Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEST DIŞI TEKNİKLER
1 Dersin Adı: TEST DIŞI TEKNİKLER
2 Dersin Kodu: RPD2009
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059
Telefon: +90 224 29422173
E-mail : nagihan@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere bireyi tanıma konusunda temel kavram ve ilkeleri öğretmek ve test dışı tekniklerin kullanımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders, önleyici, geliştirici, iyileştirici veya kriz yönelimli tüm PDR hizmetleri için gerekli olan bireyi tanıma teknikleri arasından test dışı teknikleri tanıma ve uygulayabilme konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bireyi tanıma hizmetlerini, bunlar arasında test dışı tekniklerin yerini ve önemini bilir;
2 Testlerlerin özelliklerini, türlerini ve bunları kullanırken uygulanacak etik ilkeleri bilir;
3 Test dışı teknikleri sınıflayabilir;
4 Test dışı tekniklerin özelliklerini bilir;
5 Test dışı tekniklerinin teknik niteliklerini kavrayabilir;
6 Bireyi tanımada uygun test dışı teknikleri seçebilir;
7 Test dışı tekniklerle ilgili formları hazırlayabilir;
8 Test dışı tekniklerin sonuçlarını yorumlama becerisi kazanır;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Test Dışı Teknikler dersinin içeriği, amaçları, öğrenciden beklentiler, öğrencilerin derse ilişkin ön bilgileri. Okul PDR hizmetleri içinde bireyi tanımanın yeri.
2 Bireyi tanıma: Nasıl ve neden? Bireyi tanımanın tanımı, önemi, amacı ve yöntemleri
3 Testler ve Test Dışı tekniklerle bireyi tanıma: Test ve test-dışı tekniklerin tanımı, ayırımı
4 Okullarda test dışı tekniklerin kullanılması: İlkeler, sorunlar
5 Gözleme Dayalı Teknikler: Gözlem, gözlem listeleri, özellik kayıt çizelgeleri, dereceleme ölçekleri, vaka kaydı, örnek olay
6 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Problem Tarama Envanteri, Otobiyografi
7 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Arzu istek listesi, cümle tamamlama
8 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Anket
9 Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler (Devamı): Anı defterleri, Zaman Çizelgeleri
10 Grubun Kanısına Dayalı Teknikler: Sosyometri, Kimdir Bu?
11 Diğer Teknikler: Psikodrama, Sosyodrama, Oyun, Ev ziyaretleri
12 Diğer Teknikler: Resim
13 Diğer Teknikler: Görüşme, Bibliyoterapi
14 Dersin değerlendirilmesi, finale hazırlık
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Erözkan, A. (2014). Psikolojik danışma ve Rehberlikte Test Dışı Teknikler. Ankara: Mentis.
Karataş, Z. & Yavuzer, Y. (2016). Bireyi tanımada Test Dışı Teknikler. 2. Basım. Ankara: Nobel.
Koçer, D. (2005). İlköğretim ve ortaöğretim kurumları için Okulda Uygulamalı rehberlik. Ankara: Piramit Yayıncılık.
Özguven, I. E. (2000). Bireyi Tanıma Teknikleri. Ankara: PDRM Yayınları.
_____. (2004). Gorusme Ilke ve Teknikleri (3. Baskı). Ankara: PDRM Yayınları.
Tan, H. ve Baloğlu, M. (2006). Psikolojik Danisma ve Rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 1 20
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Çoktan seçmeli test, klasik yazılı sınav
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,07
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 4 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4 1 1
OK3 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 4 1
OK4 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 4 1
OK5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 5 4 1
OK6 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1 1 1 1 5 4 1
OK7 1 1 1 5 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 1 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 5 5 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr