Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
SOMUT VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS
1 Dersin Adı: SOMUT VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS
2 Dersin Kodu: MIM6049
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FİGEN KIVILCIM ÇORAKBAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: figenkivilcim@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Ders, somut ve somut olmayan kültürel mirasın bütünleşik korunması üzerinedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Ders,somut ve somut olmayan kültürel mirasın bütünleşik korunmasının yöntemlerini tartışır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Miras alanlarının bütünleşik koruma yöntemleri, yönetimi ve kuramları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak ve bu bilgileri koruma uygulamalarında kullanabilmek.;
2 Miras alanlarının bütünleşik koruma ve yönetiminde katkı sağlayan mühendislik, sosyal bilimler, diğer sanatlar, imar hukuku ve peyzaj alanları ile ilgili yeterli bilgilere sahip olmak.;
3 Dünya miras alanları ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız, sorumluluk alarak yönetebilme becerisi.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Somut ve Somut Olmayan Kültürel Niteliklerin Tanımları
2 Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras Kavramları
3 Bütünleşik Koruma Yöntemi
4 ‘Yerin Ruhu’ ve Somut Olmayan Kültürel Miras
5 Uluslararası Belgelerde Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasın Bütünleşik Yorumlanması ve Sunumu
6 UNESCO Dünya Somut Olmayan Miras Temsili Listesi
7 UNESCO Dünya Mirası
8 Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras
9 Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras
10 Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar
11 Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler
12 Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler
13 Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler
14 Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: UNESCO. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesı·. Paris, 17 Ekim 2003 .
Vecco, M. (2010). “A Definition of Cultural Heritage: From the Tangible to the Intangible”. Journal of Cultural Heritage, (11), 321-324.
Oğuz, M. O. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?. Ankara: Geleneksel Yayıncılık.
Oğuz, M. O. (2007). Folklor ve Kültürel Mekan. Milli Folklor, 19, 76.
Oğuz, M. O. (2008). Unesco ve İnsanlığın Sözlü ve Somut Olmayan Mirası Başyapıtları. Milli Folklor, 20, 78.
Karakul, Ö. (2007). Tarihî çevrelerde halk mimarisi: somut olmayan kültürel mirasın yaşama mekânları. Milli Folklor, 19, 75.
Ekici, M. (2004). “Somut olmayan kültürel miras neden ve nasıl korunmalı ve nasıl müzelenmeli: sorunlar, çözümler ve ülkelerden örnekler”. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi Sempozyum Bildirileri.
Çakır, C. Ş. (2010). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Basat, E. (2013). “Somut ve somut olmayan kültürel mirası birlikte koruyabilmek”. Milli Folklor Dergisi , 25, 100.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 3 60
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ders kapsamında yapılan sunum ve araştırmalar ara sınav ve final sınavında değerlendirilmektedir.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 1 16 16
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 3 3 9
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü / 30 saat 6
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 2 1 3 2 4 2 3 0 4 0
OK2 4 3 2 3 3 3 4 0 4 0
OK3 5 2 2 2 2 2 1 0 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr