1 | Dersin Adı: | KARİYER PLANLAMA |
2 | Dersin Kodu: | PSİ1003 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. AHU ÖZTÜRK |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Dr. M. Ersin KUŞDİL Dr. Funda GENÇ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Ahu ÖZTÜRK e-posta: ozturka@uludag.edu.tr telefon: 2941871 Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü Oda No: E-032 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu ders kapsamında üniversite öğrencilerininin iş hayatının dinamiklerini ve beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları ve öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları ve niteliklerine uygun alanlarda iş ve meslek seçimi yapmaları, kendi beceri, yetenek ve etkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir. Dersin amaçlarından bir diğeri ise, öğrencilerin “ytnk.tv” adresine üye olarak, T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından sağlanan kaynaklara sürekli erişim kazanmasını sağlamaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Kariyer Planlaması kişinin kendini tanıma ve potansiyelini keşfetme çabası ile başlar. Bu dersin amacı öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Kariyer Planlama Dersi Nedir? Kariyer Yolculuğum Başladı: İlk Durak Kariyer Merkezi Psikoloji Bölümü Tanıtımı | |
2 | Bursa Uludağ Üniversitesi Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Teknoloji Transfer Ofisi Tanıtımı | |
3 | Zeka Nedir? Kişilik Nedir? | |
4 | Kişisel Özellikler | |
5 | Kariyer Yolunda Fark Yaratmanın Anahtarı: Beceriler | |
6 | Kariyer Nedir? | |
7 | Kariyerime Nasıl Hazırlanırım? | |
8 | Sektör Günleri: Ulusal /Uluslararası Sivil Toplum Kuruluşları | |
9 | Sektör Günleri: Kamu Sektörü | |
10 | Sektör Günleri: Özel Sektör | |
11 | Sektör Günleri: Akademi | |
12 | Sektör Günleri: Girişimcilik | |
13 | Özgeçmiş Hazırlama | |
14 | Ders Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Kariyer planlama dersi (t.b.). YtnkTV. https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi Aytaç, T. ve Taş, A. (2021). Kariyer Planlama ve Geliştirme. Anı Yayıncılık. Bolles, R. N. (2017). Paraşütün Ne Renk? İş Arayanlar ve Kariyer Değişikliği Yapmak İsteyenler İçin Pratik Rehber (D. Boyraz, Çev.) Sola Unitas Yayınları. Duckworth, A. (2018). Azim Sabır, Tutku ve Kararlılığın Gücü (Ö. Taner, Çev. ). Pegasus Yayınları. Grant, A. (2017). Vermek ve Almak: Başarı İçin Devrimsel Bir Yaklaşım (A. Erdoğan, Çev.). Modus Kitap. Dweck, C. (2016). Aklını En Doğru Şekilde Kullan. Başarının Yeni Psikolojsi (U. Kaya, Çev.). Yakamoz Yayınları. Grant, A. (2017). Orijinaller: Geleneklere Uymayanlar Dünyayı Nasıl İleri Taşıyor? (B. E. Alkım, Çev.). Modus Kitap. Goleman, D. (2019). Duygusal Zekâ. Neden IQ’dan daha önemli? (B. S. Yüksel, Çev.). Varlık Yayınları. Karabacak, A. ve Öğüt, A. (2013). Doğru İşe Doğru İnsan. İnsan Kaynakları ve Kişilik Tipolojileri. Nobel Yayıncılık. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 100 |
Yıl sonu Sınavı | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 100 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 0 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bu dersin değerlendirmesi, öğrencinin ders kapsamında istenen etkinlikleri tamamladığını gösteren belgelerin sağlanması aracılığıyla yapılacaktır. | |
Açıklama | Yetenek Kapısı Platformuna üye olmak: www.yetenekkapisi.org İnternet platformunda binlerce şirketin etkinlik, staj, part-time iş olanakları düzenli olarak duyurulmaktadır. YTNK TV platformuna üye olmak: https://ytnk.tv/ İnternet platformunda “Kariyer Planlama” dersinin videoları yer almaktadır. Öğrenciler, ders videolarını bu platforma üye olup izleyebilirler. Bursa Uludağ Üniversitesi Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi sosyal medya hesaplarını takip etmek: Instagram: buukariyermerkezi; Linkedin: BUU Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezi. Böylelikle öğrenciler Kariyer Merkezince düzenlenen çok sayıda etkinlik/ seminer/ eğitim/ mentörlük vb. uygulamalardan haberdar olacaklardır. Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi Sosyal Medya Hesaplarını takip etmek: Instagram: bursauludagtto, Linkedin: Bursa Uludağ Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi A.Ş. Öğrenciler, Teknoloji Transfer Ofisi tarafından düzenlenen girişimcilik etkinlikleri, girişimcilik konusunda Üniversitemiz/ Bursa ve Türkiye’deki teşviklerden haberdar olacaklardır. Kişisel kariyer hedefi ile ilgili yazı yazmak: Öğrencinin eğitim görülen bölüm/ program ile ilgili olarak kariyer imkânları ve fırsatlarını inceleyip, kendi kariyer hedefiyle ilgili 1 ya da 2 sayfalık kısa bir yazıyı bu bölümde yazması istenmektedir. Anlatılan bilgiler ışığında özgeçmiş hazırlamak: Öğrencinin derste anlatılan noktalara dikkat ederek ve özgeçmiş (CV) örneklerini inceleyerek, temel düzeyde de olsa özgeçmiş hazırlaması istenmektedir. Kendi kariyer konularıyla ilgili en az iki etkinliğe katılmak: Ayrıca, öğrencinin alanla/ kariyer konularıyla ilgili en az iki etkinliğe katılıp, bunların fotoğraf görüntüsü, sertifika örneği, online etkinlik ise ekran görüntüsünü alarak belgelendirmesi istenmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 8 | 16 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 30 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |