Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
1 Dersin Adı: GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
2 Dersin Kodu: RES5104
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu YOK
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA ERİM
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: goncae@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 25 75
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Görükle/Bursa TÜRKİYE
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Sanat Eğitimi tarihi ve teorilerini öğrenmiş olan öğrencilerimizin sanatın öğretim geçmişini ve çağdaş yöntemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Özellikle 21. yüzyılda sanat eğitiminde yöntemsel gelişmeler mesleki gelişime katkı sağlayacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Görsel Sanatlar eğitiminin bireyler için gerekliliğini açıklayabilme;
2 Görsel Sanatlar eğitimi ve öğretimini bilimsel gerekçelerle açıklayabilme;
3 Ülkemizdeki ve diğer ülkelerdeki öğretim programlarını görsel sanatlar açısından karşılaştırabilme;
4 Günümüzde Görsel Sanatlar öğretim yöntemlerinin sorunsalını saptayabilme;
5 Görsel sanatlar öğretimi sorunlarına analitik çözüm önerileri geliştirebilme;
6 Görsel Sanatlar öğretimi ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilme;
7 Görsel Sanatlar öğretimi ile ilgili araştırma sunumları hazırlayabilmek;
8 Görsel Sanatlar eğitim ve öğretimi sorunlarına bilimsel yollarla çözüm önerileri getirebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Sanat nedir? Görsel Sanatlar Eğitiminin kapsamı nedir?
2 Sanatı niçin öğretmeliyiz? Ödev: Sanat öğretimi sorunsalı belirlemek. Makale
3 Görsel Sanatlar Öğretimi; öğretme/Öğrenme yaklaşımları. Okul izlencelerinde Sanat eğitiminin yer alma nedenleri
4 21. yüzyılda Görsel Sanatlar Öğretiminde Çağdaş Kuramlar
5 Görsel Sanatlar Öğretiminde Eğitim ve Öğretim Yaklaşımları.
6 Görsel Sanatlarda Program İçerikleri İlköğretim
7 Görsel Sanatlarda Program İçerikleri Lise
8 Görsel Sanatlar Eğitiminde Öğretim Süreci Ödevler hakkında beyin fırtınası.
9 Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitiminde Öğretim Düzeni
10 Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitiminde Araştırma
11 Popüler kültür ve Sanat eğitimi- Tez sunumu Ödev sunumu Soru-Cevap
12 Teknolojinin Sanat Eğitimine katkısı/ zararları Ödev sunumu Soru-Cevap
13 Ödev sunumu Soru-Cevap
14 Dönemin değerlendirilmesi Ödev sunumu Soru-Cevap
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: ARTUT, Kazım., Sanat Eğitimi., Anı Yay. Ankara ., 2001
ALAKUŞ, Ali Osman., Levent Mercin., (Editörler)., Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi., Pegem Akademi Yay., Ankara., 2009.
BUYURGAN, Serap,, Ufuk Buyurgan., Sanat Eğitimi ve Öğretimi., Pegem Akademi Yay., Ankara., 2007.
BROMMER, F. Gerald, Horn F. George., Art in Your Visual Environment.,Davis Pub., 1985.
CHAPMAN, H. Laura., A World of Images., Davis Pub., Massachusetts.,1992.
DAY, A. Robert, Çev. Gülay Aşkar Altay, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, Tübitak Yay., 2000
ETİKE , Serap., Sanat Eğitimi Yazıları., İlke Kitap ve Yayınevi., Ankara., 1995.
FISCHNER – RATHUS, Lois., Understanding Art., 4. Edition., Prentis Hall, Inc., New Jersey., U.S.A., 1995.
KIRİŞOĞLU, Olcay T. (Prof.Dr.), Prof. Dr.Mary STOCKROCKİ, Ortaöğretim Sanat Öğretimi – YÖK – Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.,Ankara, 1997.
KIRİŞOĞLU, Olcay T., Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi Yay., Ankara., 2009.
KIRIŞOĞLU, Olcay., Sanatta Eğitim., Demircioğlu matb., Ankara., 1991.
KURUOĞLU, Nihal., Kaynaştırılmış Sanat Eğitimi Yönteminin İlköğretimde Uygulanması ve Sonuçları., Yüksek Lisans Tezi., Ankara Ün. Sosyal Bilimler Ens. , Ankara., 1997
ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003.
ÖZSOY, Vedat., Nuray Mamur., Görsel Sanatlar Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları., PEGEM YAY., Ankara, 2019
ÖZSOY, Vedat., Ali Osman Alakuş., Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Yay., Ankara., 2009.
ÖZSOY, Vedat. (Editör)., Yöntem ve Teknikleri ile Görsel sanatlar Eğitiminde Uygulamalar., GÖRSED Yay., Ankara., 2006.
RAGANS, Rosalind., Art Talk., Glencoe, McGraw – Hills., California., U.S.A., 1995.
SAN, İnci., Sanat Eğitimi Kuramları., Tan Kitap ve yayın, Ankara, 1983.
STOCKROCKI, Mary., Issues in Multicultural art Education., University of Denver.,School of Art TÜRKDOĞAN, Galip., Sanat Eğitimi Yöntemleri., Kadıoğlu Matbaası., Ankara., 1984.
ÜNVER, Erdem., Sanat Eğitimi., Nobel Yay., Ankara., 2002
YILDIRIM, Ali – Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yay. Ankara, 2000
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Dönem sonu Klasik Yazılı sınav ve Ödevlerin ortalamaları %100 Final değerlendirme olarak yansıtılmaktadır.
Açıklama Ödevler alan eğitimi ile ilgili bilimsel makale araştırmaları ve yazmaları olarak verilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 30 30
Ödevler 3 20 60
Projeler 1 28 28
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 20 20
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 1 2 5 4 1 1 1 1 1 1 4
OK2 3 2 5 1 5 1 1 1 1 1 2
OK3 2 5 4 1 1 1 1 1 1 1 5
OK4 2 1 5 2 2 4 1 1 1 1 2
OK5 3 5 1 5 4 2 1 1 1 1 2
OK6 5 1 1 4 1 3 1 1 1 1 4
OK7 1 2 1 1 2 1 1 5 1 4 2
OK8 1 4 1 5 3 4 1 1 1 1 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr