1 | Dersin Adı: | OYUN, MÜZİK, DANS |
2 | Dersin Kodu: | SIN2005 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Dersin ön koşulu yoktur. |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Uygun bir hareket alanına sahip mekan. |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ŞEHNAZ SUNGURTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
U.Ü.Eğitim Fakültesi A Blok Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı 16059 Görükle Yerleşkesi/ Nilüfer-BURSA +90 (224) 294 2118 sehnazsun@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Oyun, müzik, dans dersinin amacı öğretmen adaylarının grup etkileşimi içinde çeşitli oyun çeşitleri ile farklı yaratıcı dans ve devinim becerilerini geliştirmektir. Ayrıca farklı müziklere yönelik doğaçlama yoluyla beden ile dışa vurabilme yetkinliklerini geliştirmektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Oyun, yaratıcı dans / devinim yoluyla müzik öğelerinin ve müziğe dair elementlerinin öğretilebileceğine yönelik yeterlilikler geliştirebilmek. Bu ders, bir konunun öğretiminde yaratıcı dans , oyun süreçlerinden yararlanarak sınıf etkinlikleri düzenleyebilme, estetiksel süreçler tasarlayıp sınıfta uygulayabilmeye yönelik mesleki becerileri geliştirmeye katkı getirmektedir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ders içeriği hakkında genel bilgi ve kaynakların tanıtımı. Dönem boyunca öğrencilerin araştırıp seminer olarak sınıf ortamında sunacakları konu başlıklarının öğrencilere paylaştırılması. Grup iletişimi sağlamaya yönelik olarak grubun birbirini tanımasını sağlayacak ısınma ve iletişim etkinlikleri. | |
2 | İletişimi geliştirecek, hayal gücünü kullanmaya dönük bedebsel ısınma etkinlikleri. Değerlendirme çalışmaları. | |
3 | Dans-devinim oyun ilişkisini kurabilmeyi sağlayacak bedensel ve müziksel etkinlikler. | |
4 | Müziği beden ile yorumlamaya yönelik egzersiz ve teknikler | |
5 | Estetik ile yaratıcı dans ve müzik ilişkisi | |
6 | Farklı oyun türlerini anlama ve uyarlama çalışmaları | |
7 | Müziği dinleme ve bedenle yorumlama etkinliklerinde değerlendirme çalışmaları | |
8 | Grup ile bir devinimsel motiften yola çıkarak dans kurgusu oluşturma, farklı müzik elementlerini dahil etme çalışmaları | |
9 | Müziğin ritim öğesine çalışma. Beden perküsyonu çalışmaları | |
10 | Ritmik oyunlar kurgulama | |
11 | Çocukların sosyalleşmesini sağlayabilecek farklı oyun ve danslar | |
12 | Müziğin öğretiminde yaratıcı danstan yola çıkma | |
13 | Müziğin öğretiminde oyunlardan yola çıkma | |
14 | Bir dans dramasının canlandırılması |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Altay Ergün. 2001. Çocuk Oyunları Antolojisi. Alfa Yay.İstanbul. Aral Neriman ve diğ. 2000. Eğitimde Drama. Yapa Yay. İstanbul Gökçen Fatma Çiğdem. 1999. Oyunlarala Öğrenelim.Yapa Yay.İstanbul Gönen Mübeccel.1999. Çocuk Eğitiminde Drama. Epsilon Yay. Küçükahmet Leyla ve diğ. 2000. İlköğretimde Drama. Nobel Yay. Ankara. Levent Tamer.1993. Niçin Tiyatro. Gündoğan Yay. Ankara. M.E.B. Komisyonu. 1999. İlköğretimde Drama. M.E.B. Devlet Kitapları. Ankara. Önder Alev.1999. Yaşayarak Öğrenme İçin Eğitici Drama.Epsilon Yay. İstanbul. Özdemir Nutku. 1998. Oyun Çocuk Tiyatro. Özgür Yay. İstanbul. Vural, A.Ruken;Somers, John. 2011. İLköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama. Pegem Akademi yayınları, Ankara. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğretim yöntemi: Tümevarım, drama, demonstrasyon vb. teknikleri uygulanmaktadır: En sık başvurulan teknikler doğaçlama, rol oynamadır, ayrıca rol koridoru, donuk imge, öğretmenin role girmesi vb. diğer drama teknikleri kullanılmaktadır. Bunun dışında anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme tekniği: Haftalık her dersin sonunda süreçle ilgili duygu-düşüncelerin paylaşımı, performanslarla ilgili görüşlere yönelik ve o haftaki kazanım doğrultusunda sınıf-içi değerlendirme etkinlikleri yapılmaktadır. Değerlendirme etkinlikleri konuya ve kazanıma yönelik değişmektedir. Yazınsal türler veya görsel materyaller kullanılarak veya açık uçlu sorular doğrultusunda öğretmen adaylarının kazanıma ulaşıp ulaşmadıkları test edilir. Bunların dışında kazanıma ulaşma noktasında eğitsel oyunlarla değerlendirme etkinlikleri yürütülmektedir. | |
Açıklama | Değerlendirme: Bu ders, akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak/bağıl sisteminin dışında değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 20 | 20 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |