Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
1 Dersin Adı: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
2 Dersin Kodu: EÇDE5116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Ramiz Arabacı
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: 15 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
16 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: ramizar@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940685
cep:05332494471
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, PK: 16059, Görükle Kampüsü, Nilüfer, Bursa
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Programlar/Detay/350?AyID=26
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin okul öncesi eğitim programına uygun hareket, beden eğitimi ve spor etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeler yapmasıdır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Erken çocukluk döneminde çocukta motor gelişimi ve özellikleri; hareket becerilerinin ve fiziksel yeteneklerin gelişimi; oyun ve hareket arasındaki ilişki; yaşlara göre hareket gelişimi, hareket gelişimine yönelik eğitim ortamlarının planlanması; okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğrenciler, çocukların motor gelişimi ve özelliklerini açıklar. ;
2 Öğrenciler oyun ve hareket arasındaki ilişkiyi açıklar.;
3 Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun beden eğitimi ve spor etkinlikleri planlar.;
4 Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun beden eğitimi ve spor etkinlikleri uygular.;
5 Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun beden eğitimi ve etkinlikleri değerlendirir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma, ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması.
2 Temel hareket eğitiminin çocuklardaki gelişim etkileri.
3 Okul öncesi dönemde beden eğitimi çalışmalarının amaçları ve çocuğun gelişimine katkıları. Beden eğitimi uygulamalarında dikkat edilecek konular.
4 Motor gelişimin tanımı, motor gelişimle ilgili temel kavramlar.
5 Motor gelişim alanları ve Motor gelişimi etkileyen faktörler.
6 Yaşam boyu hareket gelişim kuramı (Kum Saati Modeli) 0-6 yaş arası büyüme ve motor gelişim özellikleri.
7 Gelişim testlerinin motor gelişim maddelerinin incelenmesi ve Sherborne Hareket Gelişim Programı.
8 Okul öncesi eğitim programındaki motor gelişim alanı kazanımlarının ve göstergelerinin incelenmesi, okul öncesi dönem beden eğitimi programı.
9 Erken çocukluk döneminde fiziksel gelişim özellikler. Bu özelliklerin gelişimi için ön görülen hareket eğitimi kapsamı.
10 Beden eğitimi ve oyun öğretiminde kullanılan yöntemler.
11 Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının anaokullarında uygulanması, öğretim elemanınca gözlenerek sözlü geribildirim verilmesi.
12 Okul öncesi dönemde çocukların hareket becerilerini geliştirecek araç ve gereçler. Okul öncesi dönemde hareket eğitimi hazırlamak için yararlanılan etkinlikler.
13 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama.
14 Okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlama.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Güven. N. M. (2005) Okul Öncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi, Kök Yayıncılık, Ankara.
2. İnan. M. (2003) 3-9 Yaş Çocukları İçin Uygulamalı Hareket Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul.
3. Kale. R. (2003) Okul öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınevi, Ankara.
4. Özer. D. S., Özer. M.K. (2000) Çocuklarda Motor Gelişim, Kazancı Kitap. Tic. AŞ.İstanbul.
5. Ozyurek, Arzu. (2015). OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR. International journal of Science Culture and Sport. 3. 479-479. 10.14486/IJSCS314.
6. Isidori, Emanuele. (2018). Physical Education And Sport In Early Childhood And Its Challenges For Teachers. 309-317. 10.15405/epsbs.2018.07.41.
7. Stork, Steve & Sanders, Stephen. (2008). Physical Education in Early Childhood. Elementary School Journal. 108. 10.1086/529102.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik sınav: bitirme projesi
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 96 96
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0
OK3 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0
OK5 0 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr