1 | Dersin Adı: | SANAT ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI |
2 | Dersin Kodu: | RES3106 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GONCA ERİM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
goncae@uludag.edu.tr +90 (224) 294 25 75 Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Görükle/Bursa TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders sanat eğitimi ile ilgili bilgi ve deneyimi birleştirerek, eleştiri, estetik, sanat tarihi ve uygulama konu alanlarının kazandırılmasını amaçlar. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına farklı yöntemlerle sanat uygulamaları gösterilecek , öğrenci kazanımlarını edindirmeleri yolunda örnekler geliştirmeleri sağlanacaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmen adayları farklı yöntemlerle sanat uygulamaları yaparak , öğrencilerine uygulatabilecek düzeye geleceklerdir. mesleki açıdan hazırbulunuşlukları artacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ortaöğretim Görsel Sanatlar Öğretim Programını inceleme Lise Görsel Sanatlar Öğretim Programını inceleme | İlköğretim 2. kademeye ve Lise düzeyine uygun etkinlik planlama örnekleri geliştirme |
2 | Mask- Maskeler Sunum | İlköğretim 1. Kademeye uygun uygulama yapma- Kağıt mask |
3 | Mask ünite sunumu - Kağıt mask | İlköğretim 1. Kademeye uygun uygulama yapma- Kağıt mask süslemelerinin tamamlanması |
4 | Mask ve tarihçesi sunum ve kağıt hamuru tarihçesi | İlköğretim 2. kademeye uygun mask yapımı- kağıt hamuru |
5 | Mask ve tarihçesi sunum ve kağıt hamuru tarihçesi | Kağıt hamurundan mask yapımına devam ve boyamaya geçme Boyama için pigment boya ile su bazlı boya hazırlamayı gösterme |
6 | Kağıt hamurundan mask yapımına devam ve boyamaya geçme Boyama için pigment boya ile su bazlı boya hazırlamayı gösterme | Kağıt hamurundan mask yapımına devam ve boyamaya geçme Boyama için pigment boya ile su bazlı boya hazırlamayı gösterme |
7 | Van Gogh ve "Yıldızlı geceler" resmi örneği ile İlköğretim 1. kademe, 2. kademe ve lise öğrencilerine uygun sanat eleştirişi, sanat tarihi örneği sunma | Öğrencilerin çekmiş olduğu yada araştırmalarında buldukları gece fotoğraflarını 35x50 kağıda geçirerek elişi kağıtları kullanarak Van Gogh tarzında kolaj çalışması yağmaları |
8 | Öğrencilerin çekmiş olduğu yada araştırmalarında buldukları gece fotoğraflarını 35x50 kağıda geçirerek elişi kağıtları kullanarak Van Gogh tarzında kolaj çalışması yapmaları (Mozaik) | Öğrencilerin çekmiş olduğu yada araştırmalarında buldukları gece fotoğraflarını 35x50 kağıda geçirerek elişi kağıtları kullanarak Van Gogh tarzında kolaj çalışması yapmaları |
9 | Disiplin odaklı örnek ünite planı sunumu ve uygulama. KUKLALAR Gölge oyunu El kuklaları İp kukla | Kukla yapacakları çizgi film kahramanını ve kullanacakları malzemeleri belirleme (EL kuklası) |
10 | İlköğretim 1. kademeye uygun EL kuklası Tarihçesi" | El kuklası yapımına başlama |
11 | Lise düzeyine uygun İp - Çubuk kukla Tarihçesi | El kuklası Yapımına devam- Çubuk Kukla Teması ve malzemelerini belirleme |
12 | İp- Çubuk kukla sunumu için canlandırma metni oluşturma | İp- Çubuk kukla yapımına başlama |
13 | İp- Çubuk kukla sunumu için canlandırma metni oluşturma | İp- Çubuk kukla yapımına devam |
14 | İp- Çubuk kukla sunumu için canlandırma metni tamamlama | İp- Çubuk kukla yapımı ve sunumu |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ARTUT, Kazım., Sanat Eğitimi., Anı Yay. Ankara ., 2001 ALAKUŞ, Ali Osman., Levent Mercin., (Editörler)., Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi., Pegem Akademi Yay., Ankara., 2009. BUYURGAN, Serap,, Ufuk Buyurgan., Sanat Eğitimi ve Öğretimi., Pegem Akademi Yay., Ankara., 2007. ETİKE , Serap., Sanat Eğitimi Yazıları., İlke Kitap ve Yayınevi., Ankara., 1995. FISCHNER – RATHUS, Lois., Understanding Art., 4. Edition., Prentis Hall, Inc., New Jersey., U.S.A., 1995. KIRİŞOĞLU, Olcay T. (Prof.Dr.), Prof. Dr.Mary STOCKROCKİ, Ortaöğretim Sanat Öğretimi – YÖK – Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.,Ankara, 1997. KIRİŞOĞLU, Olcay T., Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi Yay., Ankara., 2009. KIRIŞOĞLU, Olcay., Sanatta Eğitim., Demircioğlu matb., Ankara., 1991. KURUOĞLU, Nihal., Kaynaştırılmış Sanat Eğitimi Yönteminin İlköğretimde Uygulanması ve Sonuçları., Yüksek Lisans Tezi., Ankara Ün. Sosyal Bilimler Ens. , Ankara., 1997 ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003. ÖZSOY, Vedat., Ali Osman Alakuş., Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Yay., Ankara., 2009. ÖZSOY, Vedat. (Editör)., Yöntem ve Teknikleri ile Görsel sanatlar Eğitiminde Uygulamalar., GÖRSED Yay., Ankara., 2006. RAGANS, Rosalind., Art Talk., Glencoe, McGraw – Hills., California., U.S.A., 1995. SAN, İnci., Sanat Eğitimi Kuramları., Tan Kitap ve yayın, Ankara, 1983. TÜRKDOĞAN, Galip., Sanat Eğitimi Yöntemleri., Kadıoğlu Matbaası., Ankara., 1984. ÜNVER, Erdem., Sanat Eğitimi., Nobel Yay., Ankara., 2002 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Vize %40 klasik Final%60 klasik olarak değerlendirme yapılmaktadır. Öğrenci sayısı elverdiğince mutlak değerlendirme söz konusudur. | |
Açıklama | Vize sınavında öğrenci ödevleri ve klasik yazılı uygulanmaktadır. %40. Final sınavında klasik yazılı sınav ve öğrenci çalışmaları değerlendirilmektedir. %60 Vize ve final sınavlarında yazılı ve öğrenci çalışmaları eşit ortalamaya katılmakta ve o sınav notu belirlenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |