Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUK ERGEN RUH SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
1 Dersin Adı: ÇOCUK ERGEN RUH SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ
2 Dersin Kodu: HEM3220
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU ARKAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -----------
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Burcu Arkan
Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Psikiyatri Hemşireliği Anabilim Dalı
arkanburcu@yahoo.com
02242942477
18 Dersin Web Adresi: https://uludag.edu.tr/saglikbilimleri
19 Dersin Amacı Dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin felsefesi, temel insan bilimleri ile çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin ilişkisi, mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelemek amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Dünyada ve ülkemizdeki değişim ve gelişmelere paralel olarak çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin felsefesi, temel insan bilimleri ile çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliğinin ilişkisi, mevcut uygulamaların irdelenmesi, teori ve uygulamaların çocuk ve ergen ruh sağlığı hemşireliği felsefesi ile uygunluğunu incelemek amaçlanmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çocuk ve ergen gelişimi ile ilgili temel kavramları bilme ;
2 Çocuk ve ergen ruh sağlığı epidemiyolojisini bilme;
3 Çocuk ve ergenlikte gelişim ile ilgili bozuklukları kavrayabilme ve fark edebilme;
4 Çocuk ve ergenlikte etkili hemşirelik bakımı planlama, uygulama ve değerlendirebilme;
5 Sahip olduğu bilgiyi çocuk ve ergene bakım verirken aktarabilme;
6 Etkili iletişim tekniklerini kullanabilme ve ekip bilinci ile hareket edebilme;
7 Çocuk ve ergen hemşireliğinin gelişiminde önemli olacak araştırmaların planlaması ve yürütülmesi konusunda yeterli bilgi ve görüşü kazanabilme ;
8 Çocuk ve ergene bakım verirken etik yaklaşımları uygulayabilme ;
9 Çocuk ve ergen ruh sağlığı politikalarını takip edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Çocuk Ve Ergen Gelişimi
2 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı Epidemiyolojisi
3 Çocuk ve Ergenlikte Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
4 Çocuk ve Ergenlikte Yıkıcı Davranış Bozuklukları
5 İletişim ve Konuşma Bozuklukları
6 Çocuk ve Ergenlikte Anksiyete Bozuklukları
7 Çocuk ve Ergenlikte Duygudurum Bozuklukları
8 Çocuk ve Ergenlikte Şizofreni
9 Alkol Ve Madde Kullanım Bozuklukları
10 Yeme Bozuklukları
11 İstismar Ve İhmal
12 İntihar
13 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığında Anne Baba Eğitim Programları ve Önemi
14 Pandemide Çocuk Olmak
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Akay, A., Ercan, E. (2021). Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Türkiye Çocuk ve Genç Psikiyatrisi Derneği. Ankara
2. Köroğlu, E. (çev).DSM-5 Tanı Ölçütleri. (2014). Amerikan Psikiyatri Birliği.
3. Ercan ve ark. (2020). Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi. Ankara: Akademisyen Yayınevi.
4. Çam, O., Engin, E. (2014). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi.
5. Çıtak, E., Hiçdurmaz, D. (2020). Psikiyatri Hemşireliği Akıl Notları. Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri.
6. Buket Şimşek Arslan & Kadriye Buldukoğlu (2015). Çocukla Terapötik Görüşmenin Hemşirelik Sürecine Göre İncelenmesi, Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal, s:657-663.
7. Karabekiroğlu K (2012). Bebek Ruh Sağlığı (0-4 yaş) Temel Kitabı, Ankara.
8. Yankı Yazgan & Elif Akın (2014). Çocuk ve Ergenlerde Klinik Psikiyatrik Değerlendirme, Türkiye Psikiyatri Derneği Sürekli Eğitim/Sürekli Mesleki Gelişim Dergisi, s:1-4.
9. UNICEF (2020a). COVID-19 Ebeveyni Olmak, COVID-19 Hakkında Konuşmak. https://868b1700-4f92-4143-a9e1- 4d615770397f.filesusr.com/ugd/d13cc0_2da2137f5a394f77a9686aa13be024b7.pdf
10. Özçevik D. Ocakçı A. F. (2020). COVID-19 ve Ev Hapsindeki Çocuk: Salgının Psikolojik Etkileri ve Hafifletme Yolları. ASHD. 13-17
11. Saygılı, S. (2007). Ruhen ve Bedenen Sağlıklı Çocuk Yetiştirmek, Hayat Yayınları, 1. Baskı, İstanbul.
12. Ögel K. (2007). Riskli davranışlar gösteren çocuk ve ergenler alanda çalışanlar için bilgiler. İstanbul,Yeniden Sağlık ve Eğitim Derneği.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ödev, ara sınav, final sınavı
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,2
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 5 5 5 0 0 5 0 0 5 5 0 0
OK5 5 5 5 5 5 0 0 0 0 0 5 5 5 0
OK6 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 5 0 0 0 5 5 0 0 5 5 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 5 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 5 5 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr