1 | Dersin Adı: | RÖNESANS DÖNEMİ OYUNLARI ANALİZİ |
2 | Dersin Kodu: | GSY2013 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MİNE ARTU MUTLUGÜN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: | Dr.Öğretim Üyesi Mine ARTU MUTLUGÜN |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Rönesans'tan 17. Yüzyıl sonuna kadar temel türlerin (Klasisizm) özelliklerinin kavranması.ersin amacı bir oyun metninin öz ve biçim açısından ne gibi özellikleri olduğunu, yazar ve dönemi açısından da değerlendirerek bir tiyatro sanatçısı olarak oyun metnine analitik açıdan nasıl yaklaşılabileceğini öğretmektir. Ders herhangi bir oyunun sanatsal niteliğini tartışabilecek bir düzeye getirmeyi hedefler. Ders kapsamında Rönesans metinlerini incelemeyi öğretmek amaçlanır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu özelliklerin dram sanatının temel kavramlarıyla, sözlü ve yazılı olarak ifade edebilme becerisinin gelişimi. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Shakespeare tragedyalarının genel özellikleri | |
2 | Hamlet oyun analizi | |
3 | Romeo Juliet oyun analizi | |
4 | Fırtına oyun analizi | |
5 | 3. Richard oyun analizi | |
6 | Othello oyun analizi | |
7 | Shakespeare komedyalarının genel özelliği | |
8 | Bir Yaz gecesi rüyası oyun analizi | |
9 | Kral IV Henry oyun analizi | |
10 | Venedik Taciri oyun analizi | |
11 | Kral Lear oyun analizi | |
12 | Julius Cesar Oyun analizi | |
13 | Don Juan oyun analizi | |
14 | Atinalı Timon oyun analizi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Sevda Şener, Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Yayınları, Ankara -Sevda Şener, Dram Sanatı, Dost Yayınları, Ankara -Mina Urgan, Shakespeare ve Hamlet, Can Yayınları, İstanbul -Jan Kott, Çağdaşımız Shakespeare, Mitos Boyut Yayınları, İstanbul -Terry Eagleton, William Shakespeare, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul -Cristopher Marlowe “Dr Faustus”, William Shakespeare “Hamlet”, “Macbeth”, “Othello”, “Kral Lear” Ana kaynak: İncelenecek Oyun metinleri (Oyun isimleri ders planında yer almaktadır) Yardımcı kaynaklar: Nutku, Özdemir; Dünya Tiyatrosu Tarihi 1. Cilt, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985. Şener, Sevda; Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi, Dost Kitabevi, Ankara, 1998 Şener, Sevda; Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997. Stenier, George; Tragedyanın Ölümü, Çev. Burç İdem Dinçel, Türkiye İş Bankası Yayınları, İstanbul, 2011. Brockett, Oscar; Tiyatro Tarihi, Çev: Sevinç Sokullu, Selda B. Öndül, Semih Çelenk, Tülin Sağlam, Sibel Dinçel, Beliz Güçbilmez. Dost Kitabevi, Ankara 2002. Eagleton, Terry; Tatlı Şiddet- Trajik Kavramı, Çev: Kutlu Tunca, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2012 Kott, Jan, Çağdaşımız Shakespeare, Çev: Teoman Güney, Mitos-Boyut Yay,İstanbul, 1999. Urgan, Mina; Shakespeare ve Hamlet, Altın Kitaplar Yay, İstanbul,1985. Eagleton, Terry; William Shakespeare, Çev: A. Cüneyt Yalaz, Boğaziçi .Ü. Yayınevi, İstanbul, 1998. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenciler verilen ödevler ve dönem içerisinde yapılan vize ve final sınavları ile değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Öğrenciler verilen ödevler ve dönem içerisinde yapılan vize ve final sınavları ile değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 6 | 6 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 8 | 8 |
Diğer | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 95 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,9 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |