1 | Dersin Adı: | SPORDA PAZARLAMA, SPONSORLUK ve MEDYA |
2 | Dersin Kodu: | AEB0055 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. TOLGA BAHADIR ŞİMŞEK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr.Gör.Tolga Bahadır ŞİMŞEK tbsimsek@uludag.edu.tr 0224-711 27 81 Bursa Uludağ Üniversitesi İnegöl M.Y.O |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Spor pazarlamasının, marka imajı, marka sadakati ve marka bilinirliğini arttırma, TV yayın gelirleri, sponsorluklar, oyuncu ve forma satışı yoluyla gelir yaratma ve sporun teşvik edilmesi gibi birçok faydası bulunmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Antrenörlük eğitimi alan bir bireyin spor yöneticiliği içerisinde ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma planlamasına katkıda bulunarak, Spor yöneticiliğinin işletmecilik bakımından gelişimine katkı sunar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | spor pazarlaması | |
2 | spor pazarlamasında ürün | |
3 | spor pazarlaması ve fiyatlandırma stratejileri | |
4 | spor pazarlaması tutundurma ve dağıtım | |
5 | Spor endüstrisi | |
6 | Spor pazarlamasının bölümlenmesi | |
7 | Marka ve İmaj yönetimi | |
8 | Marka stratejileri | |
9 | Sporda Markalaşma | |
10 | Sponsorluk nedir? | |
11 | Sporda sponsorluk stratejileri | |
12 | Sponsorluk ve finansman | |
13 | Spor ve medya | |
14 | Yeni medya teknikleri |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ammon, R. ve Stotlar, D. K. (2003). Contemporary Sport Management. (Editor: Parks, J. B., Quarterman, J.), Champaign: Human Kinetics. Argan, M. (2004). Spor Sponsorluğu Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık. Argan, M. ve Katırcı, H. (2008). Spor Pazarlaması. (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Başaran, K. (2009). “Dört Büyükler İlk Golü Krize Attı, Transfere 184 Milyon Euro Harcadı”, Referans, 08.08.2009. Blann, F.W. (1998). Contemporary Sport Management. (Editörler: J.B.Parks, B.R.K Zanger ve J. Quarterman) içinde “Sport Marketing” Bölümü. Champaign: Human Kinetics. Callecad, R. L. ve Stotlar, D. K. (1990). Sport and Fitness Management, Career Strategies and Professional Content. (Editors: Janet B. Parks and Beverly R.K. Zenger), Illionis: Human Kinetics Books. Cemalcılar, İ. (1996). Pazarlama (Kavramlar-Kararlar). İstanbul: Beta Basımevi. Devecioğlu, S. (2004). “Sporun Ekonomik Boyutu”, TSE Standart Ekonomik ve Teknik Dergi, 43(511), 37-42. Devecioğlu, S. (2005). “Türkiye’de Spor Sektörü Stratejilerinin Geliştirilmesi”, Futbol Ekonomisi Stratejik Araştırma Merkezi, Arşiv, www.fesam.org Fried, G., Shapiro, S. J. ve Deschriver, T. D. (2003). Sport Finance. Champaign: Human Kinetics. Fullerton, S. (2007). Sports Marketing. (International Edition) Irwin: Mc Graw Hill. Hong, F. (1997). “Commercialism and Sport in China: Present Stiuation and Future Expectation”, Journal of Sport Management, 11 (4), 342-34 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Test sınavı | |
Açıklama | ara sınav%40 final sınavı %60 |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |