1 | Dersin Adı: | MÜZİK KÜLTÜRÜ |
2 | Dersin Kodu: | GKMUZ11 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AJDA ŞENOL SAKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ajda Şenol Sakin ajdasenol@uludag.edı.tr 0224 294 09 52 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı, insanın ve kültürün tanımını, kültürel, sosyal ve felsefi boyutuyla müziğin doğuşu, gelişimi, “müzik” ile “kültür” kavramlarını; müziğin bireysel ve toplumsal etkilerini, ses kaynaklarını, sesin oluşumu ve özelliklerini, çalgıların oluşumu-gelişimini; dünya ve Türkiye’deki müzik türlerini, müziği üreten, icra eden ve dinleyen insanların, müzikal süreç içinde göstermeleri gereken tutum ve davranışlarını; notalar üzerinden müzik terimleri, tür ve formları; Türkiye’deki müzik kurumlarını; Türk müzik kültürü, Atatürk ve Türk Müzik İnkılabını, müzik eğitiminin önemi ve işlevlerini bilmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Müzik öğretmenliği mesleği alanında alana özgü kültürel bilgiyi bilme ve meslek hayatında bu bilgileri kullanabilme becerisi geliştirme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin amacı, işlenişi ve değerlendirilmesi hakkında bilgi. İnsanın ve kültürün tanımı, kültürel, sosyal ve felsefi boyutuyla müziğin doğuşu ve gelişimi. | |
2 | Temel müzik bilgisi Ses, müzik yazısı, ses yükseklikleri ritmik okuma | |
3 | Temel müzik bilgisi Anahtarlar, nota yazısı, ritim (notalar, bağlar, suslar) | |
4 | Temel müzik bilgisi ölçü sayısı, süslemeler, nüanslar, tonlar | |
5 | Dinleme listesi üzerinden kısaca Batı Müziği Tarihi | |
6 | Dinleme listesi üzerinden kısaca Batı Müziği Tarihi | |
7 | Dinleme listesi üzerinden kısaca Batı Müziği Tarihi | |
8 | Notalar üzerinden müzik formları, tür ve müzikal terimler. | |
9 | Eser örneklerini dinleyerek Sonat, şarkı, tema ve varyasyonlar, rondo formları ile konçerto, senfoni vb. müzik türleri hakkında bilgi sahibi olmak. | |
10 | Türkiye’deki müzik kurumları. | |
11 | Kısaca Türk Müzik Kültürü | |
12 | Atatürk ve Türk Müzik İnkılabı | |
13 | Türk beşleri ve Çağdaş Türk bestecileri. | |
14 | Müzik eğitiminin önemi ve işlevleri hakkında beyin fırtınası. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ataman, SY (1991). Atatürk ve Türk Musikisi, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara. Gürgen, ET. (2015). Müziğin Temel Bileşenleri ve Müzik Dinlemenin Kavramsal Boyutu, Ulakbilge, Cilt 3, Sayı 5. Griffiths, P. (2010) Batı Müziğinin kısa tarihi. İş Bankası Kültür Yayınları Ay, G.(2020). TTürkiye'de Müzik Eğitimi ve Müzik Kurumlarımız. Kitapyurdu Doğrudan yayıncılık. Mimaroğlu, İ. (2017). Müzik Tarihi. Varlık Yayınları. İLYASOĞLU Evin, Zaman İçinde Müzik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 1994+10CD Öner, A. (2012). Türkiye’de Müzik Eğitiminin Kültürel Boyutları. Batman University Journal of Life Sciences, Volume 1, Number 1. Yalçın, H. (2017). Türkiye’de mesleki müzik eğitimi veren kurumların mevcut durumları. ONLINE JOURNAL OF MUSIC SCIENCES, 2 ( 3), 37-66. Say, A. (1995). Müzik Tarihi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları. UÇAN Ali, İnsan ve Müzik İnsan ve Sanat Eğitimi, Müzik Ansiklopedisi Yayınları, Ankara 1994. Öz, N. (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Yeri ve Önemi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Yedig, S. (2011). Anılardaki Adnan Saygun. Pan Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler açık uçlu sorulardan oluşan 1 ara sınav ve çoktan seçmeli sorulardan oluşan yarıyıl sonu sınavı ile değerlendirilmektedirler. Ara sınav soruları ilgili tarihe kadar işlenmiş konuları, yarıyıl sonu sınavı tüm dönem konularını kapsamaktadır. | |
Açıklama | Ders yönetmelik gereği bağıl değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 3 | 3 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |