Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
Örgütsel Çatışma ve Çözüm Yolları
1 Dersin Adı: Örgütsel Çatışma ve Çözüm Yolları
2 Dersin Kodu: EYT5117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Şükrü ADA
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Dr. Şükrü Ada
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok
+90 (224) 294 21 92
sukruada@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Dersin Amacı, Örgütsel çatışmaya yönelik yaklaşımları, Örgütsel çatışmaya yönelik yönetsel yaklaşımları, çatışmada kızgınlığın kontrol altına alınmasını, Çatışma sürecinde iletişimin önemini, Okul yöneticilerinin kullandıkları çatışma çözme stratejileri üzerine yapılan çalışmaları irdelemektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Çatışmanın olumsuz yanlarının yanında olumlu yanları, duygusal zekâ ve çatışma yönetimi üzerine etkisi, Liderliğin eğitim kurumlarına yansımaları konularında algı ve anlayış geliştirme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Çatışma yönetim yöntemlerinin kullanılma düzeylerine yönelik yorumlar yaparken okulların bu konuyla ilgili değişkenleri kavrayabilecektir.;
2 Örgütsel çatışmaya yönelik ana yaklaşımları açıklayabilecektir.;
3 Çatışmanın olumsuz yanlarının yanında olumlu yanları olduğunu kavrayabilecektir.;
4 Çatışmada kızgınlığın kontrol altına alınmasını bilecektir.;
5 Duygusal zekâ ve çatışma yönetimi üzerine etkisini değerlendirebilecektir.;
6 Çatışma sürecinde iletişimin önemini kavrayabilecektir.;
7 Çatışmada kişisel davranış ile ilgili etmenleri analiz edebilecektir.;
8 Niteliğine ve ortaya çıkış şekillerine göre çatışma türleri bilebilecektir.;
9 Liderliğin eğitim kurumlarına yansımalarını tartışabilecektir.;
10 Alanda var olan bir sorunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak değerlendirebilecektir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Örgütsel çatışmaya yönelik ana yaklaşımlar
2 Örgütsel çatışmaya yönelik yönetsel yaklaşımlar
3 Çatışma yönetim yöntemlerinin kullanılma
4 Çatışma Yönetimi Stratejileri
5 Çatışmada kızgınlığın kontrol altına alınması
6 Duygusal zekâ ve çatışma yönetimi üzerine etkisi
7 Çatışma sürecinde iletişimin önemi
8 Çatışmada arabuluculuk
9 Okulda Arabuluculuk Programının Yapılanması
10 Çatışma ve Kriz Yönetimi
11 Okulda Çatışma ve Kriz Yönetimi Programının Yapılanması
12 Çatışmada Kişisel Davranış İle İlgili Etmenler
13 Niteliğine ve ortaya çıkış şekillerine göre çatışma türleri
14 Liderlik ve Yöneticilik
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi, Ankara: Gazi Kitabevi
Eren, Erol. Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, İstanbul, 2001.
Ertürk, M. (1994). Organizasyonlarda çatışma, çatışma nedenleri, çatışmanın yöntemi ve Erciyes üniversitesinde bir anket uygulaması. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(27),121-147.
Gümüşeli, A. İ. (1994). İzmir ortaöğretim okulları yöneticilerinin öğretmenler ile aralarındaki çatışmaları yönetme biçimleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
Güneş, A. (2008). Okul Müdürlerinin Çatışma Yönetimi İle Yönetim Stilleri Arasındaki Farklar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
Karip, E. (2013). Çatışma yönetimi (5.Baskı). Ankara: Pegem A.
Kaya, O. (1998). İlköğretim okulu yöneticilerinin öğretmenlerle aralarında çıkan çatışmaları yönetme biçimleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.
Kılıç, S. (2006). Özel okul öğretmenlerinin çatışma yaklaşımları ile çatışmayı yönetme stilleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
Kılıç, Mustafa. “Örgütsel Çatışma ve Yönetimi”, Yönetim ve Organizasyon, Ed. Salih Güney, Nobel Yayınları, Ankara, 2007., ss. 103-120.
Şentürk, N. (2006). İlköğretim okullarında yaşanan çatışma türleri ve yöneticilerin izledikleri çözüm yöntemleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi, Edirne.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 30
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 30
Yıl sonu Sınavı 1 40
Toplam 3 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 60
Finalin BAşarıya Oranı 40
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara ve yarıyıl sonu sınavlarında çoktan seçmeli sınavlar yapılacaktır.
Açıklama Bağıl değerlendirme yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 15 15
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 25 25
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,77
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OK1 5 4 1 1 1 1 1 1
OK2 4 4 4 1 1 1 1 1
OK3 1 1 3 1 3 3 1 1
OK4 1 1 1 3 4 3 1 1
OK5 4 4 1 1 1 3 3 1
OK6 3 3 3 1 1 4 4 3
OK7 5 4 4 1 1 3 4 4
OK8 1 1 1 1 1 1 3 5
OK9 1 1 1 1 1 3 3 1
OK10 1 1 1 1 1 1 3 3
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr