zozdilek@uludag.edu.tr, 224 2942281, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan güncel çalışmalar, eğilimler ve konuları derinlemesine ve eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu ders fen bilimleri öğretmen adaylarının fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, fen öğretiminde temel beceriler, fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, etkili bir fen öğretiminin bileşenlerini öğrenmelerine katkıda bulunur.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi alanındaki güncel konuları araştırır.;
2
Yeni yaklaşımların kullanıldığı çalışmalarda problem durum ve çözüm önerilerini tartışır.;
3
Türkiye'deki ve dünyada güncel fen öğretimi sorunlarının ve yeni eğilimlerin farkına varır.;
4
Fen öğretimi sorunlarına kendi önerdiği güncel yaklaşımlar ile nasıl çözüm önerilebileceğini tartışır.;
5
Güncel konular temelinde ders planlar ve uygular.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Bilim Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Eleştirel Bakış
2
Bilim İletişimi
3
Bilim eğitiminde araştırma teknikleri
4
Bilimsel açıklamalar ve argümanlar
5
Bilimin doğası
6
Fen eğitiminde kavram öğretimi
7
Teknoloji destekli fen bilimleri öğretimi ve materyal tasarımı
8
STEAM eğitimi
9
Çevre eğitimi
10
Fen bilimlerinde ölçme ve değerlendirme
11
Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
12
Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
13
Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
14
Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR Editör: Doç. Dr. Özgür TAŞKIN, ISBN 978-605-241-088-2 INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION SCIENCE EDUCATION CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION STUDIES IN SCIENCE EDUCATION EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bu ders kapsamında, dönem içerisinde öğrencilerden performans görevleri uygulamaları istenilecektir. Dönem sonunda ise açık uçlu final sınavı yapılacaktır.
Açıklama
Öğrenci performansları, ara sınav ve final sınavının ağırlıklı ortalamasına göre öğreci sayısına bağlı olarak bağıl veya mutlak değerlendirme sistemine göre geçme notu belirlenecektir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
0
10
50
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
20
20
Toplam İş Yükü
118
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,93
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU