İngilizce öğretmen adaylarına öğrenme ortamlarını tanıtmak ve o ortamlarda kullanacakları materyalleri tanıtmak, değrelndirme ve uyarlama yapabilmelerini göstermek ve kendi öğrenme ortamlarıyla uyumlu materyallerini tasarlamalarını sağlamaktır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğretmen adaylarınındersin hedeflerine ve öğrencilerin seviyelerine uygun İngilizce materyallrini seçmelerine ve tasarlamalarına yardımcı olacaktır.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Öğretme ortamlarını ve hedef öğrenci özelliklerini analiz edebilirler.;
2
Materyal değerlendirme ve uyarlama kavramlarını tanır ve analiz edebilir;
3
Materyal tasarımı prensiplerini değerlendirir ve uygulayabilirler;
4
Öğrencinin öğrenmesini en üst düzeye çıkarmada teknoloji kullanımı yöntem ve stratejileri içeren ders planları hazırlar.;
5
Çeşitli etkili ölçme ve değerlendirme stratejileri uygulamayı kolaylaştırmak için teknolojiyi kullanır.;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Derse Giriş
2
Öğrenme ve öğretme ortamlarınıntanıtılması
3
Türk eğitim ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
4
İngilizce öğretim materyallerinin incelenmesi
5
Materyal değerlendirme kavramının elealınması
6
Materyal uyarlamakavramının ele alınması
7
Eğitim Teknolojilerinin tanıtılması veirdelenmesi
8
Ders planı kavramının ele alınması
9
Örnek ders planlarının hazırlatılması
10
Yazılı materyal hazırlama, kullanma ve değrelndirilmesi
11
Yazılı ve görsel materyal hazırlanması
12
Teknolojik materyallerin hazırlanmsı
13
Teknolojik materyallerin kullanılması vedeğerlendirilmesi
14
Gözden Geçirme
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
Brown, H.D. (1994). Principles of Language Learning and Teaching. 3rd edition. NJ: Prentice Hall. Dudeney, G. & Hockly, N. (2007). How to Teach English with Technology". Pearson Education Ltd. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching. 4th edition. Essex: Pearson Longman. Hillar, S. P. (2010). Moodle 1.9: English Teacher's Cookbook. Birmingham: Packt Publishing.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
20
Kısa Sınav
0
0
Ödev
2
20
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
4
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
proje ve açık uçlu sınav
Açıklama
Bağıl değerlendirme
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
12
6
72
Ödevler
2
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
11
11
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
11
11
Toplam İş Yükü
133
Toplam İş Yükü / 30 saat
4,07
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU