Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
FELSEFE AÇISINDAN MODERN-POSTMODERN TARTIŞMALARI
1 Dersin Adı: FELSEFE AÇISINDAN MODERN-POSTMODERN TARTIŞMALARI
2 Dersin Kodu: FEL6116
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Doktora
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Metin BECERMEN
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Funda Günsoy Turowski
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Funda Günsoy Turowski
fundagk@uludag.edu.tr
Uludağ Üniversitesi Felsefe Bölümü Fen-Edebiyat Fakültesi, 16059 Görükle, Bursa - Türkiye.
Tel: +90 224 2941823
18 Dersin Web Adresi: http://felsefe.uludag.edu.tr/site/node/153
19 Dersin Amacı Dersin temel amacı, çağdaş felsefe içindeki modern-postmodern felsefe tartışmalarına odaklanarak, hem modern felsefenin akıl, kültür, bilgi, dil, özne vs konulardaki kurucu iddialarını ele almayı hem post-modern düşüncenin modernliğin temel iddia ve ideallerine yönelik eleştirilerini tartışmayı hem de modernite, modernizm, post-modernizm arasındaki kavramsal ayrımlar konusunda bir farkındalık geliştirmeyi amaçlamaktadır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Modern ve postmodern felsefe yapma tarzları arasındaki farklılıklar konusunda bilgi sahibi olmak
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Felsefi problem görme ve düşünme;
2 İnsan sorununu çağdaş felsefede belirleme;
3 Filozofun metinleriyle probleme bakma;
4 Metinler ile problemi anlama;
5 Metinler ile problemi çözümleme;
6 Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma;
7 Günümüzü anlama;
8 Günümüz problemlerine cevap arama;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Modern-Postmodern tartışmalarının dayanaklarını ortaya koyma
2 Modern-Postmodern tartışmalarının dayanaklarını ortaya koymaya devam
3 Postmodern düşüncenin hareket noktalarından biri olarak Saussure’ün dil görüşünün ele alınması
4 Postmodern düşüncenin hareket noktalarından biri olarak Wittgenstein’ın ikinci dönem dil görüşünün ele alınması
5 Lyotard’ın postmodern görüşünü ele alma
6 Foucault’nun modern kurumsal yapıların oluşumunu eleştirisine bakış
7 Foucault’ya devam
8 Ara sınav/Kısa bir değerlendirme
9 Deleuze’ün görüşlerini ele alma
10 Deleuze’e devam
11 Derrida’nın görüşlerini ele alma
12 Derrida’ya devam
13 Derrida’ya devam
14 Değerlendirme
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
M. SARUP, Post-Yapısalcılık ve Postmodernizn, Çev. Abdülbaki Güçlü, İstanbul: Kırk Gece Yayınları, 2010.
Mehmet KÜÇÜK, Modernite versus Postmodernite, İstanbul: Say Yayınları, 2011.
M. RASKIN-N. CHOMSKY, Postmodernizm ve Rasyonalite, İstanbul: Bgst Yayınları, 2008.
T. EAGLETON, Postmodernizm ve Yanılsamaları, Çev. Mehmet Küçük, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 2011.
F. JAMESON, Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Kültürel Mantığı, Çev. Abdülkadir Gölcü, Ankara: Nirengikitap, 2011.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Bir ara sınav ve final yapılacaktır.
Açıklama 7 hafta ders işlendikten sonra vize sınavı ve dönem sonunda da tüm dersleri içeren final sınavı klasik sistemde yapılacaktır.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 7 7
Diğer 5 5 25
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 4 4 5 4 5 4 4 5 4 5 4
OK2 4 4 4 5 5 5 5 4 4 5 4 4
OK3 4 5 5 4 4 4 5 4 4 4 4 5
OK4 5 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4
OK5 5 4 5 4 5 4 5 4 5 5 5 5
OK6 4 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4 4
OK7 5 4 4 5 5 4 5 5 4 4 4 5
OK8 4 5 3 5 4 5 4 5 5 5 5 5
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr