1 | Dersin Adı: | ÖZEL GEREKSİNİMLİ BİREYLERİN EĞİTSEL ÖLÇÜMLENMESİ VE B.E.P. |
2 | Dersin Kodu: | ZEE5102 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi MUSTAFA KURT |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | mustafakurt@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bireyselleştirilmilş Eğitim Programlarına ilişkin temel kavramları, özel gereksinimli bireylerin tanılanma ve yerleştirilme sürecini, Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı öğelerini ve geliştirilme sürecini açıklayabilme. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu dersi alan öğrenciler, BEP geliştirme süreci hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olabilecek, alandaki çalışmaları sırasında geliştirdiği BEP'lerin kalitelerini artırabilecektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Temel kavramlar | |
2 | Temel kavramlar | |
3 | Özel gereksinimli öğrencilerin ölçümlenmesi | |
4 | Özel gereksinimli öğrencilerin ölçümlenmesi | |
5 | Özel gereksinimli öğrencilerin ölçümlenmesi | |
6 | Ekolojik değerlendirme | |
7 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Öğeleri | |
8 | Yasal dayanaklar | |
9 | Bireyselleştirilmiş Geçiş Planları | |
10 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı | |
11 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı | |
12 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı | |
13 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı | |
14 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Batu, E. S. (2007). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarında ekip çalışmasına yer verilmesi. In O. Gürsel (Ed.), Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Ergenekon, Y., & Artar, T. M. (2019). Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: Serbest zaman. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 21(1), 171–192. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.559802 Fiscus, D. E., & Mandell, J. C. (2002). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi (G. Akçamete, H. G. Şenel, & E. Tekin (eds.)). Ankara: Anı Yayıncılık (Orjinal kitabın yayın tarihi 1983). Gursel, O. (2007). Bireyselleştirilmiş eğitim programlarının geliştirilmesi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları. Kargın, T. (2009). Özel gereksinimi olan öğrencilerni yerleştirilmesi ve BEP. In G. Akçamete (Ed.), Genel eğitim okullarında özel gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim (2'nci Bask, pp. 77–109). Kök Yayıncılık. Kurt, M. (2019). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama. In A. Arıcıoğlu & F. Gültekin (Eds.), Okul Psikolojik Danışmanlarına Yaygın Sorunlar İçin Yol Haritası (1. Baskı). Asos Yayıncılık. McLaughlin, J. A., & Lewis, R. B. (2008). Assessing special students (7th editio). Pearson/Merill/Prentice Hall. MEB. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Yol haritası. Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hİzmetleri Genel Müdürlüğü. Özel eğitim hizmetler yönetmeliği, (2018). Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri (5'inci Bas). Kök Yayıncılık. Özyürek, M. (2015). Özel eğitimde ölçümleme ve değerlendirme. Kök Yayıncılık. Tomlinson, C. A. (2007). Öğrenci gereksinimlerine göre farklılaştırılmış eğitim. SEV Matbaacılık ve Yayıncılık. Tomlinson, Carol Ann. (2000). The differentiated classroom responding to the needs of all learners. Global Learning Communities, 1–12. https://doi.org/10.2307/3650472 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 0 | 5 | 70 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 183 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |