Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ
1 Dersin Adı: TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ
2 Dersin Kodu: MUZ2313
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Arş. Gör. TUGAY BÜTÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Murat Çoşkun
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Eğitim Fak.
Güzel Sanatlar Eğitimi Böl.
Müzik Eğitimi ABD
Dr. Öğt. Üyesi M. Aydın Atalay aatalay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Geleneksel müzik türlerimizden Halk müziğini tanıma ve öğrenme genel amacı doğrultusunda; halk müziğinin teorik yapısını anlamak, seslendirebilmek, solfejini yapabilmek, dikte yapabilmek, ezgi yazabilmek ve aktarımını sağlayabilmek.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında, Türk Halk Müziği teori ve uygulama alanında yeterliliğe sahip olma, geleneksel müziklerimizin, eğitimdeki yeri ve önemini kavrama.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türk Halk Müziğini oluşturan temel ögeleri bilir.;
2 Türk Halk Müziğinin tanımını ve oluşumunu bilir.;
3 Türk Halk Müziğinin geleneksel müzikler içerisindeki yeri ve önemini bilir.;
4 Türk Halk Müziğinde kullanılan temel kavramları ve dizileri bilir.;
5 Türk Halk Müziğinde kullanılan usulleri kavrar ve uygular.;
6 Türk Halk Müziğinde kullanılan perde ve aralıkları tanır ve uygular.;
7 Türk Halk Müziğinin aktarımını yapacak bilgi ve beceri sahibi olur.;
8 Türk Halk Müziğinde deşifre ve solfej çalışmaları yapar.;
9 Türk Halk Müziğinde dikte ve ezgi yazımı yapar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Türk Halk Müziğinin tanımı, tarihi, oluşumu ve kavramları.
2 Türk Halk Müziğinde kullanılan komalı sesler ve aralıklar.
3 Uşşak (Kerem) dörtlüsü, basit usuller.
4 Uşşak (Kerem) dizisi.
5 Uşşak (Kerem) dizisi.
6 Hüseyni beşlisi.
7 Hüseyni dizisi.
8 Hüseyni dizisi.
9 Çeşitli basit usul ve dizilerde solfej dikte çalışmaları.
10 Birleşik usuller ve çeşitleri.
11 Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri.
12 Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri.
13 Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri.
14 Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul
TAPTIK, Güray, Notaları ve Tavırları ile Türküler, Çaba Yayıncılık, Ankara, 1972
SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970

YENER, Sabri, Bağlama Öğretim Metodu, Erhan Ofset Matbaacılık, Trabzon, 1991
ALTUĞ, Nevzat,Teknik Bağlama Eğitimi ve Usuller, Anadolu Matbaacılık, İzmir,1999
TURHAN, Salih,Türk Halk Musikisinde Çeşitli Görüşler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1992
ÖZGÜL, Mustafa, TURHAN, Salih, DÖKMETAŞ, Kubilay, Notalarıyla Uzun Havalarımız, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1996

PARLAK, Erol, Şelpe Tekniği Metodu, Ekin Yayınları, İstanbul, 2001

BİRDOĞAN, Nejat, Notalarıyla Türkülerimiz, Özgür Yayıncılık, İstanbul, 1988

TURAN, Bahattin, Notalarıyla Samahlarımız, Ekol Yayınları, İzmir, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Açık uçlu/performans
Açıklama Bağıl
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 59
Toplam İş Yükü / 30 saat 1,97
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 1 1 2 1 2 3 1 5 1 1 2 2 1 1 1
OK2 2 1 1 2 1 1 2 1 5 1 1 2 2 2 1 1
OK3 2 1 1 2 1 5 2 1 5 1 1 2 2 1 1 1
OK4 2 1 1 2 1 1 2 1 5 1 1 3 2 2 1 1
OK5 2 1 2 1 2 1 2 1 5 1 1 2 2 2 2 1
OK6 2 2 1 2 1 2 3 2 5 1 1 2 3 3 3 1
OK7 2 3 1 2 2 5 1 1 5 2 1 2 2 2 2 2
OK8 2 3 2 2 4 5 1 3 5 2 1 2 2 2 2 2
OK9 2 4 3 3 4 5 1 3 5 5 5 2 2 2 2 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr