1 | Dersin Adı: | GENEL MÜZİK TARİHİ I |
2 | Dersin Kodu: | KNS2077 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 2 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 3 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. GÜLAY GÖĞÜŞ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof.Gökçe ALTAY ARTAR Öğr.Gör.S.Dağhan DOĞU |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Bursa Uludağ Üniversitesi Devlet Konservatuvarı gulayg@uludag.edu.tr +90 224 294 27 09 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Ortaçağ, rönesans ve barok dönemlerdeki müzik üsluplarını, kuramları, biçimleri, teknikleri ve bestecileri tanımak ve bu dönemlere ait seçilmiş müzik örneklerini dinleyerek bunları teknik ve estetik değerleri bakımından tartışmak. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Tarihsel süreç içinde müziğin gelişimini anlamak, sanatsal performans sırasında bu bilgilerden yararlanarak sanatsal bir yorum oluşturabilmek bu dersin öğrenciye en önemli katkısıdır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Erken hristiyanlık dininde polifoni (Notre Dame Okulu) ve şarkı üslupları | |
2 | Motet ve gelişimi; Machaut, Landini | |
3 | İtalyan trecento müziği, Dufay, Josquin ve döngüsel missa | |
4 | Reformasyon, karşı reformasyon ve Palestrina | |
5 | Madrigal, Fransız şansonu ve 16. yüzyılda çalgı müziği | |
6 | Erken barok: operanın öncülleri, Monteverdi ve Orfeo | |
7 | Tekrar ve ara sınav | |
8 | Onyedinci yüzyılda müzik: Lully, Purcell, Corelli. | |
9 | Geç Barok: Vivaldi ve konçerto | |
10 | Bach'ın çalgı ve vokal müziği | |
11 | Haendel ve opera | |
12 | İtalyan opera seria ve opera bufa, opera devrimi | |
13 | Çalgı müziği; Scarlatti, C.P.E.Bach. | |
14 | Barok dönemden klasik döneme doğru |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
1. J. Peter Burkholder – Claude V. Palisca, Norton Anthology of Western Music. 5th Ed. (W. W. Norton & Company, 2005) 2. İlhan Mimaroğlu, Müzik Tarihi (Varlık Yayınları, 1961) 3. İlke Boran – Kıvılcım Yıldız Şenürkmez, Kültürel Tarih Işığında Çoksesli Batı Müziği (Yapı Kredi Yayıncılık, 2007) 4.Ahmet Say, Müzik Tarihi (Müzik Ansiklopedisi Yayınları, 2006) |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Yazılı sınav, proje/ödev. | |
Açıklama | Repertuar seçkisi dahilinde dönemlerle ilişkili dinleti örneklemeleri, müzik tarihi dönemlerine ilişkin stilleri ve tarihi içeren yazılı sınav, konu başlıklarına ilişkin proje ve/veya ödevler. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |