1 | Dersin Adı: | TÜRK HALK BİLİMİ II |
2 | Dersin Kodu: | TDE4016 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. HÜLYA TAŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
htas@uludag.edu.tr 0224 294 18 17 Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA |
18 | Dersin Web Adresi: | htas@uludag.edu.tr |
19 | Dersin Amacı | Türk halk edebiyatının mensur türleri ile ilgili bilgi verip, metinler üzerinde çalışmak |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Türk halk edebiyatının mensur türleri ile ilgili bilgi sahibi olmak. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Bir kültür eğitim aracı olarak masal | |
2 | Masalların kaynakları | |
3 | Masalları inceleme yöntemleri | |
4 | Çeşitli Kültürlerde masal kitapları | |
5 | Türkçe masal kitapları, Türk masallarında tipler ve motifler | |
6 | Masallarda dil ve anlatım özellikleri, Türk edebiyatında masalın dili | |
7 | Efsanelerin oluşu, Efsanelerde tip ve sınırlandırma | |
8 | Ara Sınav Efsanenin diğer halk türleriyle ilişkisi, Efsanenin toplumsal işlevi | |
9 | Türk fıkralarının yapı ve içerik özellikleri | |
10 | Fıkraların sınıflandırılması | |
11 | Türk edebiyatında Atasözü | |
12 | Türk Edebiyatında bilmece, yapısı, işlevi, | |
13 | Halk Edebiyatında tekerleme | |
14 | Deyim, dua, beddua |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları, 1997. P. Naili Boratav, Halk Hikâyeleri Ve Halk Hikâyeciliği, Tarih Vakfı Yayınları, 2002. Bilge Seyitoğlu, Erzurum Halk Masalları, Ankara 1975 Saim Sakaoğlu, Gümüşhane Masalları, Akçağ Yayınlaarı, 2001 Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları,1999 Bilge Seyitoğlu, Erzurumda Yer Adlarıyla İlgili Efsaneler, Ankara 1885 Prof. Dr. Dursun Yıldırım, Türk Edebiyatında Bektaşi Tipine Bağlı Fıkralar, Akçağ Yayınları, 2000 Saim Sakaoğlu, Türk Fıkraları ve ve Nasrettin Hoca, Konya, 1992 Pertev Naili Boratav, Az Gittik Uz Gittik, Bilgi Yayınları, 1979 |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 0 | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 10 | 10 |
Diğer | 10 | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |