1 | Dersin Adı: | ÇOCUKLARDA DUYGU ve DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI |
2 | Dersin Kodu: | RPD5110 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. FİLİZ GÜLTEKİN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
gultekinfiliz@uludag.edu.tr (224) 2955025 Eğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin çocuk ruh sağlığı bozukluklarını tanımalarını, çocuk ve ailesine yaklaşımın ilkelerini kavramalarını, uygun şekilde yönlendirebilmelerini, çocukluk dönemi davranış bozukluklarının nedenleri, sıklık ve yaygınlıkları doğrultusunda önleme ve müdahale çalışmalarını planlamalarını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders, psikolojik danışmanlara, çocukluk dönemi davranış bozukluklarında okul ve aile koşullarını davranış bozukluğu olan bireyin gelişimine imkân sağlayacak şekilde düzenleme becerilerini kazandırmaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Ruh sağlığı çalışmalarının tarihsel gelişimi çocuk ruh sağlığını etkileyen faktörler Çocuk ve ergenlerde görülen ruhsal bozuklukların sınıflandırılması, | |
2 | Nörogelişimsel Bozukluklar | |
3 | Nörogelişimsel Bozukluklar | |
4 | Nörogelişimsel Bozukluklar | |
5 | Çocuk ve ergenlerde duygu durumu bozuklukları ve intihar | |
6 | Çocuk ve ergenlerde anksiyete bozuklukları | |
7 | Çocuk ve ergenlerde anksiyete bozuklukları | |
8 | Çocuk ve ergenlerde travma ve stresörle ilişkili bozuklukları | |
9 | Çocuk ve ergenlerde yıkıcı bozukluklar, dürtü denetimi ve davranım bozuklukları | |
10 | Çocuk ve ergenlerde beslenme ve yeme bozuklukları | |
11 | Çocuk ve ergenlerde madde ve ilişkili bozukluklar | |
12 | Çocuk istismarı-ihmali | |
13 | Çocuk ve ergenlerde duygu ve davranış bozukluklarında önleme ve müdahale çalışmaları | |
14 | Çocuk ve ergenlerde duygu ve davranış bozukluklarında önleme ve müdahale çalışmaları |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kring, A.M., Johnson, S. L., Davison, G., Neale, J. (2015). Anormal Psikoloji. (Çev. Ed. M. Şahin). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Austin, V.L, and Sciarra, D. T. (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Freud, A. (1989). Ego Ve Savunma Mekanizmaları. (Çev. Yeşim Erim). İstanbul: Bağlam Yayıncılık. Freud, S. (1991). Psikanaliz Üzerine. (Çev. A. Avni Öneş). İstanbul: Say Yayınları. Freud, S. (1998). Psikopatoloji Üzerine. (Çev. Selçuk Budak). Ankara: Öteki Yayınevi. Geçtan, E. (1997). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. İstanbul: Remzi Kitabevi. Mash, E.J. and Wolfe, D.A. (2002). Abnormal Child Psychology. USA: Wadsworth. Oltmanns, T.M and Emery, R.E. (1995). Abnormal Psychology. New Jersey: Prentice Hall. Öztürk, O. (2002). Ruh Sağlığı Ve Bozuklukları. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Değerlendirmeler sınavlar ve ödevler yolu ile yapılmaktadır. | |
Açıklama | “-“ |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 10 | 40 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 3,93 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |