1 | Dersin Adı: | GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ |
2 | Dersin Kodu: | RES5104 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | YOK |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GONCA ERİM |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
goncae@uludag.edu.tr +90 (224) 294 25 75 Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Görükle Kampüsü Görükle/Bursa TÜRKİYE |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Sanat Eğitimi tarihi ve teorilerini öğrenmiş olan öğrencilerimizin sanatın öğretim geçmişini ve çağdaş yöntemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Özellikle 21. yüzyılda sanat eğitiminde yöntemsel gelişmeler mesleki gelişime katkı sağlayacaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Sanat nedir? Görsel Sanatlar Eğitiminin kapsamı nedir? | |
2 | Sanatı niçin öğretmeliyiz? Ödev: Sanat öğretimi sorunsalı belirlemek. Makale | |
3 | Görsel Sanatlar Öğretimi; öğretme/Öğrenme yaklaşımları. Okul izlencelerinde Sanat eğitiminin yer alma nedenleri | |
4 | 21. yüzyılda Görsel Sanatlar Öğretiminde Çağdaş Kuramlar | |
5 | Görsel Sanatlar Öğretiminde Eğitim ve Öğretim Yaklaşımları. | |
6 | Görsel Sanatlarda Program İçerikleri İlköğretim | |
7 | Görsel Sanatlarda Program İçerikleri Lise | |
8 | Görsel Sanatlar Eğitiminde Öğretim Süreci Ödevler hakkında beyin fırtınası. | |
9 | Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitiminde Öğretim Düzeni | |
10 | Görsel Sanatlar ve Kültür Eğitiminde Araştırma | |
11 | Popüler kültür ve Sanat eğitimi- Tez sunumu Ödev sunumu Soru-Cevap | |
12 | Teknolojinin Sanat Eğitimine katkısı/ zararları Ödev sunumu Soru-Cevap | |
13 | Ödev sunumu Soru-Cevap | |
14 | Dönemin değerlendirilmesi Ödev sunumu Soru-Cevap |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
ARTUT, Kazım., Sanat Eğitimi., Anı Yay. Ankara ., 2001 ALAKUŞ, Ali Osman., Levent Mercin., (Editörler)., Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi., Pegem Akademi Yay., Ankara., 2009. BUYURGAN, Serap,, Ufuk Buyurgan., Sanat Eğitimi ve Öğretimi., Pegem Akademi Yay., Ankara., 2007. BROMMER, F. Gerald, Horn F. George., Art in Your Visual Environment.,Davis Pub., 1985. CHAPMAN, H. Laura., A World of Images., Davis Pub., Massachusetts.,1992. DAY, A. Robert, Çev. Gülay Aşkar Altay, Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?, Tübitak Yay., 2000 ETİKE , Serap., Sanat Eğitimi Yazıları., İlke Kitap ve Yayınevi., Ankara., 1995. FISCHNER – RATHUS, Lois., Understanding Art., 4. Edition., Prentis Hall, Inc., New Jersey., U.S.A., 1995. KIRİŞOĞLU, Olcay T. (Prof.Dr.), Prof. Dr.Mary STOCKROCKİ, Ortaöğretim Sanat Öğretimi – YÖK – Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi.,Ankara, 1997. KIRİŞOĞLU, Olcay T., Sanat Kültür Yaratıcılık, Pegem Akademi Yay., Ankara., 2009. KIRIŞOĞLU, Olcay., Sanatta Eğitim., Demircioğlu matb., Ankara., 1991. KURUOĞLU, Nihal., Kaynaştırılmış Sanat Eğitimi Yönteminin İlköğretimde Uygulanması ve Sonuçları., Yüksek Lisans Tezi., Ankara Ün. Sosyal Bilimler Ens. , Ankara., 1997 ÖZSOY, Vedat., Görsel Sanatlar Eğitimi, Resim-İş Eğitiminin Tarihsel ve Düşünsel Temelleri., Gündüz Eğitim ve Yay.., Ankara., 2003. ÖZSOY, Vedat., Nuray Mamur., Görsel Sanatlar Öğretme ve Öğrenme Yaklaşımları., PEGEM YAY., Ankara, 2019 ÖZSOY, Vedat., Ali Osman Alakuş., Görsel Sanatlar Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri, Pegem Yay., Ankara., 2009. ÖZSOY, Vedat. (Editör)., Yöntem ve Teknikleri ile Görsel sanatlar Eğitiminde Uygulamalar., GÖRSED Yay., Ankara., 2006. RAGANS, Rosalind., Art Talk., Glencoe, McGraw – Hills., California., U.S.A., 1995. SAN, İnci., Sanat Eğitimi Kuramları., Tan Kitap ve yayın, Ankara, 1983. STOCKROCKI, Mary., Issues in Multicultural art Education., University of Denver.,School of Art TÜRKDOĞAN, Galip., Sanat Eğitimi Yöntemleri., Kadıoğlu Matbaası., Ankara., 1984. ÜNVER, Erdem., Sanat Eğitimi., Nobel Yay., Ankara., 2002 YILDIRIM, Ali – Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yay. Ankara, 2000 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 3 | 40 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 4 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Dönem sonu Klasik Yazılı sınav ve Ödevlerin ortalamaları %100 Final değerlendirme olarak yansıtılmaktadır. | |
Açıklama | Ödevler alan eğitimi ile ilgili bilimsel makale araştırmaları ve yazmaları olarak verilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Projeler | 1 | 28 | 28 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |