Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I
1 Dersin Adı: TEMEL TASARIM EĞİTİMİ I
2 Dersin Kodu: CNST103
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SENANUR DODEVSKİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Senanur GÜNDOĞDU DODEVSKİ
Mail : senanur@uludag.edu.tr
Tel : 0 224 - 757 61 63
Adres : Uludağ Üniversitesi İznik Meslek Yüksek Okulu Selçuk mah. Üyecek mevkii Hastane Caddesi 16860 İznik/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu ders ile öğrenciye; yaratıcı güçlerini geliştirme ve temel çizimler yapma , tasarım ilkelerine uygun komposizyon çalışma yeterlikleri kazandırmak amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: 1- Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek 2- Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak 3- Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, 4- Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak, 5- Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak 6- Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, 7- Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Nokta-Çizgi modülü ile,nokta çizgi ile yüzey düzenlemek ;
2 Açık-koyu, Işık-gölge modülü ile, objeleri açık-koyu,ışık-gölge ile çalışmak, ;
3 Tasarı İlkeleri (Form Çağrışımları ve Kompozisyon) modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak, ;
4 Renk modülü ile, renk uygulaması yapmak, ;
5 Doku modülü ile, doku yorumlarıyla yüzey oluşturmak ;
6 Strüktür modülü ile, özgün strüktür uygulamaları yapmak, ;
7 Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak yeterlikleri kazandırılacaktır. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel Tasarım eğitiminin tanımı, amacı, önemi. Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar
2 Nokta ve Çizgi konusunun anlatımı Nokta-çizgi uygulamalarıyla düzenlemeler ve yorumlar
3 Işık konusunun anlatımı Tonlama ve Valör çubuğu çalışması
4 Tasarımda Işık Objelerin Açık-Koyu Ve Işık-Gölgesini Yapmak
5 Tasar -tasarı - tasarım Form tasarım çizimleri
6 Tasarı İlkelerinin açıklayarak anlatımı Tasarım ilkeleri , Form Çağrışımları ve Kompozisyon modülü ile, iki ve üç boyutlu form oluşturarak kompozisyon kurmak.
7 Renk Tanımı, renklerin çeşitleri Renk uygulaması yapmak
8 Renklerin sınıflandırılması ve renklerin psikolojik etkileri Renk çalışması
9 Renk konusu ile ilgili çalışmaların slayt sunumları Renk uygulaması yapmak. Akrilik boya ile renklerin kullanıldığı çalışmalar-renk çarkı, renk skalası yaparak ana renkler ve ara renklerle uygulamalar
10 Doku tanımı, çeşitleri ve sınıflandırılmasını örnekler ile anlatma. Farklı doku çalışmaları
11 Doku tanımı, çeşitleri ve sınıflandırılmasını örnekler ile anlatma. Doku çalışmaları - doğada nokta, çizgi ve çeşitli dokuların gözlemlenerek fotoğraflarının çekilmesi, ahşap, cam, metal, kumaş gibi dokuların etüd edilmesi. Doku yorumlarıyla yüzey oluşturma
12 Strüktür Özgün strüktür uygulamaları yapmak
13 Strüktür Özgün strüktür uygulamaları yapmak
14 Temel Perspektif - Perspektif türleri, bakış noktası, ufuk çizgisi, kaçış noktası gibi Perspektif elemanların tanıtılması Perspektif modülü ile, perspektif ilkelerine uygun çizim yapmak.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- ÇELLEK Tülay, Temel Sanat Ders Notları, 2003
2- Doç. ODABAŞI Hatice Aslan, Grafikte Temel Tasarım, Cem Ofset, İstanbul
3- ATALAYER Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Ünv. Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
4- TURANİ Adnan, Sanat Terimleri Sözlüğü, Toplum Yayınevi, 1980
5- Öztuna, H. Y. (2008). Görsel İletişimde Temel Tasarım. İstanbul: Güzel Sanatlar Matbaası.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrencilerin bu dersteki başarısı hakkında karar vermek amacıyla %20 ara sınav , % 20 ödev ve % 60 final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin her birinin dönem sonu itibariyle topladığı puanlar, Uludağ Üniversitesi tarafından gönderilen Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Öğretim Yönetmeliği gereğince ders geçme kriterleriyle karşılaştırarak her bir öğrenci için başarılıdır ya da başarısızdır kaldı kararı alınır.
Açıklama Sonuçlar mutlak değerlendirme sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 6 12 72
Ödevler 1 2 2
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 2 1 1 1 3 1 4 1 1 5 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 1 1 5 1 1 1 1 5 1 4 4 1 1 1 1
OK4 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 4 1 1 1 1
OK5 1 1 4 1 1 1 4 1 1 4 1 1 1 1 1
OK6 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 3 3
OK7 1 1 3 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 3 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr