Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ IV
1 Dersin Adı: MÜZİK TEORİSİ VE SOLFEJ IV
2 Dersin Kodu: KNS2100
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 4
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Gökçe ALTAY ARTAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof.Gülay GÖĞÜŞ
Öğr.Gör.Betül B.ÖZSOY
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı
altaygokce@uludag.edu.tr
+90 224 294 27 00
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Seçilen parçaları müziksel özelliklerini göz önüne alarak okuma, yapısını inceleme, dikte etme
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Karşılaştığı eserlerin notasını okuma, müziksel olarak inceleme, duyduğu melodileri nota ile ifade etme becerilerini kazanır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Seçilen solfej parçalarını okurken; hız, gürlük, ifade terimlerini uygulayabilme; ;
2 Farklı ölçü türlerinde kullanılan vuruş biriminin çeşitli yapılanmalarını tanımlayabilme; ;
3 Aralık ve akorları, türleri ve çevrimleri ile tanıyıp şifrelendirebilme; ;
4 Modülasyon kavramını tanımlayarak okuduğu, dikte ettiği parçalar içindeki modülasyonları gösterebilme; ;
5 Müzik teorisine ilişkin edindiği birikimi, dinlediği tek ve iki sesli ezgileri dikte ederken kullanabilme; ;
6 Mod ve modalite kavramlarını tanımlayarak çeşitli modları tanıyabilme; ;
7 Müzik teorisine ilişkin edindiği birikimi içeren fa, sol ve do anahtarında yazılmış parçaları okuyabilme .;
8 Müzik teorisine ilişkin edindiği birikimi içeren ezgileri deşifre edebilme; ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Mod kavramı, modların yapısı, eski Anadolu modları/töreleri (dor, frig, lid)
2 Anadolu modlarının/törelerin (dor, frig, lid) yapısı ve örnek parçalar
3 Basit ve bileşik ölçülerde vuruşun farklı bölünümleriyle oluşmuş ritimler, aksak ölçüler.
4 Anadolu modları/törelerin değişik kullanımları ve örnek parçalar
5 Ortaçağ modları (doryen, frigyen ve lidyen), repertuvardan örnekler
6 Çeşitli modlarda yazılmış basit, bileşik ve aksak ölçülü parçalıarın okunması, dikte edilmesi.
7 3. çizgi fa nahtarı ve bu anahtarla yazılmış parçaların okunması.
8 Çeşitli modlardaki parçaların okunması ve dikte çalışmaları – Ara sınav -
9 3.çizgi fa anahtarında yazılmış parçalar.
10 Atonalite kavramı, repertuvardan seçilmiş örnekler.
11 Basit, bileşik ve aksak ölçülerde vuruşun farklı bölünümleriyle oluşmuş ritimler.
12 Yedili ve dokuzlu akorlarla çalışmalar
13 Forma ve biçimin grafik ifadeleri, parçaların analizi.
14 Repertuvardan seçilmiş (fa, sol ve do anahtarlarının kullanıldığı) parçaların okunup formal olarak incelenmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Haciev, Paraşkev. Temel Müzik Teorisi, (Çev. Ahter Destan) İstanbul, Pan Yayıncılık, 2007. - Say, Ahmet. Müzik Sözlüğü, Ankara: Müzik Ansk. Yayınları, 2002 - Saygun, A. Adnan. Musiki Nazariyatı-I, Ankara, Devlet Kons. Yay. 1962. - Saygun, A. Adnan. Musiki Temel Bilgisi (II-III-IV), İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1962.
- Bournonvile, Armand. 250 Dictees Musicales, Paris: H. Lemoine Edit. - Laduhin, N. 1000 Temel Müziksel Dikte (1,2 ve 3 sesli), Moskova: 1986 - Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Une Voıx- III (115 Dictees Difficiles), Roma: Max Eschig Edit. - Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Deux Voix IV (70 dictees faciles), Roma: Max Eschig Editions. - Mazellier, Jules. Dictees Musicales a Deux Voix (30 adet 2, 3 ve 4 sesli armonik dikte),Roma: Max Eschig Edit - Noel-Gallon. Cours Complet de Dictee Musicale (100 iki partili müziksel gelişime dayalı dikte), Paris: Jobert Edit. - Noel-Gallon. Cours Complet de Dictee Musicale (100 üç partili müziksel gelişime dayalı dikte), Paris: Jobert Edit. - Petıt, Sımone. Cours Complet de Dictees Musicales II-III, Paris: A.Leduc Edit. Musicales - Rueff, Jeanine. 250 Dictees Musicales Progressives a Une Voıx- II, Paris: A. Leduc Musicales Edit. - Vachey, Henri. Cours D’enseıgnement Musıcal General-3 (40 dikte), Paris: A.Leduc Edit. Musicales. - Vachey, Henri. Soıxante Dıctees (A une et deux voıx), Paris: A.Leduc Edit.
- Arrieu C., G. Dandelot, G. Hugon ve diğ. Vıngt Lecons de Solfege Moderne, Paris: H.Lemoine, Edit, 1934. - Dandelot, Georges. Vıngt Leçons de Solfege Paris: H. Lemoıne Edit.- Dandelot, Georges. Etude Du Rythme (3., 4., ve 5.), Paris: Musicales A. Leduc Edit. - Lavıgnac, Albert. Solfege des Solfeges (Volume 3B-3C) Paris: H.Lemoine Edit - Lavıgnac, Albert. Solfege des Solfeges (Volume 4A) Paris: H.Lemoine Edit. - Pozzolı, Ettore-Desportes,Y. Cours Complet de Solfege (5-6) İtalya: Ricordi Edit., 1987 - Saygun, A. Adnan. Toplu Solfej-II, İstanbul, Milli Eğit. Basımevi, 1967 - Saygun, A. Adnan. Töresel Musiki-Op.40 (Okuma kitabı), İstanbul, Milli Eğitim Basımevi1967.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dikte, solfej okuma ve inceleme, deşifre, ödev.
Açıklama Değerlendirme; seslendirilen solfejlerin entonasyon, cümleleme ve müzikal ifadesi, yapısal olarak incelenmesi, çalınan ezgilerin diktesi ve deşifre çalışmaları ile yapılır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 4 56
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 4 4
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 4 3 4 3 1 4 1 1 2 2
OK2 3 2 3 4 4 3 1 4 2 1 2 2
OK3 3 1 3 3 4 3 1 4 2 1 1 2
OK4 4 2 4 4 4 3 1 4 2 1 2 1
OK5 3 1 4 3 3 4 1 3 2 1 2 1
OK6 4 1 3 4 4 3 1 4 2 2 1 1
OK7 4 1 4 3 3 4 1 3 2 2 2 1
OK8 4 1 4 3 3 4 1 4 2 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr