Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ÇOCUKLARDA DUYGU ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
1 Dersin Adı: ÇOCUKLARDA DUYGU ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI
2 Dersin Kodu: RPD5110
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: gultekinfiliz@uludag.edu.tr
(224) 2955025
Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin çocuk ruh sağlığı bozukluklarını tanımalarını, çocuk ve ailesine yaklaşımın ilkelerini kavramalarını, uygun şekilde yönlendirebilmelerini, çocukluk dönemi davranış bozukluklarının nedenleri, sıklık ve yaygınlıkları doğrultusunda önleme ve müdahale çalışmalarını planlamalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders, psikolojik danışmanlara, çocukluk dönemi davranış bozukluklarında okul ve aile koşullarını davranış bozukluğu olan bireyin gelişimine imkân sağlayacak şekilde düzenleme becerilerini kazandırmaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Ruh sağlığını etkileyen faktörleri değerlendirir;
2 Çocukluk dönemi duygu ve davranış bozukluklarını sınıflandırır;
3 Çocukluk dönemi duygu ve davranış bozukluklarının belirtilerini açıklar ;
4 Çocukluk dönemi duygu ve davranış bozukluklarının nedenlerini, sıklık ve yaygınlığını değerlendirir;
5 Çocuğa ve aileye yaklaşım ilkelerin kavrar;
6 Çocukluk dönemi duygu ve davranış bozukluklarına yönelik önleme ve müdahale yöntemleri planlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ruh sağlığı çalışmalarının tarihsel gelişimi çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörler Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozuklukların sınıflandırılması,
2 Nörogelişimsel Bozukluklar
3 Nörogelişimsel Bozukluklar
4 Nörogelişimsel Bozukluklar
5 Çocuk ve ergenlerde duygu durumu bozuklukları ve intihar
6 Çocuk ve ergenlerde anksiyete bozuklukları
7 Çocuk ve ergenlerde anksiyete bozuklukları
8 Çocuk ve ergenlerde travma ve stresörle ilişkili bozuklukları
9 Çocuk ve ergenlerde yıkıcı bozukluklar, dürtü denetimi ve davranım bozuklukları
10 Çocuk ve ergenlerde beslenme ve yeme bozuklukları
11 Çocuk ve ergenlerde madde ve ilişkili bozukluklar
12 Çocuk istismarı-ihmali
13 Çocuk ve ergenlerde duygu ve davranış bozukluklarında önleme ve müdahale çalışmaları
14 Çocuk ve ergenlerde duygu ve davranış bozukluklarında önleme ve müdahale çalışmaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Kring, A.M., Johnson, S. L., Davison, G., Neale, J. (2015). Anormal Psikoloji. (Çev. Ed. M. Şahin). Ankara:
Nobel Yayın Dağıtım.
Austin, V.L, and Sciarra, D. T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Ankara:
Nobel Yayın Dağıtım.
Freud, A. (1989). Ego Ve Savunma Mekanizmaları. (Çev. Yeşim Erim). İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Freud, S. (1991). Psikanaliz Üzerine. (Çev. A. Avni Öneş). İstanbul: Say Yayınları.
Freud, S. (1998). Psikopatoloji Üzerine. (Çev. Selçuk Budak). Ankara: Öteki Yayınevi.
Geçtan, E. (1997). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi.
Mash, E.J. and Wolfe, D.A. (2002). Abnormal Child Psychology. USA: Wadsworth.
Oltmanns, T.M and Emery, R.E. (1995). Abnormal Psychology. New Jersey: Prentice Hall.
Öztürk, O. (2002). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Değerlendirmeler sınavlar ve ödevler yolu ile yapılmaktadır.
Açıklama “-“
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,93
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 1 1 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1
OK2 1 1 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1
OK3 1 1 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1
OK4 1 1 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1
OK5 1 1 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1
OK6 1 1 1 5 1 5 1 5 5 5 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr