Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR
1 Dersin Adı: FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR
2 Dersin Kodu: FEN0105
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ZEHRA ÖZDİLEK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: zozdilek@uludag.edu.tr, 224 2942281, Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü/Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Fen bilgisi eğitimi alanında yapılan güncel çalışmalar, eğilimler ve konuları derinlemesine ve eleştirel bir bakış açısıyla incelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders fen bilimleri öğretmen adaylarının fen öğrenmenin ve öğretmenin anlamı, fen öğretiminin amacı ve temel ilkeleri, fen öğretiminde temel beceriler, fen öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar, etkili bir fen öğretiminin bileşenlerini öğrenmelerine katkıda bulunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Dünyada ve Türkiye’de fen öğretimi alanındaki güncel konuları araştırır.;
2 Yeni yaklaşımların kullanıldığı çalışmalarda problem durum ve çözüm önerilerini tartışır.;
3 Türkiye'deki ve dünyada güncel fen öğretimi sorunlarının ve yeni eğilimlerin farkına varır.;
4 Fen öğretimi sorunlarına kendi önerdiği güncel yaklaşımlar ile nasıl çözüm önerilebileceğini tartışır.;
5 Güncel konular temelinde ders planlar ve uygular.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bilim Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşıma Eleştirel Bakış
2 Bilim İletişimi
3 Bilim eğitiminde araştırma teknikleri
4 Bilimsel açıklamalar ve argümanlar
5 Bilimin doğası
6 Fen eğitiminde kavram öğretimi
7 Teknoloji destekli fen bilimleri öğretimi ve materyal tasarımı
8 STEAM eğitimi
9 Çevre eğitimi
10 Fen bilimlerinde ölçme ve değerlendirme
11 Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
12 Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
13 Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
14 Güncel yaklaşımlar temelinde hazırlanan ders planlarının değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: FEN EĞİTİMİNDE GÜNCEL KONULAR Editör:
Doç. Dr. Özgür TAŞKIN, ISBN
978-605-241-088-2
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SCIENCE EDUCATION
CULTURAL STUDIES OF SCIENCE EDUCATION
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
RESEARCH IN SCIENCE EDUCATION
STUDIES IN SCIENCE EDUCATION
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bu ders kapsamında, dönem içerisinde öğrencilerden performans görevleri uygulamaları istenilecektir. Dönem sonunda ise açık uçlu final sınavı yapılacaktır.
Açıklama Öğrenci performansları, ara sınav ve final sınavının ağırlıklı ortalamasına göre öğreci sayısına bağlı olarak bağıl veya mutlak değerlendirme sistemine göre geçme notu belirlenecektir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 10 50
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr