Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HALK BİLİMİ II
1 Dersin Adı: TÜRK HALK BİLİMİ II
2 Dersin Kodu: TDE4016
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 8
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. HÜLYA TAŞ
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: htas@uludag.edu.tr
0224 294 18 17
Bursa Uludağ Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, E-117 Nolu Oda, Nilüfer/BURSA
18 Dersin Web Adresi: htas@uludag.edu.tr
19 Dersin Amacı Türk halk edebiyatının mensur türleri ile ilgili bilgi verip, metinler üzerinde çalışmak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Türk halk edebiyatının mensur türleri ile ilgili bilgi sahibi olmak.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Türlerin, şekil ve üslup özelliklerini açıklayabilme;
2 Türlerin kültürümüz üzerindeki etkilerini gösterebilme;
3 Bu türlerde yer alan tiplerin dünya edebiyatındaki benzerleriyle karşılaştırabilme ;
4 Örnek metinler üzerinde inceleme yapabilme;
5 Türleri sınıflandırabilme;
6 Günümüzde yapılan bilimsel çalışmaları takip edebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Bir kültür eğitim aracı olarak masal
2 Masalların kaynakları
3 Masalları inceleme yöntemleri
4 Çeşitli Kültürlerde masal kitapları
5 Türkçe masal kitapları, Türk masallarında tipler ve motifler
6 Masallarda dil ve anlatım özellikleri, Türk edebiyatında masalın dili
7 Efsanelerin oluşu, Efsanelerde tip ve sınırlandırma
8 Ara Sınav Efsanenin diğer halk türleriyle ilişkisi, Efsanenin toplumsal işlevi
9 Türk fıkralarının yapı ve içerik özellikleri
10 Fıkraların sınıflandırılması
11 Türk edebiyatında Atasözü
12 Türk Edebiyatında bilmece, yapısı, işlevi,
13 Halk Edebiyatında tekerleme
14 Deyim, dua, beddua
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ali Berat Alptekin, Halk Hikâyelerinin Motif Yapısı, Akçağ Yayınları, 1997.

P. Naili Boratav, Halk Hikâyeleri Ve Halk Hikâyeciliği, Tarih Vakfı Yayınları, 2002.
Bilge Seyitoğlu, Erzurum Halk Masalları, Ankara 1975
Saim Sakaoğlu, Gümüşhane Masalları, Akçağ Yayınlaarı, 2001
Saim Sakaoğlu, Masal Araştırmaları, Akçağ Yayınları,1999
Bilge Seyitoğlu, Erzurumda Yer Adlarıyla İlgili Efsaneler, Ankara 1885

Prof. Dr. Dursun Yıldırım, Türk Edebiyatında Bektaşi Tipine Bağlı Fıkralar, Akçağ Yayınları, 2000
Saim Sakaoğlu, Türk Fıkraları ve ve Nasrettin Hoca, Konya, 1992
Pertev Naili Boratav, Az Gittik Uz Gittik, Bilgi Yayınları, 1979
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 2 10
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 10 10
Diğer 10 2 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 3 5 4 4 5 5 4 4 5 5
OK2 4 4 4 5 5 4 5 4 5 4 4 4
OK3 5 4 5 4 4 4 5 5 4 4 5 4
OK4 5 4 4 5 4 4 5 4 5 4 5 4
OK5 5 4 5 4 5 3 5 4 3 5 4 3
OK6 5 4 5 3 4 4 5 5 4 4 5 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr