejik bir bakış açısı ile ele alınmasının sağlanması;
3
Turizm belgesi sahibi işletmelerin kendi aralarında, müşterilerle ve Turizm Bakanlığı ile ilişkilerinin hukuki ve yönetsel açıdan değerlendirilmesi becerisinin kazanılması;
4
Önbüro’nun otel işletmeleri açısından öneminin öğrenilmesi;
5
Önbüro bölümünün işlevlerinin anlama;
6
Önbüro’nun kendi alt bölümleri ve diğer otel bölümleri ile olan ilişkisinin boyutlarının ve öneminin anlama;
7
Uluslar arası turizm etkinliklerindeki yeni trendlerin otel işletmeleri açısından yarattığı fırsat ve tehditlerin güncel örneklerle irdelenmesi becerisinin kazanma;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Otelcilik Endüstrisinin Genel Yapısı ve Otel İşletmelerinin Sınıflandırılması ve Özellikleri
2
Otel İşletmelerinde Önbüro bölümünün yeri, önemi.
3
Otel İşletmelerinde Önbüro bölümünün görevleri
4
Otel İşletmelerinde kullanılan önbüro dizgeleri (sistemleri)
5
Otel İşletmelerinde konukların karşılanması, yerleştirilmesi ve ayrılması süreci (Konuk Döngüsü)
6
Otel İşletmeleri Açısından yönetim işlevlerinin incelenmesi, önbüro yönetimi ve diğer bölümler ilişkisi
7
Rezervasyon Geliş Şekilleri ve Seyahat Acenteleri İlişkisi
8
Ders tekrarı ve Ara Sınav
9
Otel işletmeleri&Seyahat Acentelerinin karşılıklı ve Bakanlık ile ilişkililerinin incelenmesi
10
Avrupa Paket Tatil Yönetmeliği ve Türkiye Turizm Endüstrisine Yüklediği ödev ve Sorumluluklar
11
Seyahat Acenteleri ve Otel İşletmeleri İle İlintili Forum Yorumlarının İncelenmesi ve İrdelenmesi
12
Bir otel işletmesine ziyaret
13
Bir otel işletmesine ziyaret
14
Final
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Gökdeniz, Ayhan ve Dinç Yakup, Önbüro Operasyonları ve Yönetimi, Detay Yayıncılık, 2005, Ankara. Tüm World Wide Web kaynakları.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
Sonuçlar, öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
4
56
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
88
Toplam İş Yükü / 30 saat
2,9
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU