Bu dersin amacı matematik öğretmeni adaylarının, yakın süreçte matematik eğitimi alanında önemi artmış bulunan “Problem Kurma ile Öğretim” yaklaşımından yola çıkarak, matematik eğitimi alanı içerisinde problem çözme ve kurma becerilerinin gelişimine destek sunmaktır. Ayrıca matematik eğitimi alan yazını içerisindeki problem kurma ve çözme tartışmalarına değinilerek, öğretmen adaylarının bu konudaki farkındalıkları geliştirilmeye çalışılacaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Matematik öğretmen adayları problem kurma öğretim yöntemlerini ve kurulan problemlerin değerlendirmesini yapabilme yetkinliğine kavuşacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Problem kurmanın önemini kavrama;
2
Problem kurmanın anlamını kavrama;
3
Problem kurma stratejilerini kavrama;
4
Problem kurmayı değerlendirebilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Problem ve problem kurma nedir?
2
Problem kurma öğretiminin önemi
3
Problem kurma ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
4
Matematik dersi öğretim programında problem kurmanın yeri
5
Problem kurma stratejileri
6
Serbest problem kurma
7
Yarı yapılandırılmış problem kurma
8
Yapılandırılmış problem kurma
9
Rutin olmayan problemlerde problem kurma
10
Matematik okuryazarlığı problemi kurma
11
Problem kurmanın değerlendirilmesi
12
Problem kurma rubrikleri
13
Problem kurma örneklerinin tartışılması
14
Genel değerlendirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Van De Wale (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çev. Ed. Soner Durmuş), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Polya,G.(2017). Nasıl Çözmeli, Tübitak, Ankara
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı sınav
Açıklama
Açık uçlu problem kurma çalışmaları
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
14
5
70
Ödevler
0
20
20
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
121
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU