Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KELİME ÖĞRETİMİ
1 Dersin Adı: TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE KELİME ÖĞRETİMİ
2 Dersin Kodu: YTO5124
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Gökhan Arı
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gokhanari@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı AOÇ çerçevesinde farklı düzeylere göre kelime öğretim yöntemlerini kullanarak materyaller hazırlamak.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu derste öğrenciler yabancılara Türkçe öğretimi alanında kelime öğretimini bilimsel yollarla yapabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Kelime öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini kavrar ve kullanır.;
2 Türkçenin söz varlığı hakkında bilgi sahibi olur.;
3 Öğrenci düzeyine uygun kelime seçebilme becerisi kazanır.;
4 Kelime öğretimine uygun materyaller hazırlar.;
5 Kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Kelime öğretiminin temel kavramları
2 Kelime edinimi ve öğrenimi
3 AOÇ’te kelime öğretimi
4 Kelime öğrenme yöntem ve yaklaşımları
5 Kelime öğretim yöntem ve teknikleri
6 Türkçenin söz varlığı
7 A1 düzeyi kelime öğretimi
8 A2 düzeyi kelime öğretimi
9 B1 düzeyi kelime öğretimi
10 B2 düzeyi kelime öğretimi
11 C1 düzeyi kelime öğretimi
12 Kelime sıklığı çalışmaları ve kelime öğretimi
13 Temalara göre kelime öğretimi
14 Kelime bilgisini ölçme ve değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Başkan, Özcan (2006), Yabancı Dil Öğretimi İlkeler Ve Çözümler. İstanbul, Multilingual.
Göz, İ. (2003). Yazılı Türkçenin Kelime Sıklığı Sözlüğü. Ankara: TDK.
Karadağ, Ö. (2013). Kelime Öğretimi. İstanbul: Kriter.
Tarcan, A. (2004), Yabancı Dil Öğretim Teknikleri. Ankara: Nobel.
Yıldız, C., Okur, A., Arı, G., Yılmaz, Y. (2013). Kuramdan uygulamaya Türkçe öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
Yılmaz, E. Pedagojik Sözlükbilimi Çalışmalarına Katkı: Yabancılar İçin Başlangıç Düzeyi Türkçe Sözlük (A1), Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (SKAD), 5(10), 31-47.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 15
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 25
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 7 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Tanımlayıcı ve biçimlendirici değerlendirme yaklaşımlarından yararlanılır.
Açıklama Ödevler potfolyo, sınavlar rubrikle değerlendirilir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 5 11 55
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 12 12
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 1 1 2 2 3 3 1 1 2
OK2 0 1 3 1 2 2 3 2 2 4
OK3 2 1 3 2 1 3 2 1 3 2
OK4 1 2 2 1 2 2 4 2 3 2
OK5 3 2 3 4 2 4 2 4 3 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr