Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı atohumcu@uludag.edu.tr 0(224)294 27 00
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Türk müziği yazılı kaynaklarında metin çözümlemeleri yapabilmek.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Ders, Türk müziği yazılı kaynaklarında farklı dönemlerde yazılmış Arapça, Farsça ve Osmanlıca Türkçesi metinleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunu mesleki çalışmalarına yansıtabilme noktasında katkı sağlar.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Osmanlıca yazı çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma;;
2
Osmanlıca metinlerde geçen Arapça ve Farsça kelimeleri ayırt edebilme;;
3
15. yüzyıl öncesi Türk müziği yazılı kaynaklarında metin çözümlemeleri yapabilme;;
4
15. yüzyıl Türk müziği yazılı kaynaklarında metin çözümlemeleri yapabilme;;
5
17. yüzyıl Türk müziği yazılı kaynaklarında metin çözümlemeleri yapabilme;;
6
18. yüzyıl Türk müziği yazılı kaynaklarında metin çözümlemeleri yapabilme;;
7
19. yüzyıl Türk müziği yazılı kaynaklarında metin çözümlemeleri yapabilme.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Osmanlıca yazı çeşitleri
2
Osmanlıca metinlerde geçen Arapça ve Farsça kelimeler
3
Türk müziği yazılı kaynaklarının özellikleri
4
13. yüzyıl öncesi Türk müziği kaynaklarında metin çözümlemeleri
5
Sistemci okul dönemi kaynaklarında metin çözümlemeleri. Urmevî, Meragî.
6
Anadolu edvar dönemi kaynaklarında metin çözümlemeleri. Ladikli Mehmet Çelebi, Bedr-i Dilşad, Seydî
7
Anadolu edvar dönemi kaynaklarında metin çözümlemeleri. Yusuf Kırşehirli, Tirevî
8
17. yüzyıl kaynaklarında metin çözümlemeleri. Ali Ufkî
9
18. yüzyıl kaynaklarında metin çözümlemeleri. Kantemiroğlu, Nâyi Osman Dede
10
18. yüzyıl kaynaklarında metin çözümlemeleri. Abdülbaki Nasır Dede
11
19. yüzyıl kaynaklarında metin çözümlemeleri. Hızır Ağa
12
19. yüzyıl kaynaklarında metin çözümlemeleri. Haşim Bey
13
19. yüzyıl kaynaklarında metin çözümlemeleri. Rauf Yekta
14
Genel değerlendirme ve tartışma
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Develi, Hayati. 2005. Osmanlı Türkçesi Klavuzu 1, İstanbul: Kitabevi Doğrusöz, Nilgün. 2012. Yusuf Kırşehri’nin Müzik Teorisi, Kırşehir Valiliği. Haşim Bey. 1864. Edvâr, İstanbul. Kanar, Mehmet. 2000. Farsça-Türkçe Sözlük, İstanbul: Deniz Kitabevi Tura, Yalçın. 1997. Abdülbaki Nasır Dede Tetkîk ü Tahkîk, İstanbul: Tura Yayınları Tura, Yalçın. 2000. Kantemiroğlu Kitabü’l İlm’il Musiki ala Vechil Hurufat, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Uygun, Nuri. 1999. Safiyyüddin Urmevî, Kitâbü'l- Edvâr, İstanbul Yekta, Rauf. 1986. Türk Musikisi, İstanbul: Pan Yayıncılık
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Yazılı
Açıklama
Yazılı sınavlar dönem içerisinde işlenen konular üzerinden klasik sınavlar şeklinde ölçülür ve değerlendirilir.
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
11
7
77
Ödevler
0
10
10
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
1
1
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
1
1
Toplam İş Yükü
117
Toplam İş Yükü / 30 saat
3,9
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU