1 |
Dersin Adı: |
TEST DIŞI TEKNİKLER |
2 |
Dersin Kodu: |
RPD2009 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NAGİHAN OĞUZ DURAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
- |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok Görükle, Bursa 16059 Telefon: +90 224 29422173 E-mail : nagihan@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere bireyi tanıma konusunda temel kavram ve ilkeleri öğretmek ve test dışı tekniklerin kullanımı konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu ders, önleyici, geliştirici, iyileştirici veya kriz yönelimli tüm PDR hizmetleri için gerekli olan bireyi tanıma teknikleri arasından test dışı teknikleri tanıma ve uygulayabilme konusunda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktadır. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Test Dışı Teknikler dersinin içeriği, amaçları, öğrenciden beklentiler, öğrencilerin derse ilişkin ön bilgileri. Okul PDR hizmetleri içinde bireyi tanımanın yeri. |
|
2 |
Bireyi tanıma: Nasıl ve neden?
Bireyi tanımanın tanımı, önemi, amacı ve yöntemleri
|
|
3 |
Testler ve Test Dışı tekniklerle bireyi tanıma: Test ve test-dışı tekniklerin tanımı, ayırımı |
|
4 |
Okullarda test dışı tekniklerin kullanılması: İlkeler, sorunlar |
|
5 |
Gözleme Dayalı Teknikler: Gözlem, gözlem listeleri, özellik kayıt çizelgeleri, dereceleme ölçekleri, vaka kaydı, örnek olay |
|
6 |
Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Problem Tarama Envanteri, Otobiyografi |
|
7 |
Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Arzu istek listesi, cümle tamamlama |
|
8 |
Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler: Anket |
|
9 |
Kendini Anlatmaya Dayalı Teknikler (Devamı): Anı defterleri, Zaman Çizelgeleri |
|
10 |
Grubun Kanısına Dayalı Teknikler: Sosyometri, Kimdir Bu? |
|
11 |
Diğer Teknikler: Psikodrama, Sosyodrama, Oyun, Ev ziyaretleri |
|
12 |
Diğer Teknikler: Resim |
|
13 |
Diğer Teknikler: Görüşme, Bibliyoterapi |
|
14 |
Dersin değerlendirilmesi, finale hazırlık |
|