1 | Dersin Adı: | SOMUT VE SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS |
2 | Dersin Kodu: | MIM6049 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FİGEN KIVILCIM ÇORAKBAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | figenkivilcim@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ders, somut ve somut olmayan kültürel mirasın bütünleşik korunması üzerinedir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Ders,somut ve somut olmayan kültürel mirasın bütünleşik korunmasının yöntemlerini tartışır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Somut ve Somut Olmayan Kültürel Niteliklerin Tanımları | |
2 | Somut ve Somut Olmayan Kültürel Miras Kavramları | |
3 | Bütünleşik Koruma Yöntemi | |
4 | ‘Yerin Ruhu’ ve Somut Olmayan Kültürel Miras | |
5 | Uluslararası Belgelerde Somut ve Somut Olmayan Kültürel Mirasın Bütünleşik Yorumlanması ve Sunumu | |
6 | UNESCO Dünya Somut Olmayan Miras Temsili Listesi | |
7 | UNESCO Dünya Mirası | |
8 | Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras | |
9 | Türkiye’de Somut Olmayan Kültürel Miras | |
10 | Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar | |
11 | Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler | |
12 | Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler | |
13 | Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler | |
14 | Kültürel Önem; Değerler ve Anlatılar: Örnekler |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
UNESCO. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesı·. Paris, 17 Ekim 2003 . Vecco, M. (2010). “A Definition of Cultural Heritage: From the Tangible to the Intangible”. Journal of Cultural Heritage, (11), 321-324. Oğuz, M. O. (2009). Somut Olmayan Kültürel Miras Nedir?. Ankara: Geleneksel Yayıncılık. Oğuz, M. O. (2007). Folklor ve Kültürel Mekan. Milli Folklor, 19, 76. Oğuz, M. O. (2008). Unesco ve İnsanlığın Sözlü ve Somut Olmayan Mirası Başyapıtları. Milli Folklor, 20, 78. Karakul, Ö. (2007). Tarihî çevrelerde halk mimarisi: somut olmayan kültürel mirasın yaşama mekânları. Milli Folklor, 19, 75. Ekici, M. (2004). “Somut olmayan kültürel miras neden ve nasıl korunmalı ve nasıl müzelenmeli: sorunlar, çözümler ve ülkelerden örnekler”. Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi Sempozyum Bildirileri. Çakır, C. Ş. (2010). Somut Olmayan Kültürel Mirasın Müzelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü. Basat, E. (2013). “Somut ve somut olmayan kültürel mirası birlikte koruyabilmek”. Milli Folklor Dergisi , 25, 100. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 3 | 60 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ders kapsamında yapılan sunum ve araştırmalar ara sınav ve final sınavında değerlendirilmektedir. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Ödevler | 1 | 16 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 3 | 3 | 9 |
Toplam İş Yükü | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |