1 |
Dersin Adı: |
MESLEKİ YABANCI DİL III (İNGİLİZCE) |
2 |
Dersin Kodu: |
TRBZ211 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
5 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
3 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Ögr. Üyesi EMEL ADAMIŞ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Öğr. Gör. Dr. Emel Adamış emeladamis@uludag.edu.tr |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
aysenacun@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Turizm Bölümü'nde öğrenim gören öğrencilerin, İngilizce'de alanı ile ilgili mesleki terimlerin bilincinde olması, iş ortamında kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerinin geliştirilmesi ve turizm faaliyetlerinde yabancı dil kullanımı konusunda gelişmelerini sağlamaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğrenciler, İngilizce'de alanı ile ilgili mesleki terimlerin bilincinde olur ve iş ortamında kendilerini yabancı dilde ifade edebilme yeteneklerini geliştirirler. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Turizm nedir? : Müşteri her zaman haklıdır – Ülkenizin gerçekleri ve istatistikler – Üç farklı meslek – Turizm: Dünyanın en büyük işi – Meslek anketi , iş becerileri – İş becerilerini tanımlama, iş rutinini tanımlama – İş becerileri ile ilgili sıfatlar, sanayi sektörleri |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
2 |
Dünyadaki destinasyonlar: Farklı destinasyonlar-farklı gelenekler – Ülke/bölge ile ilgili bilgiler, broşür, sunum – En çok tercih edilen yerler – En çok kazananlar ve en çok harcayanlar, bir destinasyonu tanımlama – Kaynakları ve özellikleri tanımlama – Turizm özellikleri ve atraksiyonları |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
3 |
Tur operatörleri: Ülkenizdeki tur operatörleri – Neden tatil paketi tercih edilmeli, ‘Burma’da barış’ turu – Tur operatörlerinin rolü, her şey dahil tur – Tur operatörleri ile konuşma, paket tur tasarlama – Paket tur web sayfası, yerel tur operasyonlarını tanımlama – Soru sorma, zaman gösteren edatlar – Seyahat etme nedenleri |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
4 |
Turist motivasyonları: Eski ve yeni turizm – Seyahat etme para harcama nedenleri, yolcu anketi, bir Kenya tur operatörü ile röportaj – İnsanlar niçin seyahat eder, turizmin değişen yüzü – Turist motivasyonlarındaki değişiklikler |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
5 |
Seyahat acenteleri: İhtiyaçları belirleme – Yerel seyahat acentesi değerlendirmesi – Hepsi bir günde çalışması, yeni bir müşteri, bir ürünü sunmak – Satış süreci, İnternetin etkisi – Müşterinin ihtiyaçlarını belirlemek, alternatif sunmak ve tavsiyede bulunmak – Bir seyahat acentesi ile ilgili rapor – ‘Açık’ ve ‘kapalı’ sorular, Öneride bulunma – Satış şartları |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
6 |
Turizm taşımacılığı: Yolcu gemisi – Beklentileri aşmak – Ülkenizde taşımacılık – San Francisco’da taşıma sistemleri ve teleferik, bir yolcu gemisi çalışanı – Seyahat ederken bir turist için en önemli şey nedir – zaman çizelgesi bilgisi – Karşılaştırma yapma – Taşımacılık ile ilgili kavramlar |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
7 |
Konaklama: Telefonda gülümseme – Yerel konaklama – Kalacak yer, telefonla rezervasyon alam – Otel hakkında bilgi verme, olağandışı konaklama, telefonla rezervasyon – Lokasyon tanımlama – Konaklama türleri, Servis ve imkanlar |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
8 |
Ara sınav |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
9 |
Pazarlama ve Tanıtım: Müşterilerden öğrenme – Yerel turizm tanıtımı – Ürün analizi, turizm tanıtımı – Pazarlama nedir, tanıtım teknikleri – SWOT nedir, bir kampanyayı sunmak – İlanlar, tanıtım kampanyası haberleri – Sıfatın dereceleri – Pazarlama terminolojisi, reklam dili |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
10 |
Havacılık endüstrisi: Anket taktikleri – Karbon ofset şemaları ve kara listeler – Uçak yolculuğundaki değişiklikler – Turizm ve uçak seyahati, göklerde devrim – Anket formu oluşturma – Kibarca soru sorma – Havaalanı isimleri ve kodları |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
11 |
Farklı tatiller: Yetenek ve liyakat – Ticaret fuarı, bir dağcı ile röportaj – Karakurum deneyimi, kültürel farklılıklar – Antarctica üzerine sorular, turist tipleri ve tatil türleri – Kültürel ipuçları – Deneyim hakkında soru sorma ve konuşma, servis provizyonunu tanımlama |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
12 |
Rezervasyon ve satış: Yerel Global Dağıtın Sistemi (GDS) kullanımı – Rezervasyon alma, Bilgisayarla Rezervasyon Sisteminin (CRS) kaynağı , bilet verme – Tatil rezervasyonu yapma-doğru bilgi alma, Bilgisayarla rezervasyon yapma, kısaltmalar ve kodlar – Rezervasyon onayı – Koşul cümleleri – Turizm rezervasyon sistemleri |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
13 |
Havaalanından hareket: Dikkat veya kontrol – En yakın havaalanı – Bir havaalanı çalışanı, İki farklı havaalanı konuşması – Havaalanında çalışma, havayolu yolcusunun hakları – Check-in ve danışma masaları, kontrol – Sorulara ve taleplere kibarca cevap verme – Havaalanı imkanları ve hizmetleri, havaalanı dili |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |
14 |
Genel tekrar |
Konu alıştırmaları/ dinleme/anlama/video |