Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SERGİ PLANLAMA VE KURATÖRLÜK
1 Dersin Adı: SERGİ PLANLAMA VE KURATÖRLÜK
2 Dersin Kodu: RES5127
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BERNA COŞKUN ONAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Gonca ERİM
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Berna COŞKUN ONAN
onanberna@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, sanat ve sanat eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylerin, sanatsal ürün ve olguları belirli ilkeler ve tutarlılıklar sınırında sunuma hazırlama ve çeşitli mekansal bağlamları değerlendirebilme becerisi kazandırmaktır. Bu dersin öğretim sürecinde, yapıtların felsefik niteliklerini dikkate alarak sergi alanlarında görünürlüğünü kaybetmeden estetik bağlamının kurgulanmasının kapsamlı bir beceri olarak kazandırılmasına yönelik bir planlama söz konusudur.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu süreçte, nesne-mekan ilişkisi bağlamında sorgulamalar üzerinden estetik yargılara varılacaktır. Nadire Kabineleri bağlamında sergileme fikrinden kalkarak, Klasisizm ilgisinde salon sergilerine ve Reddedilenler Salonlarına kadar uzanan süreçte, çeşitli amaçlarla organize edilmiş oluşumlar hakkında bilgi sahibi olacakları diyakronik bir öğretim tasarlanmıştır. Bu süreçte öğrencilerin öncelikle ilgili temel kaynakları incelemeleri, sergilerin fiziki ve sosyal bağlamlarını bilişsel ve duyuşsal olarak kavramaları ve günümüz sanatında Bienal ve Fuarlara etki eden Dokümenta ve Manifesta gibi etkinliklerin sanatın değişen doğasıyla ilişkilendirerek anlamlandırmaları hedeflenmektedir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sergi planlama teori ve pratiklerinin öngördüğü temel ilke, kavram, yasa ve kuramlara ilişkin ayrıntılı bilgiye sahip olmak;
2 Sergi planlama teori ve pratiklerinin gerektirdiği sanat tarihsel birikime sahip olmak;
3 Sergi türlerini ve felsefi farklarını ayırt etme;
4 Küratöryel çalışmaların felsefi zeminleri anlayabilme, açıklayabilme ;
5 Ulusal ve ulslararası bağlamda düzenlenen küratöyel etkinlikleri bilme, tarihsel olarak sıralama ;
6 Dokümenta ve Manifesta etkinliklerinin günümüz sanatı açısından önemini açıklama ;
7 Dokümenta ve Manifesta etkinliklerini diyakronik bir değişimle eserler bazında açıklayabilme;
8 Venedik Bienali ve İstanbul Bienalinin küratöryel planlamasını açıklayabilme;
9 Küratöryel bir tasarım ve süreç planlama;
10 Sergi planlama ve küratörlük ile ilgili mevcut literatürü bilme, kullanma ve makale hazırlama.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Gösterme ve sergileme kavramları hakkında tartışma, ilk sergiler, Nadire Kabineleri
2 sergi planlama ve küratörlük pratikleri bağlamında terminoloji kullanımı
3 sergi planlama ve küratörlük pratikleri bağlamında terminoloji kullanımı ve kaynakların incelenmesi
4 Sergi planlama açısından tarihsel süreç: Klasik sanatlarda sergiler, Geleneksel dilin oluşumu. Mekan malzeme ilişkisi açısından değerlendirme
5 Sergi planlama açısından tarihsel süreç: Modern sanatlarda sergiler, Geleneksel dilin oluşumu. Mekan malzeme ilişkisi açısından değerlendirme
6 Sergi planlama açısından tarihsel süreç: Modern sanatlarda sergiler, Geleneksel dilin oluşumu. Mekan malzeme ilişkisi açısından değerlendirme
7 Sergi planlama açısından tarihsel süreç: Modern sanatlarda sergiler, Geleneksel dilin oluşumu. Mekan malzeme ilişkisi açısından değerlendirme
8 Sergi planlama açısından tarihsel süreç: Geleneksel dilden kopuş, nedenleri ve felsefi dayanakları
9 Galeri anti-tezi, alternatif galeri yapıları, ilgili sanatçıların çözümlemeleri
10 Küratörün kim'liği tartışması, Dokümenta serileri ve sanatçılar
11 Küratörün kim'liği tartışması, Dokümenta serileri ve sanatçılar
12 Venedik ve İstanbul Bienali incelemeleri, kentin etkin kullanımı
13 küratörler ve pratikleri
14 küratörler ve pratikleri
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Küratörlük
Beyaz Küp
J. Fineberg, 1940'tan günümüze sanat
Harrison ve Wood, Sanat ve Kuram
Salon Sergileri
Dergiler
Bienal katalogları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları süreç içi ve süreç sonu değerlendirme yöntemleri
Açıklama ödev teslimi ya da açık uçlu sınav
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 3 10 30
Ödevler 0 8 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,03
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 0 4 0 0 0 5 0 5 5 1
OK2 1 5 5 5 4 0 5 2 5 5 1
OK3 3 2 2 4 1 2 2 3 4 3 3
OK4 2 3 4 4 3 4 3 1 3 1 3
OK5 3 3 2 5 5 3 4 4 5 3 5
OK6 4 4 5 4 4 4 4 4 5 5 3
OK7 3 2 2 3 4 5 4 4 4 4 4
OK8 2 4 5 4 5 4 5 4 4 4 3
OK9 4 4 4 3 2 4 3 4 3 2 4
OK10 3 3 1 3 3 4 5 4 2 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr