Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK HİKÂYECİLİĞİ
1 Dersin Adı: TÜRK HİKÂYECİLİĞİ
2 Dersin Kodu: TDE5123
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NESRİN KARACA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Nesrin KARACA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Görükle Kampüsü, Görükle, Nilüfer BURSA /(0224 294 1820
nesrinkaraca@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrenci, Türk hikâyeciliğinin gelişimi ve 19. yy ile 20. Yüzyıl Türk hikâyelerinden seçilen örneklerle hikâye tahlilinde kullanılan metotları öğrenebilecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenci, Türk hikâyeciliğinin gelişimi ve 19. yy ile 20. Yüzyıl Türk hikâyelerinden seçilen örneklerle hikâye tahlilinde kullanılan metotları öğrenebilecektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Yeni Türk Edebiyatına anlatıya dayalı türlerin girişini öğrenir.;
2 Hikâye Türünün Türk edebiyatındaki gelişimini öğrenir.;
3 Tanzimat dönemi Türk hikâyeciliğinin özelliklerini öğrenir.;
4 Tanzimat dönemi Türk hikâyeciliğinin içeriğini öğrenir.;
5 Servet-i Fünun dönemi Türk hikâyeciliğinin özelliklerini öğrenir.;
6 Servet-i Fünun dönemi Türk hikâyeciliğinin içeriğini öğrenir.;
7 Meşrutiyet dönemi Türk hikâyeciliğinin özelliklerini öğrenir.;
8 Meşrutiyet dönemi Türk hikâyeciliğinin içeriğini öğrenir.;
9 Cumhuriyet dönemi Türk hikâyeciliğinin özelliklerini öğrenir.;
10 Cumhuriyet dönemi Türk hikâyeciliğinin içeriğini öğrenir ve hikâye ile sosyal hayat arasındaki ilişkiyi kavrar.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Anlatıya dayalı türlerin Türk edebiyatına girmesi ve Letaif-i Rivayât
2 Samipaşazâde Sezai-Küçük Şeyler
3 Servet-i Fünun hikâyeciliği ve Halit Ziya
4 Hüseyin Cahit Yalçın-Hüseyin Rahmi Gürpınar
5 Ömer Seyfettin-Ahmet Hikmet Müftüoğlu
6 Halide Edip Adıvar-Yakup Kadri
7 Refik Halit-Gurbet Hikâyeleri/Memleket Hikâyeleri
8 Mahmut Şevket Esendal
9 Reşat Nuri Güntekin
10 F. Celal Göktulga
11 Kenan Hulusi Koray
12 Ahmet Hamdi Tanpınar
13 Sait Faik Abasıyanık
14 Haldun Taner
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri
İnci Enginün, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Yeni Türk Edebiyatı
Bilge Ercilasun, Türk Roman ve Hikâyesi Üzerine
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
Açıklama Bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaktadır
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Ödevler 0 4 32
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 1 1 1 1 1 1 4 1 1 1
OK3 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 1 5 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 4
OK8 3 1 1 3 1 1 1 1 1 1
OK9 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK10 4 2 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr