nalankuru@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Okul öncesi eğitimine yönelik geleneksel ve modern yaklaşım biçimlerini, okul öncesi eğitiminin tarihsel gelişim sürecini ve farklı bakış açılarını, okul öncesi eğitimi alanında kullanılan farklı modelleri karşılaştırmalı olarak incelemek ve öğrencilere bu modelleri günlük plan içinde nasıl kullanılabileceklerini göstermektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adayları, okul öncesi eğitim sürecini planlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilirler.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Okul öncesi eğitimde kullanılabilecek aylık planlar hazırlar.;
2
Okul öncesi programına uygun günlük akış hazırlar.;
3
Okul öncesi programına uygun farklı etkinlikler planlar. ;
4
Etkinlik planlarında yer alacak aile katılım etkinliği planlar.;
5
Değerlendirme ile ilgili formları açıklar.;
6
Hazırlanan planları değerlendirir.;
7
Hazırlanan planların uygulama sürecini açıklar;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin İşleniş Yönteminin Tartışılması, Uygulama İlkeleri, Değerlendirme, Yapılacak Etkinlikler Okul Öncesi Programı ile İlgili Bilgilerin Gözden Geçirme
2
Planlar, Tanım, Nitelikleri, Plan Çeşitleri, Okul Öncesi Programına Uygun Aylık Plan Hazırlama
3
Okul Öncesi programına uygun hazırlanan aylık planları değerlendirme
4
Okul öncesi programına uygun günlük akış ve etkinlikler hazırlama
5
Okul öncesi programına uygun günlük akış hazırlama
6
Okul öncesi programına uygun hazırlanan günlük akış değerlendirme
7
Planlarda aile katılım etkinliklerine yer verme
8
Planlarda özel gereksinimli çocuklar için uyarlamaya yer verme
9
Okul öncesi programına uygun tek etkinlik planlama - 1
10
Okul öncesi programına uygun tek etkinlik planlama - 2
11
Okul öncesi programına uygun bütünleştirilmiş etkinlik planlama - 1
12
Okul öncesi programına uygun bütünleştirilmiş etkinlik planlama - 2
13
Okul öncesi programına uygun etkinlik değerlendirme - 1
14
Okul öncesi programına uygun etkinlik değerlendirme - 2
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
MEB (2013). 36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
14
1
14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
10
7
70
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
4
4
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
4
4
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU