1 | Dersin Adı: | SPORDA EĞİTSEL OYUNLAR |
2 | Dersin Kodu: | AEB0048 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. BENGÜL AYDIN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Öğr.Gör.Bengül AYDIN |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
baydin@uludag.edu.tr Telefon: 0 224 295 53 97 Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, Antrenörlük Eğitimi Bölümü, Görükle Kampüsü - Bursa |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, antrenörlük yaşantılarında kulüplerde yapacakları antrenmanlarda kullanmaları gereken eğitsel oyunların hangileri olması gerektiği, oyunların özellikleri, oyunların sınıflandırılması, oyunların planlaması gibi konularında bilgilerin sağlanması ve farklı branşlardaki oyunları öğretebilmesini ve uygulama yapabilmesini sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Oyun çeşitlendirme ve uyarlamaları ile oyun arşivi oluşturulması. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Oyun kavramı-oyunun doğuşu gelişimi ve oyun uygulamaları. | |
2 | Oyunun tanımı, yapısal özellikleri ve oyun uygulamaları | |
3 | Oyunun çocuk gelişimine etkileri ve oyun uygulamaları | |
4 | Eğitimde oyunun kullanılması ve oyun uygulamaları | |
5 | Eğitsel oyunların sınıflandırılması ve oyun uygulamaları | |
6 | Eğitsel oyunların motorik özelliklere etkisi ve oyun uygulamaları | |
7 | Beden eğitimi ve spor eğitiminde eğitsel oyun ve oyun uygulamaları | |
8 | Oyunun planlanması ve oyun seçimi ve oyun uygulamaları + Vize | |
9 | Oyunun öğretimi ve oyun uygulamaları | |
10 | Oyunun öğretimi ve oyun uygulamaları | |
11 | Oyunun yönetimi ve oyun uygulamaları | |
12 | Oyunun çeşitlendirilmesi | |
13 | Oyunlarda disiplin ve oyun uygulamaları | |
14 | Eğitsel oyunların değerlendirilmesi ve oyun uygulamaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: | Balyan M., Vural F., Oyunlar ile futbol eğitimi, 2007 Özsu N., Oyunlarla Spor Eğitimi, İzmir,2007 Çamlıyer H., Çamlıyer H., Eğitim Bütünliğü İçinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, 2001, Manisa Nebioğlu D., Beden Eğitimi Dersi Genel Esasları ve Planlaması, Bursa Beden Eğitimi |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Sınav | |
Açıklama | Bu ders için %40 etki oranına sahip bir ara sınav ve %60 etki oranına sahip bir dönem sonu sınavı yapılır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 20 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 5,13 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |