1 | Dersin Adı: | ÇOCUK ERGEN RUH SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | HEM3220 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 6 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BURCU ARKAN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | ----------- |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Burcu Arkan Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı arkanburcu@yahoo.com 02242942477 |
18 | Dersin Web Adresi: | https://uludag.edu.tr/saglikbilimleri |
19 | Dersin Amacı | Dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin felsefesi, temel insan bilimleri ile çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin ilişkisi, mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelemek amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin felsefesi, temel insan bilimleri ile çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin ilişkisi, mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelemek amaçlanmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Çocuk Ve Ergen Gelişimi | |
2 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Epidemiyolojisi | |
3 | Çocuk ve Ergenlikte Yaygın Gelişimsel Bozukluklar | |
4 | Çocuk ve Ergenlikte Yıkıcı Davranış Bozuklukları | |
5 | İletişim ve Konuşma Bozuklukları | |
6 | Çocuk ve Ergenlikte Anksiyete Bozuklukları | |
7 | Çocuk ve Ergenlikte Duygudurum Bozuklukları | |
8 | Çocuk ve Ergenlikte Şizofreni | |
9 | Alkol Ve Madde Kullanım Bozuklukları | |
10 | Yeme Bozuklukları | |
11 | İstismar Ve İhmal | |
12 | İntihar | |
13 | Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığında Anne Baba Eğitim Programları ve Önemi | |
14 | Pandemide Çocuk Olmak |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. Akay, A., Ercan, E. (2021). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği. Ankara 2. Köroğlu, E. (çev).DSM-5 Tanı Ölçütleri. (2014). Amerikan Psikiyatri Birliği. 3. Ercan ve ark. (2020). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi. Ankara: Akademisyen Yayınevi. 4. Çam, O., Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi. 5. Çıtak, E., Hiçdurmaz, D. (2020). Psikiyatri Hemşireliği Akıl Notları. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri. 6. Buket Şimşek Arslan & Kadriye Buldukoğlu (2015). Çocukla Terapötik Görüşmenin Hemşirelik Sürecine Göre İncelenmesi, Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, s:657-663. 7. Karabekiroğlu K (2012). Bebek Ruh Sağlığı (0-4 yaş) Temel Kitabı, Ankara. 8. Yankı Yazgan & Elif Akın (2014). Çocuk ve Ergenlerde Klinik Psikiyatrik Değerlendirme, Türkiye Psikiyatri Derneği Sürekli Eğitim/Sürekli Mesleki Gelişim Dergisi, s:1-4. 9. UNICEF (2020a). COVID-19 Ebeveyni Olmak, COVID-19 Hakkında Konuşmak. https://868b1700-4f92-4143-a9e1- 4d615770397f.filesusr.com/ugd/d13cc0_2da2137f5a394f77a9686aa13be024b7.pdf 10. Özçevik D. Ocakçı A. F. (2020). COVID-19 ve Ev Hapsindeki Çocuk: Salgının Psikolojik Etkileri ve Hafifletme Yolları. ASHD. 13-17 11. Saygılı, S. (2007). Ruhen ve Bedenen Sağlıklı Çocuk Yetiştirmek, Hayat Yayınları, 1. Baskı, İstanbul. 12. Ögel K. (2007). Riskli davranışlar gösteren çocuk ve ergenler alanda çalışanlar için bilgiler. İstanbul,Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 10 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ödev, ara sınav, final sınavı | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |