1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ |
2 | Dersin Kodu: | MUZ2313 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Arş. Gör. TUGAY BÜTÜN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Murat Çoşkun |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak. Güzel Sanatlar Eğitimi Böl. Müzik Eğitimi ABD Dr. Öğt. Üyesi M. Aydın Atalay aatalay@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Geleneksel müzik türlerimizden Halk müziğini tanıma ve öğrenme genel amacı doğrultusunda; halk müziğinin teorik yapısını anlamak, seslendirebilmek, solfejini yapabilmek, dikte yapabilmek, ezgi yazabilmek ve aktarımını sağlayabilmek. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik mesleği alanında, Türk Halk Müziği teori ve uygulama alanında yeterliliğe sahip olma, geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemini kavrama. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Türk Halk Müziğinin tanımı, tarihi, oluşumu ve kavramları. | |
2 | Türk Halk Müziğinde kullanılan komalı sesler ve aralıklar. | |
3 | Uşşak (Kerem) dörtlüsü, basit usuller. | |
4 | Uşşak (Kerem) dizisi. | |
5 | Uşşak (Kerem) dizisi. | |
6 | Hüseyni beşlisi. | |
7 | Hüseyni dizisi. | |
8 | Hüseyni dizisi. | |
9 | Çeşitli basit usul ve dizilerde solfej dikte çalışmaları. | |
10 | Birleşik usuller ve çeşitleri. | |
11 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | |
12 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | |
13 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | |
14 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Yayıncılık, Ankara, 1972 SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970 YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991 ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999 TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992 ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996 PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Yayınları, İstanbul, 2001 BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Yayıncılık, İstanbul, 1988 TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Yayınları, İzmir, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Açık uçlu/performans | |
Açıklama | Bağıl |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 2 | 2 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 59 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1,97 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |