Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEMŞİRELİKTE SORUN ÇÖZME YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: HEMŞİRELİKTE SORUN ÇÖZME YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: HEM4010
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 5
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HAVA GÖKDERE ÇINAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Dr.Öğr.Üyesi Hava Gökdere Çinar
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üyesi Hava Gökdere Çinar
e-posta:havagokdere@uludag.edu.tr
tlf: 02242942459
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Bursa.
e-mail: havagokdere@uludag.edu.tr
Phone number: 02242942459
Uludag University School of Health/ Bursa.
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleğe ilişkin problemleri önceliklendirme, kökenine inme, tekrarlanan problemleri uygun tekniklerle çözümleme, farklı ve değişken alternatifler arasında en doğru ve en etkin seçimi yapma, bilgi toplama ve herkesin görüşünü dikkate ve değerlendirmeye alma, eleştirel düşünme, etkili karar alma ve kararlarını uygulamaya koyabilmeleri için gereken bilgi, becerileri ve tutumları kazandırmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Etkili sorun çözme, karar verme ve eleştirel düşünme becerisine sahip olmak hemşirelerin hasta bakım sistemini iyileştirmesini, olumlu hasta ve kurumsal sonuçlara ulaşılmasını sağlayabilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sorun çözme ile ilgili kavramları tanımlar; ;
2 Sorun çözme sürecini açıklar; ;
3 Karar verme ile ilgili kavramını tanımlar ; ;
4 Karar verme sürecini açıklar; ;
5 Sorun çözme ve karar verme arasındaki farkı açıklar; ;
6 Sorun çözme ve karar verme süreçlerini açıklar; ;
7 Sorun çözme tekniklerini kullanarak bir sorunu çözer; ;
8 Eleştirel düşünme ilgili temel kavramları tanımlar; ;
9 Eleştirel düşünme sürecini açıklar; ;
10 Eleştirel düşünme tekniklerini bilir;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sorun çözme ve bilimsel sorun çözme süreci
2 Karar verme, karar türleri ve karar verme süreci
3 Sorun çözme ve karar verme yöntemleri- beyin fırtınası, çoklu oylama, delphi yöntemi
4 Sorun çözme ve karar verme yöntemleri-Nominal grup yöntemi, balık kılçığı yöntemi, pareto analizi, karar ağacı, gordon yöntemi
5 Sorun çözme ve karar verme yöntemleri- Histogram, çetele tablosu, iş akış şeması/diyagramı, kontrol çizelgesi, grafikleri, 5N1K
6 Nöro linguistik programlama ile sorun çözme
7 Problem çözme egzersizleri ve senaryo çalışmaları-1
8 Problem çözme egzersizleri ve senaryo çalışmaları-2
9 Karar verme egzersizleri ve senaryo çalışmaları-1
10 Karar verme egzersizleri ve senaryo çalışmaları-2
11 Etik karar verme (Hemşirelikte Etik İlkeler ve Kodlar, Hemşirelikte Etik Karar Verme Süreci)
12 Etik Karar verme egzersiz ve senaryo çalışmaları
13 Eleştirel düşünme ile ilgili temel kavramları
14 Hemşirelikte eleştirel düşünme egzersiz ve senaryo çalışmalar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: *Baykal & E. E. Türkmen (Eds.) (2022) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. İstanbul: Akademi Basın.
*Abaan S., Duygulu S. (2016) Sorun Çözme ve Karar Verme Kaynakların Yönetimi. Uyer G., Kocaman G. (Ed.) Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı içinde s. (137-164) Koç Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
*Yorgancılar, F. E. & Özlük, B. (2022). Hemşirelik Hizmetlerinde Yönetsel Sorun Çözme ve Karar Verme Üzerine Bir Derleme . Genel Sağlık Bilimleri Dergisi , 4 (1) , 68-80 .
*Kocoglu D., Duygulu S., Abaan E.S., Akin B. (2016) Problem Solving Training for First Line Nurse Managers. International Journal of Caring Sciences, 9(3), p. 955-965.
*Kotera, Y., & Van Gordon, W. (2019). Japanese managers' experiences of neuro-linguistic programming: A qualitative investigation. The Journal of Mental Health Training, Education and Practice, 14(3), 174– 185.
*Gökdere Çinar, H., & Baykal, Ü.(2022). Determining the effect of neuro-linguisticprogramming techniques on the conflict management andinterpersonal problem-solving skills of nurse managers: Amixed methods study.Journal of Nursing Management,30(1),104–134.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Performansa dayalı ölçümler; Çoklu yöntemlerle ölçüm, açık ve belirgin ölçütler kullanma
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 28 28
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 40 40
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 40 40
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 30 saat 5
Dersin AKTS Kredisi 5
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14
OK1 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 3 5 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 3 0 0 0 5 0 0 1 0 0 0 0 0 0
OK5 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK6 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 3 5 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 3 0 0 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 5
OK10 3 0 0 0 5 5 0 0 0 0 0 0 0 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr