Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ
1 Dersin Adı: PAZARLAMA İLETİŞİMİ
2 Dersin Kodu: PZRZ207
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ÖZLEM ULUÇAY ŞAKAR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının görevlendirdiği öğretim elemanları.
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr.Gör. Özlem ŞAKAR
ulucay@uludag.edu.tr
02247112781/61731
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Öğrencinin, işletmeninmisyonvevizyonudoğrultusundaişletmeimajınınkorunmasıvegeliştirilmesine, markadeğerininyükseltilmesine, pazarlamailetişimçabalarında(reklam, halklailişkiler, kişiselsatış, satışarttırıcıçabalar, sponsorluk, ağızdanağızapazarlama, fuarorganizasyonu, market yönetimi, e-ticaret, doğrudanpazarlama)doğruiletişimtekniklerinikullanarakdoğrukitleiletişimaraçlarınıseçerek, doğrumesajlarıdoğrukitleyeiletmedekatkıdabulunmasınısağlayacaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Pazarlama iletişiminin önemini kavrayabilme ve iş yaşamında tüm pazarlama karması öğelerini pazarlama iletişimi modelinde kullanabilme
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Pazarlama iletişiminin önemini kavrayabilme;
2 Pazarlama iletişim sürecini ve öğelerini açıklayabilme;
3 Bütünleşik pazarlama iletişimini açıklayabilme ;
4 Pazarlama iletişimi unsuru olarak reklam çalışmalarını uygulayabilme;
5 Pazarlama iletişimi unsuru olarak Halkla İlişkiler faaliyetlerini uygulayabilme;
6 Pazarlama iletişimi unsuru olarak satış geliştirme faaliyetleriniuygulayabilme;
7 Pazarlama iletişimi unsuru olarak kişisel ve doğrudan satış çalışmalarınıuygulayabilme;
8 Marka yönetimi, fuar organizasyonu, womm, sponsorluk gibi pazarlama iletişimiunsurlarını tasarlayabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Pazarlama iletişimi kavramı ve özellikleri
2 Bütünleşik pazarlama iletişimi
3 Ürün, markaveambalajiniletişimboyutlari
4 Dağitimvefiyatiniletişimboyutu
5 Tutundurma karması ve yönetimi
6 Reklam, halklailişkiler , duyurumvewomm
7 Kişiselsatişvesatıştutundurma
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Doğrudanpazarlama
10 Sponsorluk
11 Amacayönelikpazarlama
12 Krizdönemindepazarlamailetişimi
13 Fuarlarvesergiler
14 Pazarlamailetişimiplanlamasi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1.Pazarlama İletişimiYönetimi,Yavuz Odabaşı, MediaCat Yayınları
2. İletişim Odaklı Pazarlama; İzzet Bozkurt,MediaCat Yayınları
3.Değer Temelli Pazarlama;PeterDoyle, MediaCat Yayınları
4.Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları;DavıdMeermanScott, MedıaCat Yayınları
5.Kurum Kimliği; Ayla Okay, MediaCat Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Örnek olay incelemeleri , Kısa sınav
Açıklama Dersteki başarının değerlendirilmesi için 40 puanlık 1 adet vize ve 60 puanlık 1 adet final sınavı yapılmaktadır. Öğrencilerin herbirinin dönem sonu itibarıyle topladığı puanlar, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği gereği ders geçme kriterleriyle karşılaştırılarak, öğrencinin başarı durumunu başarılı ya da başarısız olarak belirler.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 3 15
Ödevler 0 10 40
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 15 15
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 15 15
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 30 saat 4,23
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 2 4 3 4 3 3 3 5 4 4 4 3
OK2 4 5 4 5 4 4 4 5 4 4 3 3
OK3 5 5 4 5 5 4 4 5 5 4 5 3
OK4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 3
OK5 4 4 3 5 4 5 5 5 3 4 3 3
OK6 4 4 3 5 4 5 5 4 3 4 3 3
OK7 5 5 4 5 3 5 5 4 4 4 3 2
OK8 4 4 3 4 4 4 5 5 4 4 4 2
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr