1 | Dersin Adı: | Örgütsel Çatışma ve Çözüm Yolları |
2 | Dersin Kodu: | EYT5117 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Şükrü ADA |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Dr. Şükrü Ada Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok +90 (224) 294 21 92 sukruada@uludag.edu.tr |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Dersin Amacı, Örgütsel çatışmaya yönelik yaklaşımları, Örgütsel çatışmaya yönelik yönetsel yaklaşımları, çatışmada kızgınlığın kontrol altına alınmasını, Çatışma sürecinde iletişimin önemini, Okul yöneticilerinin kullandıkları çatışma çözme stratejileri üzerine yapılan çalışmaları irdelemektir. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Çatışmanın olumsuz yanlarının yanında olumlu yanları, duygusal zekâ ve çatışma yönetimi üzerine etkisi, Liderliğin eğitim kurumlarına yansımaları konularında algı ve anlayış geliştirme |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Örgütsel çatışmaya yönelik ana yaklaşımlar | |
2 | Örgütsel çatışmaya yönelik yönetsel yaklaşımlar | |
3 | Çatışma yönetim yöntemlerinin kullanılma | |
4 | Çatışma Yönetimi Stratejileri | |
5 | Çatışmada kızgınlığın kontrol altına alınması | |
6 | Duygusal zekâ ve çatışma yönetimi üzerine etkisi | |
7 | Çatışma sürecinde iletişimin önemi | |
8 | Çatışmada arabuluculuk | |
9 | Okulda Arabuluculuk Programının Yapılanması | |
10 | Çatışma ve Kriz Yönetimi | |
11 | Okulda Çatışma ve Kriz Yönetimi Programının Yapılanması | |
12 | Çatışmada Kişisel Davranış İle İlgili Etmenler | |
13 | Niteliğine ve ortaya çıkış şekillerine göre çatışma türleri | |
14 | Liderlik ve Yöneticilik |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Aydın, M. (2014). Eğitim yönetimi, Ankara: Gazi Kitabevi Eren, Erol. Yönetim ve Organizasyon, Beta Yayınları, İstanbul, 2001. Ertürk, M. (1994). Organizasyonlarda çatışma, çatışma nedenleri, çatışmanın yöntemi ve Erciyes üniversitesinde bir anket uygulaması. Erciyes Üniversitesi İİBF Dergisi, 11(27),121-147. Gümüşeli, A. İ. (1994). İzmir ortaöğretim okulları yöneticilerinin öğretmenler ile aralarındaki çatışmaları yönetme biçimleri (Yayımlanmamış doktora tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. Güneş, A. (2008). Okul Müdürlerinin Çatışma Yönetimi İle Yönetim Stilleri Arasındaki Farklar (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yeditepe Üniversitesi, İstanbul. Karip, E. (2013). Çatışma yönetimi (5.Baskı). Ankara: Pegem A. Kaya, O. (1998). İlköğretim okulu yöneticilerinin öğretmenlerle aralarında çıkan çatışmaları yönetme biçimleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu. Kılıç, S. (2006). Özel okul öğretmenlerinin çatışma yaklaşımları ile çatışmayı yönetme stilleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul. Kılıç, Mustafa. “Örgütsel Çatışma ve Yönetimi”, Yönetim ve Organizasyon, Ed. Salih Güney, Nobel Yayınları, Ankara, 2007., ss. 103-120. Şentürk, N. (2006). İlköğretim okullarında yaşanan çatışma türleri ve yöneticilerin izledikleri çözüm yöntemleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Trakya Üniversitesi, Edirne. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 30 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 60 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ara ve yarıyıl sonu sınavlarında çoktan seçmeli sınavlar yapılacaktır. | |
Açıklama | Bağıl değerlendirme yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 15 | 15 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 2,77 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |