1 | Dersin Adı: | FELSEFE AÇISINDAN MODERN-POSTMODERN TARTIŞMALARI |
2 | Dersin Kodu: | FEL6116 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Doktora |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Metin BECERMEN |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | Doç. Dr. Funda Günsoy Turowski |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Funda Günsoy Turowski fundagk@uludag.edu.tr Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye. Tel: +90 224 2941823 |
18 | Dersin Web Adresi: | http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153 |
19 | Dersin Amacı | Dersin temel amacı, çağdaş felsefe içindeki modern-postmodern felsefe tartışmalarına odaklanarak, hem modern felsefenin akıl, kültür, bilgi, dil, özne vs konulardaki kurucu iddialarını ele almayı hem post-modern düşüncenin modernliğin temel iddia ve ideallerine yönelik eleştirilerini tartışmayı hem de modernite, modernizm, post-modernizm arasındaki kavramsal ayrımlar konusunda bir farkındalık geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Modern ve postmodern felsefe yapma tarzları arasındaki farklılıklar konusunda bilgi sahibi olmak |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Modern-Postmodern tartışmalarının dayanaklarını ortaya koyma | |
2 | Modern-Postmodern tartışmalarının dayanaklarını ortaya koymaya devam | |
3 | Postmodern düşüncenin hareket noktalarından biri olarak Saussure’ün dil görüşünün ele alınması | |
4 | Postmodern düşüncenin hareket noktalarından biri olarak Wittgenstein’ın ikinci dönem dil görüşünün ele alınması | |
5 | Lyotard’ın postmodern görüşünü ele alma | |
6 | Foucault’nun modern kurumsal yapıların oluşumunu eleştirisine bakış | |
7 | Foucault’ya devam | |
8 | Ara sınav/Kısa bir değerlendirme | |
9 | Deleuze’ün görüşlerini ele alma | |
10 | Deleuze’e devam | |
11 | Derrida’nın görüşlerini ele alma | |
12 | Derrida’ya devam | |
13 | Derrida’ya devam | |
14 | Değerlendirme |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
M. SARUP, Post-Yapısalcılık ve Postmodernizn, Çev. Abdülbaki Güçlü, İstanbul: Kırk Gece Yayınları, 2010. Mehmet KÜÇÜK, Modernite versus Postmodernite, İstanbul: Say Yayınları, 2011. M. RASKIN-N. CHOMSKY, Postmodernizm ve Rasyonalite, İstanbul: Bgst Yayınları, 2008. T. EAGLETON, Postmodernizm ve Yanılsamaları, Çev. Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011. F. JAMESON, Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, Çev. Abdülkadir Gölcü, Ankara: Nirengikitap, 2011. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Bir ara sınav ve final yapılacaktır. | |
Açıklama | 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 10 | 50 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 7 | 7 |
Diğer | 5 | 5 | 25 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |