1 | Dersin Adı: | HEMŞİRELİK ESASLARI I |
2 | Dersin Kodu: | SHE5045 |
3 | Dersin Türü: | Seçmeli |
4 | Dersin Seviyesi: | Yüksek Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 1 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 7 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 2 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | Yok |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. DİLEK YILMAZ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: | - |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Doç. Dr. Dilek Yılmaz Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Esasları AD e-mail: dilekk@uludag.edu.tr Telefon: 0224 294 2454 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Kendi alanında uygulama yaparken yetişkin bir hastanın fizyolojik ve psikolojik gereksinimleri doğrultusunda mevcut hemşirelik sorunlarını çözümlemeye yönelik ilkeler ve kavramlar analiz edilerek hemşirelik bakımını öğretmeyi amaçlar. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Bu ders hemşirelik esaslarına giriş ve temel hemşirelik becerilerini geliştirmeyi kapsamaktadır. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Dersin Tanıtımı/ İlke ve Hedeflerinin Paylaşılması | |
2 | Sağlık ve hemşirelik | |
3 | Öğrenim ve öğretim süreci | |
4 | Öğretim yöntemleri | |
5 | İlaç etkileşimleri, ilaç alerjileri, yaşlılıkta ve çocuklarda ilaç kullanımı | |
6 | Uyku ve dinlenme | |
7 | Stres ve sağlık, bireysel baş etme stratejileri | |
8 | Ağrı ve ağrı kontrolü | |
9 | İntravenöz sıvı tedavisi | |
10 | Laboratuvar örneği alma ve tanısal işlemlerde hemşirenin sorumlulukları | |
11 | Basınç ülserleri ve bakımı | |
12 | Hemşirelik süreci | |
13 | Sıcak soğuk uygulamalar | |
14 | Dersin değerlendirilmesi |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
• Kara Kaşıkçı M, Akın E (Ed). Temel Hemşirelik-Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2021. • Atabek Aştı T, Karadağ A (Ed). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2012. • Atabek Aştı T, Karadağ A (Ed). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevleri, Adana, 2011. • Dikmen Y, Korhan EA.(ed). Hemşirelik Esasları Klinik Uygulama Rehberleri. Akademisyen Kitabevi. 2016. • Sabuncu N ve ark. Hemşirelik Esasları- Temel Beceriler Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, 2015. • Sabuncu N, Ay F (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010. • Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, 2009. • Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008. • Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. • Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005. • Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care, 7th Edition, Mosby, 2005. • Ochs G. Study Guide & Skills Performance Checklists to accompany Fundamentals of Nursing, 6th Edition, Mosby, 2004. • White L. Foundations of Basic Nursing, 2 Edition, Thomson Delmar Learning, 2004. • Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, 7th Edition, Prentice Hall, 2003. • Johnson M, Bulechek G, Dochterman JM, Maas M, Moorhead S. Nursing Diagnoses, Outcomes, and Interventions: NANDA, NOC and NIC Linkages, 1st edition, C.V. Mosby, 2001. • Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001. • Timby BK. Fundamental Skills and Concept in Patient Care. 7th Edition, Lippincott Co., Philadelphia, 2001. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 4 | 30 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 70 |
Toplam | 5 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 30 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 70 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır. | |
Açıklama |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 2 | 28 |
Uygulamalı Dersler | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 4 | 5 | 60 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 0 | 10 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 6,87 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |