Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OYUN, MÜZİK, DANS
1 Dersin Adı: OYUN, MÜZİK, DANS
2 Dersin Kodu: SIN2005
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Dersin ön koşulu yoktur.
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Uygun bir hareket alanına sahip mekan.
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ŞEHNAZ SUNGURTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: U.Ü.Eğitim Fakültesi A Blok
Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı
16059 Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA
+90 (224) 294 2118
sehnazsun@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Oyun, müzik, dans dersinin amacı öğretmen adaylarının grup etkileşimi içinde çeşitli oyun çeşitleri ile farklı yaratıcı dans ve devinim becerilerini geliştirmektir. Ayrıca farklı müziklere yönelik doğaçlama yoluyla beden ile dışa vurabilme yetkinliklerini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Oyun, yaratıcı dans / devinim yoluyla müzik öğelerinin ve müziğe dair elementlerinin öğretilebileceğine yönelik yeterlilikler geliştirebilmek. Bu ders, bir konunun öğretiminde yaratıcı dans , oyun süreçlerinden yararlanarak sınıf etkinlikleri düzenleyebilme, estetiksel süreçler tasarlayıp sınıfta uygulayabilmeye yönelik mesleki becerileri geliştirmeye katkı getirmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Oyun, dramatik oyun, yaratıcı dans, doğaçlama şeklinde başlıca temel kavram ve terimler bilgisine sahip olabilme.;
2 Bedene yönelik egzersiz türlerini öğrenebilme. Bedensel farkındalık geliştirebilme.;
3 Oyunun eğitimde ve beden için önemini kavrayabilme. Farklı oyun türlerini müziklerle uyarlayabilme.;
4 Müziğe yönelik bedensel dışavurum becerileri geliştirebilme.;
5 Hayal gücünü, yaratıcılığını ve estetik duyarlılığını geliştirebilme.;
6 Kendine güven duyarak bir topluluk karşısında rahat hareket edebilecek mesleki beceriyi kazanabilme.;
7 İçinde bulunduğu grup üyeleri ile sözsüz olarak müzik ve dans yoluyla iletişim kurabilme ;
8 Aktif olarak beden dilini kullanabilecek biçimde müziklere yönelik bedensel ifade biçimleri geliştirebilme.;
9 Belli bir sınıf düzeyinde düzeyinde bir bilgi ya da konunun öğretiminde yaratıcı dans-devinim ve oyun süreçlerinden yararlanarak etkinlikler düzenleyebilme.;
10 Kurgusal gerçeklik içerisinde dans doğaçlamasıyla bir olay veya müzik eserinin dramatik kurgu bütününde canlandırılması. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders içeriği hakkında genel bilgi ve kaynakların tanıtımı. Dönem boyunca öğrencilerin araştırıp seminer olarak sınıf ortamında sunacakları konu başlıklarının öğrencilere paylaştırılması. Grup iletişimi sağlamaya yönelik olarak grubun birbirini tanımasını sağlayacak ısınma ve iletişim etkinlikleri.
2 İletişimi geliştirecek, hayal gücünü kullanmaya dönük bedebsel ısınma etkinlikleri. Değerlendirme çalışmaları.
3 Dans-devinim oyun ilişkisini kurabilmeyi sağlayacak bedensel ve müziksel etkinlikler.
4 Müziği beden ile yorumlamaya yönelik egzersiz ve teknikler
5 Estetik ile yaratıcı dans ve müzik ilişkisi
6 Farklı oyun türlerini anlama ve uyarlama çalışmaları
7 Müziği dinleme ve bedenle yorumlama etkinliklerinde değerlendirme çalışmaları
8 Grup ile bir devinimsel motiften yola çıkarak dans kurgusu oluşturma, farklı müzik elementlerini dahil etme çalışmaları
9 Müziğin ritim öğesine çalışma. Beden perküsyonu çalışmaları
10 Ritmik oyunlar kurgulama
11 Çocukların sosyalleşmesini sağlayabilecek farklı oyun ve danslar
12 Müziğin öğretiminde yaratıcı danstan yola çıkma
13 Müziğin öğretiminde oyunlardan yola çıkma
14 Bir dans dramasının canlandırılması
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa Yay.İstanbul.
Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Yapa Yay. İstanbul
Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarala Öğrenelim.Yapa Yay.İstanbul
Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay.
Küçükahmet Leyla ve diğ. 2000. İlköğretimde Drama. Nobel Yay. Ankara.
Levent Tamer.1993. Niçin Tiyatro. Gündoğan Yay. Ankara.
M.E.B. Komisyonu. 1999. İlköğretimde Drama. M.E.B. Devlet Kitapları. Ankara.
Önder Alev.1999. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon Yay. İstanbul.
Özdemir Nutku. 1998. Oyun Çocuk Tiyatro. Özgür Yay. İstanbul.
Vural, A.Ruken;Somers, John. 2011. İLköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama. Pegem Akademi yayınları, Ankara.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğretim yöntemi: Tümevarım, drama, demonstrasyon vb. teknikleri uygulanmaktadır: En sık başvurulan teknikler doğaçlama, rol oynamadır, ayrıca rol koridoru, donuk imge, öğretmenin role girmesi vb. diğer drama teknikleri kullanılmaktadır. Bunun dışında anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme tekniği: Haftalık her dersin sonunda süreçle ilgili duygu-düşüncelerin paylaşımı, performanslarla ilgili görüşlere yönelik ve o haftaki kazanım doğrultusunda sınıf-içi değerlendirme etkinlikleri yapılmaktadır. Değerlendirme etkinlikleri konuya ve kazanıma yönelik değişmektedir. Yazınsal türler veya görsel materyaller kullanılarak veya açık uçlu sorular doğrultusunda öğretmen adaylarının kazanıma ulaşıp ulaşmadıkları test edilir. Bunların dışında kazanıma ulaşma noktasında eğitsel oyunlarla değerlendirme etkinlikleri yürütülmektedir.
Açıklama Değerlendirme: Bu ders, akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak/bağıl sisteminin dışında değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 20 20
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr