1 | Dersin Adı: | TÜRK İSLAM EDEBİYATININ DİNİ KARAKTERİ |
2 | Dersin Kodu: | ITS6135 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 3 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Dr. Ögr. Üyesi ALİ İHSAN AKÇAY |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | aliakcay@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, dinin, klasik edebiyatımızdaki yerini ve imkanını öğrenciye kavratmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin edebiyatımızın dini mahiyetini kavramasına ve gerektiğinde bu dini-edebi birikimden istifade etmesine imkan sunar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Profan şiir: kavramsal çerçeve | |
2 | Din ve edebiyat ilişkisi | |
3 | Divan Şiiri: Tarihi gelişim | |
4 | Divan Şiirinin kaynakları I | |
5 | Divan Şiirinin kaynakları II | |
6 | Tasavvuf ve divan şiiri I | |
7 | Divan Edebiyatında seküler şair var mıdır? | |
8 | Edebî türlerde dinî motifler | |
9 | Dinî- edebî türler | |
10 | Kaside geleneği içerisinde profan şiirin imkanı | |
11 | Gazel geleneği içerisinde profan şiirin imkanı | |
12 | Mesnevi geleneği içerisinde profan şiirin imkanı | |
13 | Diğer nazım şekilleri içerisinde profan şiir | |
14 | Günümüz Türk İslam Edebiyatında dini ve profan şiir |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. Kaplan ÜSTÜNER, Divan Şiirinde Tasavvuf, Birleşik Yay., Ankara, 2007. 2. Emine YENİTERZİ, Divan Şiirinde Na’t I-II, TDV Yay., Ankara, 1993. 3. Harun TOLASA, Ahmet Paşa’nın Şiir Dünyası, Akçağ Yay., Ankara, 2001. 4. M. Nejat SEFERCİOĞLU, Nev’î Divanı’nın Tahlili, Akçağ Yay., Ankara, 2001. 5. Agâh Sırrı LEVEND, Divan Edebiyatı, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1984.ÇELEBİOĞLU Âmil, 'Türk Edebiyatında Manzûm Dinî Eserler", Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul, 1998, s. 349-365. 6. LEVEND Agâh Sırrı, “Dinî Edebiyatımızın Başlıca Ürünleri”, Türk Dili Arastırmaları Yıllığı Belleten, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 1972, s. 35-80. 7. AKKUŞ Metin, Klasik Türk Şiirinin Anlam Dünyası: Edebi Türler ve Tarzlar, Ankara, 2006. 8. CANIM Rıdvan, Divan Edebiyatında Türler, Grafiker Yayınları, Ankara, 2010. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 0 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 100 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 3 | 42 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 20 | 100 |
Ödevler | 0 | 5 | 30 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 210 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 7 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |