Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
GÖRSEL ALGI VE YARATICILIK
1 Dersin Adı: GÖRSEL ALGI VE YARATICILIK
2 Dersin Kodu: IYS2112
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 4
7 Dersin AKTS Kredisi: 4
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 3
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu -
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. YELİZ OKŞAK
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Yeliz OKŞAK
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: yelizoksak@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Görme sürecinin temel kavramlarının anlatılacağı bu derste, algı, görsel dil ve görmeye dair temel bilgiler verilecektir. Görme süreci ile yaratıcılık ilişkisi ayrıntılı olarak tartışılacak, biçim ve renk algısı, algının tarihsel evrimi, farklı mecralarda görme algısı konularında bilgi verilecektir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Yaratıcılık ilişkisi ayrıntılı olarak tartışılacak, biçim ve renk algısı, algının tarihsel evrimi, farklı mecralarda görme algısı oluşturabilmek.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Görme süreci ile yaratıcılık arasındaki ilişkinin öğrenilebilir olduğunu anlar;
2 Resimsel unsurları ve sembolleri anlamlandırır;
3 Görsel iletişim tasarım örneklerini yorumlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin kapsamı, hedef ve amaçlarının açıklanması
2 Göz, görme duyusu, algı, akıl yürütme, düşünme ve zeka
3 Görsel iletişimde anlama ve anlamlandırma, görsel iletişimde algılama, algılama ölçütleri ve çağrışım ilişkisi
4 Görsel algı ve Gestalt, algılama ilkeleri, figür - arka plan ilişkisi, benzeşme - ayrışma - soyutlama
5 Algılama ve biçim, algılama ve renk, algılama ve denge, algılamada kategorizasyon, algılamada değişmezler, göz yanılsamaları
6 Algılamada bireysel farklılıklar, amaçlar ve gereksinimler
7 Algıyı etkileyen kültürel ve çevresel etkenler
8 Ara sınav
9 Görsel iletiler ve etkileri
10 Algıların sanatsal ve endüstriyel üretime etkileri
11 Görsel algılama
12 Görsel tasarım
13 Görme ve popüler kültür
14 Popüler Kültürün Tasarıma Yansımaları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: BECER, E. (2002) İletişim ve Grafik Tasarımı. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
UÇAR, T.F. (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınevi.
ARNHEIM, R. (2007). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
ROSE, G. (2007) Visual Methodologies. London: Sage Publications Ltd.
BURNETT, R. (2007) İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Anlatım,Tartışma,Eğitim-Uygulama,Ödev,İzleme
Açıklama -
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 3 42
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 1 30 30
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 28 28
Toplam İş Yükü 120
Toplam İş Yükü / 30 saat 4
Dersin AKTS Kredisi 4
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 2 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr