Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN EĞİTSEL ÖLÇÜMLENMESİ VE B.E.P.
1 Dersin Adı: ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN EĞİTSEL ÖLÇÜMLENMESİ VE B.E.P.
2 Dersin Kodu: ZEE5102
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mustafakurt@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bireyselleştirilmilş Eğitim Programlarına ilişkin temel kavramları, özel gereksinimli bireylerin tanılanma ve yerleştirilme sürecini, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı öğelerini ve geliştirilme sürecini açıklayabilme.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu dersi alan öğrenciler, BEP geliştirme süreci hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olabilecek, alandaki çalışmaları sırasında geliştirdiği BEP'lerin kalitelerini artırabilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar. ;
2 Özel gereksinimli bireylerin eğitsel değerlendirilmesi sürecini kavrar. ;
3 Bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme sürecinin yasal dayanaklarını açıklar. ;
4 Bireyselleştirilmiş eğitim planı geliştirme sürecini kavrar. ;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Temel kavramlar
2 Temel kavramlar
3 Özel gereksinimli öğrencilerin ölçümlenmesi
4 Özel gereksinimli öğrencilerin ölçümlenmesi
5 Özel gereksinimli öğrencilerin ölçümlenmesi
6 Ekolojik değerlendirme
7 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Öğeleri
8 Yasal dayanaklar
9 Bireyselleştirilmiş Geçiş Planları
10 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
11 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
12 Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı
13 Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı
14 Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Batu, E. S. (2007). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmasına yer verilmesi. In O. Gürsel (Ed.), Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Ergenekon, Y., & Artar, T. M. (2019). Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: Serbest zaman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 171–192.
https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.559802
Fiscus, D. E., & Mandell, J. C. (2002). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi (G. Akçamete, H. G. Şenel, & E. Tekin (eds.)). Ankara: Anı Yayıncılık (Orjinal kitabın yayın tarihi 1983).
Gursel, O. (2007). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
Kargın, T. (2009). Özel gereksinimi olan öğrencilerni yerleştirilmesi ve BEP. In G. Akçamete (Ed.), Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (2'nci Bask, pp. 77–109). Kök Yayıncılık.
Kurt, M. (2019). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama. In A. Arıcıoğlu & F. Gültekin (Eds.), Okul Psikolojik Danışmanlarına Yaygın Sorunlar İçin Yol Haritası (1. Baskı). Asos Yayıncılık.
McLaughlin, J. A., & Lewis, R. B. (2008). Assessing special students (7th editio). Pearson/Merill/Prentice Hall.
MEB. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Yol haritası. Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hİzmetleri Genel Müdürlüğü.
Özel eğitim hizmetler yönetmeliği, (2018).
Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri (5'inci Bas). Kök Yayıncılık.
Özyürek, M. (2015). Özel eğitimde ölçümleme ve değerlendirme. Kök Yayıncılık.
Tomlinson, C. A. (2007). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim. SEV Matbaacılık ve Yayıncılık.
Tomlinson, Carol Ann. (2000). The differentiated classroom responding to the needs of all learners. Global Learning Communities, 1–12. https://doi.org/10.2307/3650472
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 5 70
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 183
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,1
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
OK2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 3
OK4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr