Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TÜRK İSLAM EDEBİYATININ DİNİ KARAKTERİ
1 Dersin Adı: TÜRK İSLAM EDEBİYATININ DİNİ KARAKTERİ
2 Dersin Kodu: ITS6135
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Dr. Ögr. Üyesi ALİ İHSAN AKÇAY
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: aliakcay@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı, dinin, klasik edebiyatımızdaki yerini ve imkanını öğrenciye kavratmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin edebiyatımızın dini mahiyetini kavramasına ve gerektiğinde bu dini-edebi birikimden istifade etmesine imkan sunar.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Edebi türlerimizin tasnifinde dinin yeri ve önemini kavrar.;
2 Klasik Türk şiirine kaynaklık eden ilimlerin farkında olur.;
3 İslamî edebiyatın karakteristik özelliklerini kavrar.;
4 Din ve edebiyat ilişkisini analiz eder.;
5 Profan şiirin temel özelliklerini kavrar.;
6 Modern dönemde geleneğin izlerini fark eder.;
7 Klasik edebiyatımızda seküler şiirin imkanını tartışır.;
8 Klasik şiirimizde profan unsurları tartışır.;
9 Günümüz edebiyatının metafizik ile olan ilşkisini analiz eder.;
10 Tasavvuf şiirinde dünyevi unsurların imgesel değişiminin farkında olur.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Profan şiir: kavramsal çerçeve
2 Din ve edebiyat ilişkisi
3 Divan Şiiri: Tarihi gelişim
4 Divan Şiirinin kaynakları I
5 Divan Şiirinin kaynakları II
6 Tasavvuf ve divan şiiri I
7 Divan Edebiyatında seküler şair var mıdır?
8 Edebî türlerde dinî motifler
9 Dinî- edebî türler
10 Kaside geleneği içerisinde profan şiirin imkanı
11 Gazel geleneği içerisinde profan şiirin imkanı
12 Mesnevi geleneği içerisinde profan şiirin imkanı
13 Diğer nazım şekilleri içerisinde profan şiir
14 Günümüz Türk İslam Edebiyatında dini ve profan şiir
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
1. Kaplan ÜSTÜNER, Divan Şiirinde Tasavvuf, Birleşik Yay., Ankara, 2007.
2. Emine YENİTERZİ, Divan Şiirinde Na’t I-II, TDV Yay., Ankara, 1993.
3. Harun TOLASA, Ahmet Paşa’nın Şiir Dünyası, Akçağ Yay., Ankara, 2001.
4. M. Nejat SEFERCİOĞLU, Nev’î Divanı’nın Tahlili, Akçağ Yay., Ankara, 2001.
5. Agâh Sırrı LEVEND, Divan Edebiyatı, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1984.ÇELEBİOĞLU Âmil, 'Türk Edebiyatında Manzûm Dinî Eserler", Eski Türk Edebiyatı Araştırmaları, İstanbul, 1998, s. 349-365.
6. LEVEND Agâh Sırrı, “Dinî Edebiyatımızın Başlıca Ürünleri”, Türk Dili Arastırmaları Yıllığı Belleten, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, 1972, s. 35-80.
7. AKKUŞ Metin, Klasik Türk Şiirinin Anlam Dünyası: Edebi Türler ve Tarzlar, Ankara, 2006.
8. CANIM Rıdvan, Divan Edebiyatında Türler, Grafiker Yayınları, Ankara, 2010.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 100
Toplam 1 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 0
Finalin BAşarıya Oranı 100
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Yazılı sınav.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 20 100
Ödevler 0 5 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 38 38
Toplam İş Yükü 210
Toplam İş Yükü / 30 saat 7
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 0 5 0 4 0 2 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 4 3 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 3 0 3 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 3 0 3 0 0 4 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0
OK10 0 0 3 0 0 2 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr