Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MÜZİK KÜLTÜRÜ
1 Dersin Adı: MÜZİK KÜLTÜRÜ
2 Dersin Kodu: GKMUZ11
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AJDA ŞENOL SAKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Ajda Şenol Sakin
ajdasenol@uludag.edı.tr
0224 294 09 52
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı, insanın ve kültürün tanımını, kültürel, sosyal ve felsefi boyutuyla müziğin doğuşu, gelişimi, “müzik” ile “kültür” kavramlarını; müziğin bireysel ve toplumsal etkilerini, ses kaynaklarını, sesin oluşumu ve özelliklerini, çalgıların oluşumu-gelişimini; dünya ve Türkiye’deki müzik türlerini, müziği üreten, icra eden ve dinleyen insanların, müzikal süreç içinde göstermeleri gereken tutum ve davranışlarını; notalar üzerinden müzik terimleri, tür ve formları; Türkiye’deki müzik kurumlarını; Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk Müzik İnkılabını, müzik eğitiminin önemi ve işlevlerini bilmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Müzik öğretmenliği mesleği alanında alana özgü kültürel bilgiyi bilme ve meslek hayatında bu bilgileri kullanabilme becerisi geliştirme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Müziğin doğuşunu ve gelişimini bilme.;
2 Müzik ve kültür kavramlarının ilişkisi hakkında fikir sahibi olma.;
3 Ses kaynaklarını, sesin oluşumunu, özelliklerini bilme.;
4 Çalgıların oluşumu-gelişimini ve ses tınılarını bilme.;
5 Temel müzik bilgisine yönelik terimleri bilme.;
6 Müziği üreten, icra eden ve dinleyen insanların, müzikal süreç içinde göstermeleri gereken tutum ve davranışlarını bilme.;
7 Müzikte tür, form ve müzikal terimler hakkında bilgi sahibi olma ;
8 Türkiye’deki müzik kurumlarının yapı ve gelişimlerini bilme. ;
9 Atatürk ve Türk Müzik İnkılabı hakkında bilgi sahibi olma;
10 Müzik eğitiminin önemi ve işlevlerini kavrama.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin amacı, işlenişi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi. İnsanın ve kültürün tanımı, kültürel, sosyal ve felsefi boyutuyla müziğin doğuşu ve gelişimi.
2 Temel müzik bilgisi Ses, müzik yazısı, ses yükseklikleri ritmik okuma
3 Temel müzik bilgisi Anahtarlar, nota yazısı, ritim (notalar, bağlar, suslar)
4 Temel müzik bilgisi ölçü sayısı, süslemeler, nüanslar, tonlar
5 Dinleme listesi üzerinden kısaca Batı Müziği Tarihi
6 Dinleme listesi üzerinden kısaca Batı Müziği Tarihi
7 Dinleme listesi üzerinden kısaca Batı Müziği Tarihi
8 Notalar üzerinden müzik formları, tür ve müzikal terimler.
9 Eser örneklerini dinleyerek Sonat, şarkı, tema ve varyasyonlar, rondo formları ile konçerto, senfoni vb. müzik türleri hakkında bilgi sahibi olmak.
10 Türkiye’deki müzik kurumları.
11 Kısaca Türk Müzik Kültürü
12 Atatürk ve Türk Müzik İnkılabı
13 Türk beşleri ve Çağdaş Türk bestecileri.
14 Müzik eğitiminin önemi ve işlevleri hakkında beyin fırtınası.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ataman, SY (1991). Atatürk ve Türk Musikisi, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara.
Gürgen, ET. (2015). Müziğin Temel Bileşenleri ve Müzik Dinlemenin Kavramsal Boyutu, Ulakbilge, Cilt 3, Sayı 5.
Griffiths, P. (2010) Batı Müziğinin kısa tarihi. İş Bankası Kültür Yayınları
Ay, G.(2020). TTürkiye'de Müzik Eğitimi ve Müzik Kurumlarımız. Kitapyurdu Doğrudan yayıncılık.
Mimaroğlu, İ. (2017). Müzik Tarihi. Varlık Yayınları.
İLYASOĞLU Evin, Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994+10CD
Öner, A. (2012). Türkiye’de Müzik Eğitiminin Kültürel Boyutları. Batman University Journal of Life Sciences, Volume 1, Number 1.
Yalçın, H. (2017). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumların mevcut durumları. ONLINE JOURNAL OF MUSIC SCIENCES, 2 ( 3), 37-66.
Say, A. (1995). Müzik Tarihi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
UÇAN Ali, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994.
Öz, N. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Yeri ve Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
Yedig, S. (2011). Anılardaki Adnan Saygun. Pan Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler açık uçlu sorulardan oluşan 1 ara sınav ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilmektedirler. Ara sınav soruları ilgili tarihe kadar işlenmiş konuları, yarıyıl sonu sınavı tüm dönem konularını kapsamaktadır.
Açıklama Ders yönetmelik gereği bağıl değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 3 3
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 3 3
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,87
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 2 1 1 1 5 2 5 1 3 1 1 1 1 1 4 1
OK2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 2 1 1 4
OK3 2 3 1 1 1 3 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 3 1 1 1 1 2 5 3 4 1 1 1 1 1 1 1
OK5 4 4 1 1 3 1 5 2 5 2 1 1 1 1 1 1
OK6 2 2 1 1 1 1 3 1 1 1 3 3 2 2 1 1
OK7 4 4 1 1 5 1 5 2 2 4 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 3 1 4 1 1 1
OK9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1
OK10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 2 2 5 1 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr