1 | Dersin Adı: | TÜRK HİKÂYECİLİĞİ |
2 | Dersin Kodu: | TDE5123 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NESRİN KARACA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof. Dr. Nesrin KARACA |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA /(0224 294 1820 nesrinkaraca@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Öğrenci, Türk hikâyeciliğinin gelişimi ve 19. yy ile 20. Yüzyıl Türk hikâyelerinden seçilen örneklerle hikâye tahlilinde kullanılan metotları öğrenebilecektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğrenci, Türk hikâyeciliğinin gelişimi ve 19. yy ile 20. Yüzyıl Türk hikâyelerinden seçilen örneklerle hikâye tahlilinde kullanılan metotları öğrenebilecektir. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Anlatıya dayalı türlerin Türk edebiyatına girmesi ve Letaif-i Rivayât | |
2 | Samipaşazâde Sezai-Küçük Şeyler | |
3 | Servet-i Fünun hikâyeciliği ve Halit Ziya | |
4 | Hüseyin Cahit Yalçın-Hüseyin Rahmi Gürpınar | |
5 | Ömer Seyfettin-Ahmet Hikmet Müftüoğlu | |
6 | Halide Edip Adıvar-Yakup Kadri | |
7 | Refik Halit-Gurbet Hikâyeleri/Memleket Hikâyeleri | |
8 | Mahmut Şevket Esendal | |
9 | Reşat Nuri Güntekin | |
10 | F. Celal Göktulga | |
11 | Kenan Hulusi Koray | |
12 | Ahmet Hamdi Tanpınar | |
13 | Sait Faik Abasıyanık | |
14 | Haldun Taner |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Yeni Türk Edebiyatı Bilge Ercilasun, Türk Roman ve Hikâyesi Üzerine |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Ödevler | 0 | 4 | 32 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |