Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HEMŞİRELİK ESASLARI I
1 Dersin Adı: HEMŞİRELİK ESASLARI I
2 Dersin Kodu: SHE5045
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Yüksek Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 7
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DİLEK YILMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: -
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Doç. Dr. Dilek Yılmaz
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Esasları AD
e-mail: dilekk@uludag.edu.tr
Telefon: 0224 294 2454
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Kendi alanında uygulama yaparken yetişkin bir hastanın fizyolojik ve psikolojik gereksinimleri doğrultusunda mevcut hemşirelik sorunlarını çözümlemeye yönelik ilkeler ve kavramlar analiz edilerek hemşirelik bakımını öğretmeyi amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders hemşirelik esaslarına giriş ve temel hemşirelik becerilerini geliştirmeyi kapsamaktadır.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel hemşirelik becerilerini profesyonel ilkeler doğrultusunda uygulayabilme ve öğretim yapabilme ;
2 İlaçları güvenli bir şekilde uygulayabilme;
3 Hemşirelik süreci doğrultusunda hastaya bakım verebilme ;
4 Hastanın temel gereksinimlerini belirleyebilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin Tanıtımı/ İlke ve Hedeflerinin Paylaşılması
2 Sağlık ve hemşirelik
3 Öğrenim ve öğretim süreci
4 Öğretim yöntemleri
5 İlaç etkileşimleri, ilaç alerjileri, yaşlılıkta ve çocuklarda ilaç kullanımı
6 Uyku ve dinlenme
7 Stres ve sağlık, bireysel baş etme stratejileri
8 Ağrı ve ağrı kontrolü
9 İntravenöz sıvı tedavisi
10 Laboratuvar örneği alma ve tanısal işlemlerde hemşirenin sorumlulukları
11 Basınç ülserleri ve bakımı
12 Hemşirelik süreci
13 Sıcak soğuk uygulamalar
14 Dersin değerlendirilmesi
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: • Kara Kaşıkçı M, Akın E (Ed). Temel Hemşirelik-Esaslar, Kavramlar, İlkeler, Uygulamalar. İstanbul Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2021.
• Atabek Aştı T, Karadağ A (Ed). Hemşirelik Esasları Hemşirelik Bilimi ve Sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, İstanbul, 2012.
• Atabek Aştı T, Karadağ A (Ed). Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri. Nobel Tıp Kitabevleri, Adana, 2011.
• Dikmen Y, Korhan EA.(ed). Hemşirelik Esasları Klinik Uygulama Rehberleri. Akademisyen Kitabevi. 2016.
• Sabuncu N ve ark. Hemşirelik Esasları- Temel Beceriler Rehberi. İstanbul Medikal Yayıncılık, 2015.
• Sabuncu N, Ay F (Ed). Klinik Beceriler, Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2010.
• Perry AG, Potter PA. Fundamentals of Nursing, 7th Edition, Mosby, 2009.
• Babadağ K, Atabek Aştı T. (Ed). Hemşirelik Esasları Uygulama Rehberi, İstanbul Medikal Yayıncılık, İstanbul, 2008.
• Carpenito-Moyet LJ. Handbook of Nursing Diagnosis, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
• Nettina SM. Lippincott Manual of Nursing Practice, 8th edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2005.
• Ackley BJ, Ladwig GB. Nursing Diagnosis Handbook: A Guide to Planning Care, 7th Edition, Mosby, 2005.
• Ochs G. Study Guide & Skills Performance Checklists to accompany Fundamentals of Nursing, 6th Edition, Mosby, 2004.
• White L. Foundations of Basic Nursing, 2 Edition, Thomson Delmar Learning, 2004.
• Kozier B, Erb G, Berman AJ, Snyder S, Berman A. Fundamentals of Nursing: Concepts, Process, and Practice, 7th Edition, Prentice Hall, 2003.
• Johnson M, Bulechek G, Dochterman JM, Maas M, Moorhead S. Nursing Diagnoses, Outcomes, and Interventions: NANDA, NOC and NIC Linkages, 1st edition, C.V. Mosby, 2001.
• Taylor C, Lillis, C, Le Mone P. Fundamentals of Nursing The Art & Science of Nursing Care. Lippincott Co., Philadelphia, 2001.
• Timby BK. Fundamental Skills and Concept in Patient Care. 7th Edition, Lippincott Co., Philadelphia, 2001.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 4 30
Yıl sonu Sınavı 1 70
Toplam 5 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 30
Finalin BAşarıya Oranı 70
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme, Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 4 5 60
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 0 10 0
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 10 10
Toplam İş Yükü 206
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,87
Dersin AKTS Kredisi 7
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OK1 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
OK2 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4
OK3 5 5 5 3 5 5 5 5 5 5
OK4 4 4 4 3 4 4 4 4 4 4
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr