Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL EGZERSİZ YAKLAŞIMLARI
1 Dersin Adı: TEMEL EGZERSİZ YAKLAŞIMLARI
2 Dersin Kodu: FTR2002
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu FTR1001 ANATOMİ I
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Özden ÖZKAL
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Dr. Defne KAYA UTLU
Öğr. Gör. Dr. Çetin SAYACA
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: e-posta:ozdenozkal@uludag.edu.tr
tel:0224-2942450/55372
Adres: Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Görükle Kampüsü-Bursa
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin amacı; farklı yaş gruplarında, hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz tedavisinin amaçlarını, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programının planlanmasını öğretmek, normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama yetisini kazandırmak, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen postüral bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrencilerin, temel değerlendirme ve ölçme yöntemleri doğrultusunda belirlenen bozukluklarda problem çözme ve egzersiz programını oluşturma becerisini geliştirmektir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Hastayı değerlendirmek ve program geliştirmek için gerekli yaklaşımları, egzersiz sınıflandırmasını, egzersizlerin amaçlarını ve etkilerini öğrenir.;
2 Temel egzersiz programını planlar.;
3 Normal eklem hareketine etki eden faktörleri belirleyerek uygun egzersiz programı hazırlama ve uygulama yetisini kazanır.;
4 Postüral bozukluklarda ortaya çıkan problemleri ve özelliklerini öğrenir.;
5 Farklı postürel bozukluklarda problem çözme, egzersiz programı planlama ve uygulama becerisi kazanır.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Tedavi hareketlerine giriş, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama, Fonksiyonel Egzersizin Temel İlkeleri Motor kontrol nedir? Şart mıdır? Tedavi hareketlerine giriş, egzersizin sınıflandırılması ve egzersiz programı planlama, Fonksiyonel Egzersizin Temel İlkeleri Motor kontrol nedir? Şart mıdır?
2 Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH Kuvvet eğitimleri: Kuvvet, güç ve endurans eğitim stratejileri ve ilerlemeleri Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH Kuvvet eğitimleri: Kuvvet, güç ve endurans eğitim stratejileri ve ilerlemeleri
3 Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH İzometrik, konsantrik ve egzentrik eğitim Normal eklem hareketi, pasif, aktif yardımlı ve aktif NEH İzometrik, konsantrik ve egzentrik eğitim
4 Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler Squat,dead-lift ve lunge: Eğitim stratejileri Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler Squat,dead-lift ve lunge: Eğitim stratejileri
5 Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler Squat,dead-lift ve lunge: Eğitim stratejileri Dirençli egzersizler, el ile uygulanan dirençli egzersizler, mekanik dirençli egzersizler Squat,dead-lift ve lunge: Eğitim stratejileri
6 Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri, Düzeltici stratejiler Normal eklem hareketini artırmak için germe egzersizleri, Düzeltici stratejiler
7 Postural problemler ve egzersiz örnekleri Fonksiyonel düzeltme stratejileri: Üst çeyrek, core, alt çeyrek Postural problemler ve egzersiz örnekleri Fonksiyonel düzeltme stratejileri: Üst çeyrek, core, alt çeyrek
8 Postural problemler ve egzersiz örnekleri Fonksiyonel düzeltme stratejileri: Üst çeyrek, core, alt çeyrek Postural problemler ve egzersiz örnekleri Fonksiyonel düzeltme stratejileri: Üst çeyrek, core, alt çeyrek
9 Skolyoz rehabilitasyonunda egzersiz yaklaşımı Mobilite eğitimleri Skolyoz rehabilitasyonunda egzersiz yaklaşımı Mobilite eğitimleri
10 Spinal Stabilizasyon ve Pilates Stabilite eğitimleri Spinal Stabilizasyon ve Pilates Stabilite eğitimleri
11 Gevşeme egzersizleri, Grup egzersizleri, YOGA, Tai Chi Chuan, Traksiyon Alt ekstremite fonksiyonel egzersizleri Gevşeme egzersizleri, Grup egzersizleri, YOGA, Tai Chi Chuan, Traksiyon Alt ekstremite fonksiyonel egzersizleri
12 Üst ekstremite fonksiyonel egzersizleri Üst ekstremite fonksiyonel egzersizleri
13 Segmental stabilizasyon egzersizleri Segmental stabilizasyon egzersizleri
14 Genel pratik tekrar Genel pratik tekrar
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1- Bandy WD, Sanders B. Therapeutic Exercise: Techniques for Intervention. Lippincott Williams and Wilkins. 2001. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS)
2- Basmajian JV, Wolf SL.Therapeutic Exercise. 5th Ed. Williams and Wilkins, Baltimore. 1990.
3- Kisner C, Colby LA. Therapeutic Exercise Foundations and Techniques. 4 th ed. FA Davis, Philadelphia, 2002.
4- Otman AS, Köse N. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler. Meteksan, Ankara, 2006.
5- Otman AS, Köse N. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri. 4. baskı Yücel Ofset Matbaacılık. Ankara, 2008.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bağıl değerlendirme
Açıklama Ara sınav ve final sınavı
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 30 saat 3,8
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 5 5 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr