| 1 | Dersin Adı: | PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE ve TEKNİKLERİ |
| 2 | Dersin Kodu: | RPD3005 |
| 3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
| 4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
| 5 | Dersin Verildiği Yıl: | 3 |
| 6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 5 |
| 7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
| 8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
| 9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
| 11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
| 12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
| 13 | Dersin Dili: | Türkçe |
| 14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| 15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ASUMAN YÜKSEL |
| 16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
| 17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
asumany@uludag.edu.tr 02242942211 Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Görükle-Bursa |
| 18 | Dersin Web Adresi: | |
| 19 | Dersin Amacı | Öğrencilerin psikolojik danışma ilke ve teknikleri, danışma süreci, danışma aşamaları ve temel danışma teknikleri hakkında bilgilendirilmesini sağlamak |
| 20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrencilerin psikolojik danışma yapma becerilerini geliştirerek okullarda psikolojik danışma yapmalarını kolaylaştırmak |
| 21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
| 22 | Dersin İçeriği |
| Hafta | Teori | Uygulama |
| 1 | Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar | |
| 2 | Profesyonel yardım Psikolojik danışman olarak kendini tanıma | |
| 3 | Psikolojik danışma basamakları ve becerileri | |
| 4 | Danışanla ilk ilişkinin kurulması ve iletişim | |
| 5 | Terapötik koşullar ve terapötik beceriler | |
| 6 | Terapötik koşullar ve terapötik beceriler | |
| 7 | Davet becerileri | |
| 8 | Yansıtma becerileri | |
| 9 | Yansıtma becerileri | |
| 10 | Danışanın sorunlarını değerlendirme | |
| 11 | Psikolojik danışmada amaç oluşturma | |
| 12 | Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme | |
| 13 | Psikolojik danışmada sonlandırma ve izleme | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| 23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Akkoyun, F. (1994). Yardım Becerileri (Temel Eğitim Programı) Ankara: Nobel. Carkhuff, F. (1986). The Art of Helping (5 th edition) Ambers: Human Resource Dewelopmant Pres, Publishers of Human Technology. Cormier,S. ve Hackney,H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve Müdahaleler. (Çevr. Ed: Süleyman Doğan ve Barış Yaka) . Ankara: Pegem A Delaney, D.J ve Eisenberg, S.(1993). Psikolojik Danışma Süreci. (Çeviri: N.Ören ve M. Takkaç).İstanbul: MEB yayınları. Egan, G (1975). Psikolojik Danışmaya Giriş: Kişiler arası İlişkiler Kurmada ve Kişisel Yardım Hizmeti Vermede Sistematik Bir Model. (Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları).Ankara: Nobel Egan, G.(1975). Yardım Becerileri Alıştırmaları / Psikolojik Danışmaya Giriş Kitabına Eşlik Eden Eğitim El Kitabı. (Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları)Ankara: Nobel. Eisenberg, S. ve Delenay, D.J. (1993). Psikolojik Danışma Süreci. (N. Ören ve M. Takkaç). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı yayınları. Hackney, H.,Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev: T.Ergene, S. Aydemir Sevim ). Ankara: Mentis Yayıcılık. Rosenthal, H,G. (1998). Favorite Counseling and Therapy Techniques: 51 Therapists Share Their Most Creative Strategies. (Ed: Rosenthal, H,G) Philadelphia. Axxelerated Development Meier. S.T. ve Davis, S.R. (2006). Psikolojik Danışma Temel Öğeler (Çev Ed: Süleyman Doğan) Ankara. Pegem A Voltan, A.N. (2009). Yeniden Terapötik İletişim Kişiler Arası İlişkiler Ankara: Nobel. Young, Mark E. (2019). Yardım Sanatını Öğrenme (Çev. Ed: Feride Bacanlı ve Galip Yüksel). Ankara: Pegem |
| 24 | Değerlendirme |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
| Ara Sınav | 1 | 20 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 20 |
| Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
| Toplam | 3 | 100 |
| Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
| Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
| Toplam | 100 | |
| Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | - | |
| Açıklama | - | |
| 25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
| Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
| Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
| Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ödevler | 1 | 4 | 16 |
| Projeler | 2 | 2 | 4 |
| Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
| Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 84 | ||
| Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 |
| 26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİM KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ÖK: Öğrenim Kazanımları | PY: Program Yeterlilikleri |
| Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |