Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
BADMİNTON UZMANLIK IV
1 Dersin Adı: BADMİNTON UZMANLIK IV
2 Dersin Kodu: AEB4112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu var
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYGÜL AKÇA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aygulakca@hotmail.com
aakca@uludag.edu.tr
0224 294 06 97
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenciler, badminton branşına ilişkin genel kuramsal bilgiye sahip olacak, temel teknik ve taktik kavramların uygun kullanımı hakkında gözlemsel ve uygulama becerisi edinmiş olacaklardır.Badminton oyununda ayak haraketleri. Merkez noktadan arka kort, orta kort ve ön kortta giderken kullanacağı ayak hareketleri. Merkez noktadan arka kort, orta kort ve ön kortta giderken kullanacağı ayak hareketlerinden birini belirler ve doğru formda yapmak. Badminton oyununun temel tekniklerinden clear vuruşunu uygulayabilme. Clear vuruş tekniğinin temel bilgileri. Clear vuruş tekniğinin öğretiminde ayakların pozisyonu. Clear vuruş tekniğinin öğretiminde vücudun pozisyonu. Clear vuruş tekniğinin öğretiminde kolların pozisyonu. Clear vuruş tekniğinin temel becerileri.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Antrenörlük Eğitimi öğrencilerinin uzmanlık olarak ve antrenörlüğünü yapmak üzere seçtikleri branşlardan birisi olan badminton yarışma kuralları temel teknikler ve taktikler ve yarışma organizasyonları hakkında bilgi sahibi olunur.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Badmintonun tarihsel gelişimini, saha ve malzeme bilgisini açıklayabilme;
2 Raket tutuş, temel duruş ve adımlama teknikleri kavrayabilme;
3 Vuruş tekniklerini uygulayabilme;
4 Tekler ve çiftler oyun kurallarını kavrayabilme;
5 Yarışma organizasyonlarını uygulayabilme;
6 Badminton alıştırmalarını yaratıcılığını kullanarak yorumlayabilme;;
7 Öğrendiği teknik ve taktik bilgilerini öğrencilerine açıklayabilme ;;
8 Badminton izleyicisi olarak olumlu eleştirileri açıklayabilme ;;
9 Öğrencilerin psiko-sosyal gelişimlerinde badminton temel bilgi ve becerilerini etkili olarak kavrayabilme;;
10 Badmintonun teknik ve taktik konularını uygun öğretim yöntem/yöntemleriyle açıklayabilme.;;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Yetenek seçimi ve yetenek belirleme kriterleri Yetenek seçimi ve yetenek belirleme kriterleri
2 Yarışma organizasyonları, IBF'in örgütsel sistemi Yarışma organizasyonları, IBF'in örgütsel sistemi
3 Badmintonda temel teknik öğretim yöntem ve teknikleri ve öğretim teknolojilerinin kullanımı Badmintonda temel teknik öğretim yöntem ve teknikleri ve öğretim teknolojilerinin kullanımı
4 Forehand vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları Forehand vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları
5 Backhand vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları Backhand vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları
6 Clear, Drop, Lop ve servis vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları Clear, Drop, Lop ve servis vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları
7 Temel vuruş tekniklerinin analizi ve düzeltmeler ve öğrenci sunumları Temel vuruş tekniklerinin analizi ve düzeltmeler ve öğrenci sunumları
8 Drive vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları Drive vuruş teknikleri (raket tutuş) antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları
9 Genel tekrar Genel tekrar
10 Smaç vuruş teknikleri (raket tutuş) ve antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları Smaç vuruş teknikleri (raket tutuş) ve antreman çeşitleri ve öğrenci sunumları
11 Temel vuruş tekniklerinin analizi ve düzeltmeler ve öğrenci sunumları Temel vuruş tekniklerinin analizi ve düzeltmeler ve öğrenci sunumları
12 Badmintonda oyun kuralları (tek, çift ve karışık çiftler) ve öğrenci sunumları Badmintonda oyun kuralları (tek, çift ve karışık çiftler) ve öğrenci sunumları
13 Özel antrenman planlaması ve öğrenci sunumları Özel antrenman planlaması ve öğrenci sunumları
14 Özel antrenman planlaması (yıllık, aylık, haftalık ve günlük) ve öğrenci sunumları Özel antrenman planlaması (yıllık, aylık, haftalık ve günlük) ve öğrenci sunumları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Gülmez, İ. Her Yönüyle Badminton, Nuve yayıncılık, Ankara, 2007. 2. Salman, S., Salman, M. Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi, Ankara, 1994. 3. Kale, R., Uçan Tüy Top Badminton, Başak Ofset, İstanbul, 1994. 4. Physical Training for Badminton, International Badminton Federation, Denmark, 1996. 5. Pat, D. Play the game Badminton, Wand lock Limitoon, London, 1988. 6. Yorulmazlar, M. Badminton, teknik öğretimi, taktik ve kuralları. Morpa yayıncılık, İstanbul, 2005. 7. Wright, L. Successful Badminton. London, New York, 1982. 8. Bucher, W. 1011 Spiel und Übungsformen, Köln, 1983.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları klasik sınav
Açıklama ara sınav %40 ve final %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 0 6 42
Projeler 1 10 10
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 12 12
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 4 2 2 4 3 3 1 3 3 4 0
OK2 3 3 4 3 3 4 1 3 4 3 0
OK3 4 4 3 4 2 2 1 3 3 4 0
OK4 3 2 3 4 4 4 1 3 2 4 0
OK5 3 4 3 2 4 3 1 3 4 3 0
OK6 3 2 4 3 3 3 1 3 3 2 0
OK7 3 3 3 2 3 4 1 4 3 3 0
OK8 3 3 3 3 4 4 1 4 3 3 0
OK9 3 3 3 4 2 3 1 3 4 4 0
OK10 4 3 3 2 3 4 1 3 3 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr