1 | Dersin Adı: | TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KELİME ÖĞRETİMİ |
2 | Dersin Kodu: | YTO5124 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Gökhan Arı |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | gokhanari@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | AOÇ çerçevesinde farklı düzeylere göre kelime öğretim yöntemlerini kullanarak materyaller hazırlamak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu derste öğrenciler yabancılara Türkçe öğretimi alanında kelime öğretimini bilimsel yollarla yapabilir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kelime öğretiminin temel kavramları | |
2 | Kelime edinimi ve öğrenimi | |
3 | AOÇ’te kelime öğretimi | |
4 | Kelime öğrenme yöntem ve yaklaşımları | |
5 | Kelime öğretim yöntem ve teknikleri | |
6 | Türkçenin söz varlığı | |
7 | A1 düzeyi kelime öğretimi | |
8 | A2 düzeyi kelime öğretimi | |
9 | B1 düzeyi kelime öğretimi | |
10 | B2 düzeyi kelime öğretimi | |
11 | C1 düzeyi kelime öğretimi | |
12 | Kelime sıklığı çalışmaları ve kelime öğretimi | |
13 | Temalara göre kelime öğretimi | |
14 | Kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Başkan, Özcan (2006), Yabancı Dil Öğretimi İlkeler Ve Çözümler. İstanbul, Multilingual. Göz, İ. (2003). Yazılı Türkçenin Kelime Sıklığı Sözlüğü. Ankara: TDK. Karadağ, Ö. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter. Tarcan, A. (2004), Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Ankara: Nobel. Yıldız, C., Okur, A., Arı, G., Yılmaz, Y. (2013). Kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi. Yılmaz, E. Pedagojik Sözlükbilimi Çalışmalarına Katkı: Yabancılar İçin Başlangıç Düzeyi Türkçe Sözlük (A1), Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 5(10), 31-47. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 25 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 7 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Tanımlayıcı ve biçimlendirici değerlendirme yaklaşımlarından yararlanılır. | |
Açıklama | Ödevler potfolyo, sınavlar rubrikle değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 5 | 11 | 55 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 12 | 12 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |