Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
1 Dersin Adı: İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE MATERYAL TASARIMI
2 Dersin Kodu: ING0006
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: İngilizce
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi DERYA DÖNER YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğr.Üyesi Derya Döner Yılmaz
dyilmaz@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı İngilizce öğretmen adaylarına öğrenme ortamlarını tanıtmak ve o ortamlarda kullanacakları materyalleri tanıtmak, değrelndirme ve uyarlama yapabilmelerini göstermek ve kendi öğrenme ortamlarıyla uyumlu materyallerini tasarlamalarını sağlamaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adaylarınındersin hedeflerine ve öğrencilerin seviyelerine uygun İngilizce materyallrini seçmelerine ve tasarlamalarına yardımcı olacaktır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Öğretme ortamlarını ve hedef öğrenci özelliklerini analiz edebilirler.;
2 Materyal değerlendirme ve uyarlama kavramlarını tanır ve analiz edebilir;
3 Materyal tasarımı prensiplerini değerlendirir ve uygulayabilirler;
4 Öğrencinin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmada teknoloji kullanımı yöntem ve stratejileri içeren ders planları hazırlar.;
5 Çeşitli etkili ölçme ve değerlendirme stratejileri uygulamayı kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Derse Giriş
2 Öğrenme ve öğretme ortamlarınıntanıtılması
3 Türk eğitim ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
4 İngilizce öğretim materyallerinin incelenmesi
5 Materyal değerlendirme kavramının elealınması
6 Materyal uyarlamakavramının ele alınması
7 Eğitim Teknolojilerinin tanıtılması veirdelenmesi
8 Ders planı kavramının ele alınması
9 Örnek ders planlarının hazırlatılması
10 Yazılı materyal hazırlama, kullanma ve değrelndirilmesi
11 Yazılı ve görsel materyal hazırlanması
12 Teknolojik materyallerin hazırlanmsı
13 Teknolojik materyallerin kullanılması vedeğerlendirilmesi
14 Gözden Geçirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Brown, H.D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. 3rd edition. NJ: Prentice Hall.
Dudeney, G. & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology". Pearson Education Ltd.
Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman.
Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 20
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 4 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları proje ve açık uçlu sınav
Açıklama Bağıl değerlendirme
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 2 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 11 11
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 11 11
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,07
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OK1 2 1 1 2 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 5
OK4 2 3 3 3 3 2 3 4 3 3 3 3 3 3 5
OK5 4 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr