Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN HEDEFİ VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN HEDEFİ VE ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
2 Dersin Kodu: EÇDE5102
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İSMAİL SAĞLAM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. İsmail SAĞLAM
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. İsmail SAĞLAM
E-posta
isaglam@uludag.edu.tr
Web Sayfası
https://avesis.uludag.edu.tr/isaglam
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Okul öncesi eğitimin yapısını, karakterini, daha sonraki öğretim kademelerindeki eğitimden farkını bilerek, bu dönemdeki eğitimin hedefinden öğrencinin haberdar olacak imkâna kavuşmasını amaçlamaktadır. Yine ulaşılması gereken hedeflere hangi etkinliklerle ulaşılabileceğini hem daha önce kurgulanmış hem de derse kurgulanacak etkinliklerle örnekler sunularak öğrencinin bu konuda beceri kazanması amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hedef belirleme ve belirlenen hedefe hangi etkinliklerle ulaşılacağını planlama ve uygulama yetisine katkı sağlayacaktır
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Okul öncesi eğitimin diğer öğretim kademlerinden farkını bilir;
2 Hedef ve kazanım belirleme becerisi kazanır;
3 Daha önce kurgulanmış etkinlikleri okul öncesi dönem çocuklarına uygulama becerisi kazanır.;
4 Yeni etkinlik kurgulama deneyimi kazanır;
5 Bu dönem çocuklarına etkinlik uygulama teknik ve yöntemlerini bilir ve uygular;
6 İzlediği etkinliklerin üzerine yorum yaparak okul öncesi dönem çocuklarına uygun olup olmadığını tartışır.;
7 Etkinliklerin içeriklerinin kendi kültür, medeniyet ve değerlerimize uygun olup olmadığı konusunda değerlendirme yapabilir.;
8 Etkinlik kurgulardan farklı kültür ortamlarından gelebilecek öğrencilerin olabileceğini düşünür ve dikkate alır.;
9 Bu konuda kendisini değerlendirerek kuvvetli ve zayıf yönlerini tespit edebilir.;
10 Etkinlikler içerisinde sanatsal unsurların kullanılmasının etkinliğe renk katabileceğini deneyimler ve beceri kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tanışma, Planlama ve Derse Giriş
2 Erken Çocukluk Eğitiminin Yapısı ve Karakteri
3 Okul Öncesi Eğitimin Hedefleri
4 Örnek Etkinlikler
5 Örnek Etkinlikler
6 Örnek Etkinlikler
7 Örnek Etkinlikler
8 Örnek Etkinlikler
9 Örnek Etkinlik Üretme
10 Örnek Etkinlik Üretme
11 Örnek Etkinlik Üretme
12 Örnek Etkinlik Üretme
13 Örnek Etkinlik Üretme
14 Örnek Etkinlik Üretme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Okul Öncesi Eğitimde ve İlkokulda STEM, Edited by Hrlrn Caldwell, Nobel Yayınevi.
Okul Öncesi Dönemde Çocuğun Din Eğitimi, Cemil Oruç Dem Yayınevi.
Çocukta Dış Disiplin mi? İç Disiplin mi?, Thomas Gordon Sistem Yayıncılık.
İslam ve Batı Eğitiminde Okul Öncesi Eğitimi, İsmail Sağlam, Emin Yayınları.
4-6 Yaş Kur'an Kursları Etkinlik Kitabı-I ve II, Ed. İsmail Sağlam, DİB Yayınları.
4-6 Yaş Kur'an Kursları Öğretici Kitabı-I ve II, Ed. İsmail Sağlam, DİB Yayınları.
Erken Çocukluk Döneminde Eğitim Yaklaşımları, Feyza Tantekin Erden H. Özlen Demircan
İslam ve Çocuk, Beyza BİLGİN, DİB Yayınları.
Türkiye’de Okul Öncesi Din ve Ahlak Eğitimi, Recep Kaymakcan, Raporu Araştırma Dizisi, Mart 2021.
Günümüzde Erken Çocukluk Eğitimi GEORGES S. MORRISON, Nobel Yayınevi.
Çocuk Eğitimi, Maria Montessori, çeviri: Güler Yücel, Özgür Yayın Dağıtım.
Türkiye'de Çocukluğun Tarihi, Bekir Onur, İmge Kitabevi.
İslam’da Eğitim Öğretim Tarihi, Ahmet Çelebi, Damla Yayınevi
Türk Eğitim Tarihi, Yahya Akyüz, Pegem Akademi, 23. Baskı.
Avrupa'da Eğitim Tarihi, Kemal Aytaç, Marmara Üniversitesi İFAV Yayınları.
Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri, İsmail Doğan, Nobel Yayın Dağıtımı.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 96 96
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 4 5 5 5 5 5 0 3 5 4 0 0
OK2 5 5 5 4 5 4 0 4 4 5 0 0
OK3 3 4 4 5 5 5 0 4 4 4 0 0
OK4 5 5 3 5 4 4 0 5 4 4 0 0
OK5 4 4 5 5 5 4 0 3 4 4 0 0
OK6 5 4 4 4 4 5 0 4 3 5 0 0
OK7 4 5 5 4 3 4 0 4 5 5 0 0
OK8 4 4 4 4 4 4 0 5 5 5 0 0
OK9 5 5 4 4 4 4 0 5 4 3 0 0
OK10 5 4 5 5 4 5 0 4 5 5 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr