1 |
Dersin Adı: |
DOĞALCI VE GERÇEKÇİ OYUN METİNLERİ ANALİZİ |
2 |
Dersin Kodu: |
GSY3014 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
3 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
6 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
2 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Romantik Dönem Oyunları Analizi adlı dersten başarılı olmak |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi BANU ÇAKMAK DUMAN |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
yok |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
bcakmak@uludag.edu.tr, 0 224 543 10 15, U.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi, Mudanya/Bursa |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Dersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim
açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar
ve dönemi açısından da değerlendirerek bir
tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik
açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir.
Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini
tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler.
Bu bağlamda Realizm akımına dahil edilen
oyunlar işlenmektedir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenci döneme ait tüm yazarlık ve oyunculukla ilgili gelişmeleri öğrenmiş ve döneme ait tüm yorumları, aktarımları yapabilecek düzeye gelmiştir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Realizm akımını hazırlayan siyasi, sosyal,
kültürel koşullar |
|
2 |
Realizm akımının genel özellikleri ve bu
akıma dahil edilen yazarlar |
|
3 |
Strindbergg’in Baba adlı oyununun analizi:
yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon planı,
biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
4 |
Strindbergg’in Baba adlı oyununun analizi:
temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman,
mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
5 |
Strindbergg’in Matmazel Julie adlı oyununun
analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon
planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
6 |
Strindbergg’in Matmazel Julie adlı oyununun
analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz,
zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik
malzeme |
|
7 |
Rusya’da gerçekçiliğin oluşumu, Çehov ve
Stanislavski’nin çalışmaları, gerçekçi
oyunculukta metne bakış |
|
8 |
Genel bilgilendirme |
|
9 |
Çehov’un Martı adlı oyununun analizi: : yazar-
dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür,
kişileştirme, çatışmalar |
|
10 |
Çehov’un Martı adlı oyununun analizi:
temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman,
mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|
11 |
Çehov’un Vişne Bahçesi adlı oyununun
analizi: yazar-dönem, olay örgüsü, aksiyon
planı, biçim-tür, kişileştirme, çatışmalar |
|
12 |
Çehov’un Vişne Bahçesi adlı oyununun
analizi: temalar, tarihsel öz, evrensel öz,
zaman, mekan, dil, anlatım, dramatik
malzeme |
|
13 |
Gogol’un Palto adlı oyununun analizi: yazar-
dönem, olay örgüsü, aksiyon planı, biçim-tür,
kişileştirme, çatışmalar |
|
14 |
Gogol’un Palto adlı oyununun analizi:
temalar, tarihsel öz, evrensel öz, zaman,
mekan, dil, anlatım, dramatik malzeme |
|