1 | Dersin Adı: | GELİŞİM ve ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ |
2 | Dersin Kodu: | REH4112 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 4 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 8 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Prof.Gülay GÖĞÜŞ |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuarı gulayg@uludag.edu.tr +90 224 294 27 00 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Eğitim psikolojisi alanının önemini kavrayarak, gelişim özellikleri ve öğrenme kuramları hakkında bilgi edinmek |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Diğer disiplinler ve bu disiplinlerin müzik alanıyla etkileşimi konusunda temel bir bilgi birikimi kazanmasına katkı sağlar. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Psikoloji ve alt dalları, eğitim psikolojisi | |
2 | Gelişimle ilgili kavramlar, ilkeler ve gelişimi etkileyen faktörler | |
3 | Fiziksel gelişim | |
4 | Bilişsel gelişimle ilgili temel kavramlar. Piaget ve bilişsel gelişim kuramı | |
5 | Bilişsel gelişimle ilgili diğer kuramlar | |
6 | Dil ve ahlak gelişimi | |
7 | Dil ve ahlak gelişimi Ara sınav | |
8 | Öğrenmenin temelleri ve klasik koşullanma kuramı | |
9 | Edimsel koşullanma kuramı ve sosyal öğrenme kuramı | |
10 | Bilgi işleme kuramı | |
11 | Yapılandırmacı kuram | |
12 | Yapılandırmacı kuram | |
13 | Beyin temelli öğrenme kuramı | |
14 | Güdülenme ve öğretim |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Arı,R. Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayınları 2005. Aydın, A. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi Alfa Yayınları, 2000. Bacanlı, H. Gelişim ve Öğrenme Ankara: Nobel yayın dağıtım, 2000. Erdem, M. ve Akman, Y. Gelişim ve Öğrenme Ankara: Arkadaş yayınları, 1998. Fidan, N. Okulda öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi, 1986. İnanç, B. Bilgin, M. Ve Kılıç Atıcı, M. Gelişim Psikolojisi Çocuk ve Ergen Gelişimi Ankara: Nobel Yayınları, 2005. Selçuk,Z. Eğitim Psikolojisi Gelişim ve Öğrenme. İstanbul: Atlas Yayınevi (1995) Senemoğlu, N. Gelişim Öğrenme ve Öğretim : Kuramdan Uygulamaya, 12.baskı – Ankara:Gazi Kitapevi, 2005 Topses,G. Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınları, 2003. Ulusoy,A.(Ed.) Gelişim ve Öğrenme Ankara: Anı Yayıncılık., 2002. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı. | |
Açıklama | Açık uçlu veya çoktan seçmeli soruların yer aldığı yazılı sınavlarla değerlendirilir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 5 | 55 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |