nalankuru@uludag.edu.tr Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18
Dersin Web Adresi:
19
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilere; öğrenme ve öğretim ortamı olarak sınıf ve yönetimi kavramları bilgisini, sınıf yönetimi modellerini ve bu modellerin özelliklerini kavrayabilmelerini, bir okul öncesi öğretmeni olarak sınıf içi öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arası iletişim becerilerini anlayabilmelerini, etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımın neler olduğunu kavramalarını, farklı sınıf yönetimi yaklaşımlarının temel özelliklerini ve bunlardan okul öncesi eğitime uygun olanlarını kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Öğrenciler, sınıf yönetimi yaklaşımlarından okul öncesi eğitim alanına uygun olanları kullanma yeterliliğine sahip olurlar.
Öğrencileri ile daha etkili iletişim kurabilirler.
Sınıfta etkili ve olumlu bir iklim yaratarak öğrencilerin de birbirleri ile ile daha etkili iletişim kurmasına destek olabilir.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme.;
2
Okulöncesi dönemdeki çocukların istenmeyen davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilme.;
3
Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilme;
4
Etkili sınıf yönetimi becerileri sergileyebilme;
5
Sınıf içi kuralların önemini fark edebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilme;
6
Farklı sınıf yönetimi yaklaşımlarını kavrayabilme ;
7
Farklı yaklaşımlardan okul öncesi dönem için uygun olanlarını ayırt edebilme;
8
Çocukları sınıf içi etkinliklerde motive edebilmek için uygun yaklaşımları kullanabilme;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Erken çocukluk dönemde sınıf yönetiminin içeriği ve özellikleri
Sugai, G., & Horner, R.H. (2002). The evolution of discipline practices: School-wide positive behavior supports. Child & Family Behavior Therapy, Evertson.C.S. Weinstein (2006). The Place of classroom management and standarts in teacher education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. Arnas Y. Sadık F. (2016) Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık. Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık. Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım. Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
0
0
Kısa Sınav
0
0
Ödev
1
40
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
2
28
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
0
0
0
Ödevler
1
30
30
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
0
0
0
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
32
32
Toplam İş Yükü
90
Toplam İş Yükü / 30 saat
3
Dersin AKTS Kredisi
3
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU