1 | Dersin Adı: | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN HEDEFİ VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ |
2 | Dersin Kodu: | EÇDE5102 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İSMAİL SAĞLAM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. İsmail SAĞLAM |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. İsmail SAĞLAM E-posta isaglam@uludag.edu.tr Web Sayfası https://avesis.uludag.edu.tr/isaglam |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Okul öncesi eğitimin yapısını, karakterini, daha sonraki öğretim kademelerindeki eğitimden farkını bilerek, bu dönemdeki eğitimin hedefinden öğrencinin haberdar olacak imkâna kavuşmasını amaçlamaktadır. Yine ulaşılması gereken hedeflere hangi etkinliklerle ulaşılabileceğini hem daha önce kurgulanmış hem de derse kurgulanacak etkinliklerle örnekler sunularak öğrencinin bu konuda beceri kazanması amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Hedef belirleme ve belirlenen hedefe hangi etkinliklerle ulaşılacağını planlama ve uygulama yetisine katkı sağlayacaktır |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Tanışma, Planlama ve Derse Giriş | |
2 | Erken Çocukluk Eğitiminin Yapısı ve Karakteri | |
3 | Okul Öncesi Eğitimin Hedefleri | |
4 | Örnek Etkinlikler | |
5 | Örnek Etkinlikler | |
6 | Örnek Etkinlikler | |
7 | Örnek Etkinlikler | |
8 | Örnek Etkinlikler | |
9 | Örnek Etkinlik Üretme | |
10 | Örnek Etkinlik Üretme | |
11 | Örnek Etkinlik Üretme | |
12 | Örnek Etkinlik Üretme | |
13 | Örnek Etkinlik Üretme | |
14 | Örnek Etkinlik Üretme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Okul Öncesi Eğitimde ve İlkokulda STEM, Edited by Hrlrn Caldwell, Nobel Yayınevi. Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, Cemil Oruç Dem Yayınevi. Çocukta Dış Disiplin mi? İç Disiplin mi?, Thomas Gordon Sistem Yayıncılık. İslam ve Batı Eğitiminde Okul Öncesi Eğitimi, İsmail Sağlam, Emin Yayınları. 4-6 Yaş Kur'an Kursları Etkinlik Kitabı-I ve II, Ed. İsmail Sağlam, DİB Yayınları. 4-6 Yaş Kur'an Kursları Öğretici Kitabı-I ve II, Ed. İsmail Sağlam, DİB Yayınları. Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Tantekin Erden H. Özlen Demircan İslam ve Çocuk, Beyza BİLGİN, DİB Yayınları. Türkiye’de Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, Recep Kaymakcan, Raporu Araştırma Dizisi, Mart 2021. Günümüzde Erken Çocukluk Eğitimi GEORGES S. MORRISON, Nobel Yayınevi. Çocuk Eğitimi, Maria Montessori, çeviri: Güler Yücel, Özgür Yayın Dağıtım. Türkiye'de Çocukluğun Tarihi, Bekir Onur, İmge Kitabevi. İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Ahmet Çelebi, Damla Yayınevi Türk Eğitim Tarihi, Yahya Akyüz, Pegem Akademi, 23. Baskı. Avrupa'da Eğitim Tarihi, Kemal Aytaç, Marmara Üniversitesi İFAV Yayınları. Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri, İsmail Doğan, Nobel Yayın Dağıtımı. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 96 | 96 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |