Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
MATEMATİKTE PROBLEM KURMA
1 Dersin Adı: MATEMATİKTE PROBLEM KURMA
2 Dersin Kodu: İMÖ0022
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÇİĞDEM ARSLAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: arslanc@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı matematik öğretmeni adaylarının, yakın süreçte matematik eğitimi alanında önemi artmış bulunan “Problem Kurma ile Öğretim” yaklaşımından yola çıkarak, matematik eğitimi alanı içerisinde problem çözme ve kurma becerilerinin gelişimine destek sunmaktır. Ayrıca matematik eğitimi alan yazını içerisindeki problem kurma ve çözme tartışmalarına değinilerek, öğretmen adaylarının bu konudaki farkındalıkları geliştirilmeye çalışılacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Matematik öğretmen adayları problem kurma öğretim yöntemlerini ve kurulan problemlerin değerlendirmesini yapabilme yetkinliğine kavuşacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Problem kurmanın önemini kavrama;
2 Problem kurmanın anlamını kavrama;
3 Problem kurma stratejilerini kavrama;
4 Problem kurmayı değerlendirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Problem ve problem kurma nedir?
2 Problem kurma öğretiminin önemi
3 Problem kurma ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
4 Matematik dersi öğretim programında problem kurmanın yeri
5 Problem kurma stratejileri
6 Serbest problem kurma
7 Yarı yapılandırılmış problem kurma
8 Yapılandırılmış problem kurma
9 Rutin olmayan problemlerde problem kurma
10 Matematik okuryazarlığı problemi kurma
11 Problem kurmanın değerlendirilmesi
12 Problem kurma rubrikleri
13 Problem kurma örneklerinin tartışılması
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Van De Wale (2012). İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim (Çev. Ed. Soner Durmuş), Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Polya,G.(2017). Nasıl Çözmeli, Tübitak, Ankara
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav
Açıklama Açık uçlu problem kurma çalışmaları
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK3 0 5 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
OK4 4 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr