Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle/ BURSA Tel: 0224 294 22 10 e- mail: sedaty@uludag.edu.tr
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu dersin ana amacı öğrencilerin eğitim programlarının toplumsal konularla ilişkisi ve topluma olan etkilerini açıklamalarıdır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Bu derste öğrenci eğitim programlarının sosyolojik temellerini öğreneceklerdir
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Eğitim programlarının toplumla olan ilişkilerini açıklar;
2
Eğitim sosyolojisinde öne çıkan konuları tartışır.;
3
Toplumsal eşitsizlik ve ayrımları açıklayan kuramları bilir;
4
Örtük programın eğitime olan yansımalarını açıklar;
5
Eleştirel pedagoji ve eğitim programlarına yansımalarını açıklar;
6
Dezavantajlı grupların eğitimi konusundaki tartışmaları açıklar;
7
Dünyada ve Türkiye’de öğretmenlik mesleğinin konumunu tartışır;
8
Eğitim sosyolojisi alanının günümüzdeki çalışmalarını inceler;
9
Dünyada ve Türkiye’de merkezi sınav uygulamalarını tartışır;
10
Gelecekte toplumsal sorunların eğitim programlarına etkilerini değerlendirir;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Eğitim programları ve toplum ilişkisi
2
Eğitim sosyolojisinde öne çıkan konular
3
Eğitim politikaları ve programlar
4
Neo Marksist ve fonksiyonalist görüşler
5
Eğitimde fırsat eşitliği kavramı ve eşitsizlikler
6
Örtük program
7
Eleştirel pedagoji ve eğitim programlarına yansımaları
8
Çokkültürlü eğitim ve eğitim programları
9
Azınlıkların eğitimi ve eğitim programları
10
Irk ve cinsiyet ayrımı ve eğitim programları
11
Merkezi ve yerel düzeyde eğitim programları
12
Merkezi sınavlar hakkındaki tartışmalar
13
Öğretmenlik mesleği hakkındaki tartışmalar
14
Dünyada ve Türkiye’de eğitim sosyolojisi tartışmaları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
- Claydon, L.; Tony Knight, T. javascript:void(0)& Rado, M. javascript:void(0)(2014) Curriculum and Culture (RLE: Education): Schooling in a Pluralist Society. London: Routledge - Dewey, J. (2020) Okul ve Toplum. Çe. A. Başman. Ankara: Pegem Akademi - Moore, A. (2006) Schooling, Society and Curriculum. London: Routledge - Sadker, D. & Zittleman, K.(2017)Teachers, Schools, and Society: A Brief Introduction to Education New York: McGraw-Hill Education
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Bağıl Değerlendirma
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
60
60
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
2
2
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU