Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
RÖNESANS DÖNEMİ OYUNLARI ANALİZİ
1 Dersin Adı: RÖNESANS DÖNEMİ OYUNLARI ANALİZİ
2 Dersin Kodu: GSY2013
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. MİNE ARTU MUTLUGÜN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Dr.Öğretim Üyesi Mine ARTU MUTLUGÜN
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Rönesans'tan 17. Yüzyıl sonuna kadar temel türlerin (Klasisizm) özelliklerinin kavranması.ersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Ders kapsamında Rönesans metinlerini incelemeyi öğretmek amaçlanır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu özelliklerin dram sanatının temel kavramlarıyla, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisinin gelişimi.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Tiyatro metninin içerik ve biçim özelliklerini belli bir tür ve akım ekseninde değerlendirebilmek;
2 Metin ve yazar ilişkisini kavramak;
3 Metin ve dönem özellikleri arasında bağlantılar kurabilmek;
4 Farklı değerlendirme ve görüşler arasında karşılaştırma yapabilmek;
5 Düşüncelerin yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme becerisini kazandırmak.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Shakespeare tragedyalarının genel özellikleri
2 Hamlet oyun analizi
3 Romeo Juliet oyun analizi
4 Fırtına oyun analizi
5 3. Richard oyun analizi
6 Othello oyun analizi
7 Shakespeare komedyalarının genel özelliği
8 Bir Yaz gecesi rüyası oyun analizi
9 Kral IV Henry oyun analizi
10 Venedik Taciri oyun analizi
11 Kral Lear oyun analizi
12 Julius Cesar Oyun analizi
13 Don Juan oyun analizi
14 Atinalı Timon oyun analizi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sevda Şener, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Yayınları, Ankara -Sevda Şener, Dram Sanatı, Dost Yayınları, Ankara -Mina Urgan, Shakespeare ve Hamlet, Can Yayınları, İstanbul -Jan Kott, Çağdaşımız Shakespeare, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul -Terry Eagleton, William Shakespeare, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul -Cristopher Marlowe “Dr Faustus”, William Shakespeare “Hamlet”, “Macbeth”, “Othello”, “Kral Lear”
Ana kaynak: İncelenecek Oyun metinleri (Oyun isimleri ders planında yer almaktadır)
Yardımcı kaynaklar:
Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985.
Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998
Şener, Sevda; Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
Stenier, George; Tragedyanın Ölümü, Çev. Burç İdem Dinçel, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2011.
Brockett, Oscar; Tiyatro Tarihi, Çev: Sevinç Sokullu, Selda B. Öndül, Semih Çelenk, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Beliz Güçbilmez. Dost Kitabevi, Ankara 2002.
Eagleton, Terry; Tatlı Şiddet- Trajik Kavramı, Çev: Kutlu Tunca, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2012
Kott, Jan, Çağdaşımız Shakespeare, Çev: Teoman Güney, Mitos-Boyut Yay,İstanbul, 1999.
Urgan, Mina; Shakespeare ve Hamlet, Altın Kitaplar Yay, İstanbul,1985.
Eagleton, Terry; William Shakespeare, Çev: A. Cüneyt Yalaz, Boğaziçi .Ü. Yayınevi, İstanbul, 1998.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenciler verilen ödevler ve dönem içerisinde yapılan vize ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.
Açıklama Öğrenciler verilen ödevler ve dönem içerisinde yapılan vize ve final sınavları ile değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 6 6
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 95
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,9
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 3 2 3 3 4 3 4 0 0 0 0 0
OK2 3 4 4 3 3 3 4 0 0 0 0 0
OK3 4 3 3 4 3 3 4 0 0 0 0 0
OK4 2 3 3 4 3 4 3 0 0 0 0 0
OK5 4 4 3 4 2 2 3 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr