Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
DOĞALCI VE GERÇEKÇİ OYUN METİNLERİ ANALİZİ
1 Dersin Adı: DOĞALCI VE GERÇEKÇİ OYUN METİNLERİ ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY3014
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 6
7 Dersin AKTS Kredisi: 2
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Romantik Dönem Oyunları Analizi adlı dersten başarılı olmak
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Bu bağlamda Realizm akımına dahil edilen oyunlar işlenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci döneme ait tüm yazarlık ve oyunculukla ilgili gelişmeleri öğrenmiş ve döneme ait tüm yorumları, aktarımları yapabilecek düzeye gelmiştir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Realizm akımını hazırlayan koşulları, akımın özelliklerini ve önemli yazarları genel olarak bilmek;
2 Stanislavski’nin oyunculuk kuramı hakkında bilgi sahibi olmak;
3 Strindbergg’in Baba adlı oyununun analizini yapabilmek;
4 Strindbergg’in Matmazel Julie adlı oyununun analizini yapabilmek;
5 Gogol’un Palto adlı oyununun analizini yapabilmek;
6 Çehov’un Martı adlı oyununun analizini yapabilmek;
7 Çehov’un Vişne Bahçesi adlı oyununun analizini yapabilmek;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Realizm akımını hazırlayan siyasi, sosyal, kültürel koşullar
2 Realizm akımının genel özellikleri ve bu akıma dahil edilen yazarlar
3 Strindbergg’in Baba adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
4 Strindbergg’in Baba adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
5 Strindbergg’in Matmazel Julie adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
6 Strindbergg’in Matmazel Julie adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
7 Rusya’da gerçekçiliğin oluşumu, Çehov ve Stanislavski’nin çalışmaları, gerçekçi oyunculukta metne bakış
8 Genel bilgilendirme
9 Çehov’un Martı adlı oyununun analizi: : yazar- dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
10 Çehov’un Martı adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
11 Çehov’un Vişne Bahçesi adlı oyununun analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
12 Çehov’un Vişne Bahçesi adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
13 Gogol’un Palto adlı oyununun analizi: yazar- dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar
14 Gogol’un Palto adlı oyununun analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Strindbergg “Baba”, Strindbergg
“Matmazel Julie”, Gogol “Palto”, Çehov
“Martı”, Çehov “Vişne Bahçesi”
- Aziz Çalışlar, “Çehov ve Moskova
Sanat Tiyatrosu”, Mitos Boyut Yayınları
- Konstanstin Stanislavski : “Bir Rol
Yaratmak”, “Bir Karakter Yaratmak”
- Gülayşe Erkoç “Modern Oyunlarda
Değer Değişiminin Yarattığı İkilemler”
Tiyatro Araştırmaları Dergisi
- Sevda Şener “Çehov Oyunlarında
Zaman”
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik yazılı sınav uygulanır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 4 2 8
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 2 2
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Toplam İş Yükü / 30 saat 2
Dersin AKTS Kredisi 2
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 3 5 5 5 0 0 0 0 0 0
OK2 4 5 3 4 5 5 0 0 0 0 0 0
OK3 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK4 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK5 3 4 3 3 4 5 0 0 0 0 0 0
OK6 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
OK7 3 4 3 3 3 5 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr