Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İLKOKULDA BESLENME EĞİTİMİ
1 Dersin Adı: İLKOKULDA BESLENME EĞİTİMİ
2 Dersin Kodu: SIN3007
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAKAN SÖYÜT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Hakan SÖYÜT
hakansoyut@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin,beslenme ile ilgili tanımları yapabilmesi, beslenmenin sağlığa olan etkilerini açıklayabilmesi, besin öğelerinin ve beslenme hastalıklarını neler olduğunuı sayabilmesi, beslenmeye bağlı hastalıkların yol açtığı sağlık sorunlarını açıklayabilmesi, Türkiye'de beslenme sorunlarını ve çözüm yollarını öğrenmesi, çocuk beslenmesini anlayabilmesi ve obezitenin beslenme ile ilgisinini ve çözüm yollarını anlayabilmesi amaçlanmıştır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Beslenme ve sağlığın kültür ile ilişkisi, Sağlık, Beslenme ve beslenmeyle ilgili kavramlar (diyet, beslenme bozukluğu, yetersiz beslenme, dengesiz beslenme, aşırı beslenme, yanlış beslenme), Kişi beslenmesinde sağlığı olumsuz etkiyen faktörler, Besin Öğeleri (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, vitaminler, su ve minareller), Beslenme hastalıkları ve yol açtığı sağlık sorunları, Türkiye'de beslenme sorunu ve yetersizliklerinin çözümlenmesinde önlem ve öneriler, Toplumda beslenmenin risk grupları ve beslenme önerileri, Obezite ve beslenme, Yeterli ve dengeli beslenme önerileri
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 İlkokul programında yer alan beslenme konularına ilişkin genel bilgiler, özellikleri ve günlük hayattaki karşılıkları ve kullanım alanlarını kavratmak;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beslenme ve sağlığın kültür ile ilişkisi
2 Beslenme ile ilgili kavramlar ( Diyet, Beslenme Bozukluğu, Yetersiz Beslenme,Dengesiz Beslenme, Aşırı Beslenme, Yanlış Beslenme)
3 Kişi Beslenmesinde Sağlığı Olumsuz Etkileyen Faktörler
4 Besin Öğeleri (Karbonhidratlar Yağlar Protein Vitaminler Su ve Mineraller)
5 Besin Öğeleri
6 Beslenme Hastalıkları
7 Beslenme hastalıklarının yol açtığı sağlık sorunları
8 İlkokularda beslenme sorunları
9 İlkokularda beslenme sorunu ve yetersizliklerinin çözümlenmesinde önlem ve öneriler
10 İlkokulda beslenme önerileri
11 İlkokulda obezitenin beslenmeyle ilgisi ve çözüm yolları
12 İlkokulda obezitenin beslenmeyle ilgisi ve çözüm yolları
13 İlkokulda yeterli ve dengeli beslenme önerileri ve menü örnekleri
14 İlkokulda yeterli ve dengeli beslenme önerileri ve menü örnekleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Beslenme, Ayşe Baysal, 2002, Hatipoğlu Yayıncılık, 9. baskı
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli testler
Açıklama Mutlak Değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 14 14
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr