Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
TEMEL TASARIM I
1 Dersin Adı: TEMEL TASARIM I
2 Dersin Kodu: ÇCKZ105
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Önlisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 1
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. HASAN ER
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendiği Öğretim Elemanları
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Öğr. Gör. Hasan ER
Bursa Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksekokulu, İznik Yolu Üzeri 3.Km Yenişehir / BURSA
Tel: +90 224 7736043 / 62035
e-posta: hasaner@uludag.edu.tr
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Temel Tasarım I dersi, öğrencinin çevreyi duyarlı biçimde gözlemlemesini, ayırt etme ve yargılamayı öğrenmesini, görsel ifade gücünün arttırılmasını amaçlar. Tüm disiplinlerin temelinde olan sanatın elemanları; nokta, çizgi, biçim, form, doku; ve sanatın ilkeleri; denge, ritm, hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu, motif gibi görsel sanatların ortak öğelerinin tasarlanacak ürünlerle öğrencilere kazandırılması ve böylelikle öğrencilerin üst dönemlerdeki derslerine hazırlanmalarına yardımcı olunması hedeflenmektedir.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Bu ders öğretmen adaylarına sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini deneyimleme fırsatı verir. Ayrıca öğrencilerin yaratıcı gücünü kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilmelerine imkan tanır. Öğretmen adaylarının görsel tasarım ilkelerini tanımaları, uygulamaları sağlanır ve estetik bakış açıları geliştirilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Temel sanat eleman ve ilkelerini tanımlayabilme;
2 Temel sanat eleman ve ilkelerini özgün tasarımlarla uygulayabilme;;
3 Temel tasarımda kullanılan çeşitli malzemeleri tanıyabilme;
4 Tasarım oluşturmada yaratıcı öneriler geliştirebilme;
5 Sanat eserlerini inceleyerek ve ilişkilendirerek iki ve üç boyutlu özgün çalışmalar tasarlayabilme;
6 Sanat araştırmalarında ve sanatsal yaratım sürecinde teknolojiyi kullanabilme;
7 Temel sanat eleman ve ilkeleri ile çevre ilişkisini kurarak tasarımlar yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Ders süreci hakkında öğrencileri bilgilendirme ve tanışma. Bir sonraki ders için Web2 araçlarını kullanarak kendilerini tanıtan bir afiş tasarlanmasının istenmesi. Öğrencilerin kullanabilecekleri Web2 araçlarının tanıtılması.
2 Hazırlanan afişlerin öğrenciler tarafından sunulması. Afişlerin tüm öğrencilerin ulaşabilecekleri çevrimiçi bir ortamda saklanması.
3 Temel tasarımı anlama Temel tasarımın kapsamı ve amaçları, ders süresince kazandırılması hedeflenen yeterlilikler
4 Tasarım Ögeleri Kompozisyon, nokta ve çizgi.
5 Tasarım Ögeleri Ritm-Hareket-Denge- Doku
6 Tasarım Ögeleri Renk- Işık-Gölge (Leke)
7 Tasarım Ögeleri Biçim-Form-Boyut-Oran
8 Tasarım Ögeleri Boşluk-doluluk-yön-perspektif
9 Temel Tasarım İlkeleri Tekrar-Denge-Ritm-Uyum-Zıtlık
10 Temel Tasarım İlkeleri Birlik-Bütünlük-Armoni-Aralık-Baskınlık-Egemenlik-Ölçü Oran
11 Tasarım Etkinliği 1:Yaratıcı Yüzler Öğrencilerin ulaşabilecekleri atık malzemelerle yaratıcı yüzler tasarlaması istenir. Örnek çalışmalar erişimlerine açık bir çevrimiçi ortamda paylaşılır.
12 Tasarım Etkinliği 2: Doğal Mandala Öğrencilerden doğadan toplayacakları doğal malzemelerle bir mandala yapmaları istenir. Malzemelerin çeşitli olmasına oluşturulan örüntülerin estetik açıdan tasarım ögeleri ve ilkelerine uygun olması beklenir.
13 Tasarım Etkinliği 3: Üç Boyutlu Kitap Öğrencilerden özgün olarak oluşturacakları bir hikaye için üç boyutlu kitap tasarlamaları beklenir. Üç boyutlu kitap tasarım örnekleri erişimlerine açık çevrimiçi bir ortamda paylaşılır.
14 Tasarım Etkinliği 4: Üç boyutlu Kitap Karakteri Öğrencilerden kendi belirleyecekleri bir çocuk kitabının üç boyutlu bir karakterini tasarlamaları beklenir.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ertok Atmaca, A. (2014). Temel Tasarım. Ankara: Nobel Yayıncılık
Fox, J.E. & Schırrmacher, R. (2018). Çocuklarda sanat ve yaratıcılığın gelişimi. (Çev.Ed. N.Aral, G.Duman). Ankara: Nobel Yayınları. (Orijinal yayın tarihi, 2012).
Çakmak, A. & Geçmiş, H.H. (2018). Çocukta sanat ve yaratıcılık. Ankara: Vize Yayıncılık
Artut, K. (2013). Sanat Eğitimi Ve Kuramları. Ankara: Anı Yayıncılık
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ölçme ve değerlendirme Bursa Uludağ Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği ilkelerine göre yapılmaktadır.
Açıklama Sonuçlar öğrenci otomasyon sistemi ile saptanan harf notu ile belirlenmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 1 4
Projeler 14 1 14
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 8 8
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 8 8
Toplam İş Yükü 98
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OK1 5 5 5 0 0 5 3 0 5 5 5 3
OK2 5 0 5 0 0 0 5 0 0 0 0 0
OK3 5 5 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK4 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK5 5 0 5 0 5 0 0 0 0 0 0 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK7 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr