Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI
1 Dersin Adı: OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE SINIF YÖNETİMİ YAKLAŞIMLARI
2 Dersin Kodu: OKU5117
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NALAN KURU
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Yok
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nalankuru@uludag.edu.tr
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu derste öğrencilere; öğrenme ve öğretim ortamı olarak sınıf ve yönetimi kavramları bilgisini, sınıf yönetimi modellerini ve bu modellerin özelliklerini kavrayabilmelerini, bir okul öncesi öğretmeni olarak sınıf içi öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci arası iletişim becerilerini anlayabilmelerini, etkili sınıf yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve donanımın neler olduğunu kavramalarını, farklı sınıf yönetimi yaklaşımlarının temel özelliklerini ve bunlardan okul öncesi eğitime uygun olanlarını kavramalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğrenciler, sınıf yönetimi yaklaşımlarından okul öncesi eğitim alanına uygun olanları kullanma yeterliliğine sahip olurlar. Öğrencileri ile daha etkili iletişim kurabilirler. Sınıfta etkili ve olumlu bir iklim yaratarak öğrencilerin de birbirleri ile ile daha etkili iletişim kurmasına destek olabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Sınıf yönetimi temel yaklaşımlarını ve dayandığı felsefeleri karşılaştırabilme.;
2 Okulöncesi dönemdeki çocukların istenmeyen davranışlarını değiştirmeye yönelik etkili stratejiler geliştirebilme.;
3 Öğrenciler arasında etkili iletişim becerilerini sergileyebilme;
4 Etkili sınıf yönetimi becerileri sergileyebilme;
5 Sınıf içi kuralların önemini fark edebilme ve kural geliştirme sürecini yönetebilme;
6 Farklı sınıf yönetimi yaklaşımlarını kavrayabilme ;
7 Farklı yaklaşımlardan okul öncesi dönem için uygun olanlarını ayırt edebilme;
8 Çocukları sınıf içi etkinliklerde motive edebilmek için uygun yaklaşımları kullanabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Erken çocukluk dönemde sınıf yönetiminin içeriği ve özellikleri
2 Tepkisel Modelin İncelenmesi
3 Önleyici Modelin İncelenmesi
4 Gelişimsel Modelin İncelenmesi
5 Bütünsel Modelin İncelenmesi
6 Kounin Grup Yönetimi Modelinin İncelenmesi
7 DavranışDeğiştirme Modeli (Skinner)
8 Güvengen Davranış Modeli (Canter)
9 Ussal Sonuçlar Modeli (Dreikurs)
10 İnsanlararası İlişkileri Çözümleme (Berne, Harrıs) Modelinin İncelenmesi
11 Ginnot Modelinin İncelenmesi
12 Öğretmen Etkililiği Eğitimi (Gordon)
13 Gerçeklik Terapisi Modeli (Glasser)
14 Redl ve Wattentberg Modeli
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Sugai, G., & Horner, R.H. (2002). The evolution of discipline practices: School-wide positive behavior supports. Child & Family Behavior Therapy, Evertson.C.S. Weinstein (2006). The Place of classroom management and standarts in teacher education. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Arnas Y. Sadık F. (2016) Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Celep, C. (2000). Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
Erden, M. (2001). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alkım.
Başar, H. (2001). Sınıf Yönetimi. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
Kaya, Z. ve Diğerleri. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Uzun cevaplı sınav performans sunumu
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 30 30
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 0 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 32 32
Toplam İş Yükü 90
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7
OK1 5 5 5 5 5 5 5
OK2 5 5 5 5 5 5 5
OK3 5 5 5 5 5 5 5
OK4 5 5 5 5 5 5 5
OK5 5 5 5 5 5 5 5
OK6 5 5 5 5 5 5 5
OK7 5 5 5 5 5 5 5
OK8 5 5 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr