Görme sürecinin temel kavramlarının anlatılacağı bu derste, algı, görsel dil ve görmeye dair temel bilgiler verilecektir. Görme süreci ile yaratıcılık ilişkisi ayrıntılı olarak tartışılacak, biçim ve renk algısı, algının tarihsel evrimi, farklı mecralarda görme algısı konularında bilgi verilecektir.
20
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı:
Yaratıcılık ilişkisi ayrıntılı olarak tartışılacak, biçim ve renk algısı, algının tarihsel evrimi, farklı mecralarda görme algısı oluşturabilmek.
21
Ders Öğrenme Kazanımları
1
Görme süreci ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin öğrenilebilir olduğunu anlar;
2
Resimsel unsurları ve sembolleri anlamlandırır;
3
Görsel iletişim tasarım örneklerini yorumlar;
22
Dersin İçeriği
Hafta
Teori
Uygulama
1
Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2
Göz, görme duyusu, algı, akıl yürütme, düşünme ve zeka
3
Görsel iletişimde anlama ve anlamlandırma, görsel iletişimde algılama, algılama ölçütleri ve çağrışım ilişkisi
4
Görsel algı ve Gestalt, algılama ilkeleri, figür - arka plan ilişkisi, benzeşme - ayrışma - soyutlama
5
Algılama ve biçim, algılama ve renk, algılama ve denge, algılamada kategorizasyon, algılamada değişmezler, göz yanılsamaları
6
Algılamada bireysel farklılıklar, amaçlar ve gereksinimler
7
Algıyı etkileyen kültürel ve çevresel etkenler
8
Ara sınav
9
Görsel iletiler ve etkileri
10
Algıların sanatsal ve endüstriyel üretime etkileri
11
Görsel algılama
12
Görsel tasarım
13
Görme ve popüler kültür
14
Popüler Kültürün Tasarıma Yansımaları
23
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar:
BECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi. ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları. ROSE, G. (2007) Visual Methodologies. London: Sage Publications Ltd. BURNETT, R. (2007) İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları
24
Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI
SAYISI
KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav
1
40
Kısa Sınav
0
0
Ödev
0
0
Yıl sonu Sınavı
1
60
Toplam
2
100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı
40
Finalin BAşarıya Oranı
60
Toplam
100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları
Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Ödev,İzleme
Açıklama
-
25
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
SAYISI
Süresi [Saat]
Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler
14
3
42
Uygulamalı Dersler
0
0
0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)
1
30
30
Ödevler
0
0
0
Projeler
0
0
0
Arazi Çalışmaları
0
0
0
Arasınavlar
1
20
20
Diğer
0
0
0
Yarıyıl Sonu Sınavları
1
28
28
Toplam İş Yükü
120
Toplam İş Yükü / 30 saat
4
Dersin AKTS Kredisi
4
26
PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU