Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE ve TEKNİKLERİ
1 Dersin Adı: PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE ve TEKNİKLERİ
2 Dersin Kodu: RPD3005
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 3
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 5
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ASUMAN YÜKSEL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: asumany@uludag.edu.tr
02242942211
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Eğitim Bilimleri Bölümü
Görükle-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencilerin psikolojik danışma ilke ve teknikleri, danışma süreci, danışma aşamaları ve temel danışma teknikleri hakkında bilgilendirilmesini sağlamak
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin psikolojik danışma yapma becerilerini geliştirerek okullarda psikolojik danışma yapmalarını kolaylaştırmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel teknikleri bilme ;
2 Psikolojik danışmada kullanılan temel beceriler arasındaki ilişkiyi açıklayabilme;
3 Temel terapötik becerileri kullanabilme;
4 Psikolojik danışmada gerekli olan terapötik koşulları bilme;
5 Terapötik becerileri ve koşulları bütünleştirebilme yeteneği;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin tanitimi, derste kullanilacak kaynaklarin açiklanmasi ve dersin yürütülme biçimi, ödev ve sinavlarin içeriği ile ilgili açiklamalar
2 Profesyonel yardım Psikolojik danışman olarak kendini tanıma
3 Psikolojik danışma basamakları ve becerileri
4 Danışanla ilk ilişkinin kurulması ve iletişim
5 Terapötik koşullar ve terapötik beceriler
6 Terapötik koşullar ve terapötik beceriler
7 Davet becerileri
8 Yansıtma becerileri
9 Yansıtma becerileri
10 Danışanın sorunlarını değerlendirme
11 Psikolojik danışmada amaç oluşturma
12 Psikolojik danışmada müdahale seçme ve strateji belirleme
13 Psikolojik danışmada sonlandırma ve izleme
14 Genel değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Akkoyun, F. (1994). Yardım Becerileri (Temel Eğitim Programı)
Ankara: Nobel.
Carkhuff, F. (1986). The Art of Helping (5 th edition) Ambers:
Human Resource Dewelopmant Pres, Publishers of Human
Technology.
Cormier,S. ve Hackney,H.(2009). Psikolojik Danışma Stratejiler ve
Müdahaleler. (Çevr. Ed: Süleyman Doğan ve Barış Yaka) .
Ankara: Pegem A
Delaney, D.J ve Eisenberg, S.(1993). Psikolojik Danışma Süreci.
(Çeviri: N.Ören ve M. Takkaç).İstanbul: MEB yayınları.
Egan, G (1975). Psikolojik Danışmaya Giriş: Kişiler arası İlişkiler
Kurmada ve Kişisel Yardım Hizmeti Vermede Sistematik
Bir Model. (Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları).Ankara:
Nobel
Egan, G.(1975). Yardım Becerileri Alıştırmaları / Psikolojik Danışmaya Giriş Kitabına Eşlik Eden Eğitim El Kitabı.
(Çevirenler: F. Akkoyun ve arkadaşları)Ankara: Nobel.
Eisenberg, S. ve Delenay, D.J. (1993). Psikolojik Danışma Süreci.
(N. Ören ve M. Takkaç). İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı
yayınları.
Hackney, H.,Cormier, S. (2008). Psikolojik Danışma İlke ve
Teknikleri: Psikolojik Yardım Süreci El Kitabı (Çev:
T.Ergene, S. Aydemir Sevim ). Ankara: Mentis Yayıcılık.
Rosenthal, H,G. (1998). Favorite Counseling and Therapy
Techniques: 51 Therapists Share Their Most Creative
Strategies. (Ed: Rosenthal, H,G) Philadelphia. Axxelerated
Development
Meier. S.T. ve Davis, S.R. (2006). Psikolojik Danışma Temel
Öğeler (Çev Ed: Süleyman Doğan) Ankara. Pegem A
Voltan, A.N. (2009). Yeniden Terapötik İletişim Kişiler Arası
İlişkiler Ankara: Nobel.
Young, Mark E. (2019). Yardım Sanatını Öğrenme (Çev. Ed: Feride Bacanlı ve Galip Yüksel). Ankara: Pegem
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları -
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 4 16
Projeler 2 2 4
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 2 2
Toplam İş Yükü 84
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,77
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 5 1 3 5 2 1 1 5 5 1 1 1 1 1 4
OK2 5 4 1 3 4 1 1 1 4 5 1 1 1 1 1 2
OK3 4 5 1 3 4 1 1 1 4 5 1 1 1 1 1 4
OK4 5 5 1 4 4 1 1 1 5 5 1 2 1 1 1 4
OK5 4 5 1 5 3 1 1 1 4 5 1 1 1 1 1 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr