1 |
Dersin Adı: |
TEMEL TASARIM I |
2 |
Dersin Kodu: |
ÇCKZ105 |
3 |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Önlisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
1 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
1 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
1 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Öğr. Gör. HASAN ER |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Meslek Yüksekokulları Yönetim Kurullarının Görevlendiği Öğretim Elemanları |
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Öğr. Gör. Hasan ER Bursa Uludağ Üniversitesi İbrahim Orhan Meslek Yüksekokulu, İznik Yolu Üzeri 3.Km Yenişehir / BURSA Tel: +90 224 7736043 / 62035 e-posta: hasaner@uludag.edu.tr |
18 |
Dersin Web Adresi: |
|
19 |
Dersin Amacı |
Temel Tasarım I dersi, öğrencinin çevreyi duyarlı biçimde gözlemlemesini, ayırt etme ve yargılamayı öğrenmesini, görsel ifade gücünün arttırılmasını amaçlar. Tüm disiplinlerin temelinde olan sanatın elemanları; nokta, çizgi, biçim, form, doku; ve sanatın ilkeleri; denge, ritm, hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu, motif gibi görsel sanatların ortak öğelerinin tasarlanacak ürünlerle öğrencilere kazandırılması ve böylelikle öğrencilerin üst dönemlerdeki derslerine hazırlanmalarına yardımcı olunması hedeflenmektedir. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Bu ders öğretmen adaylarına sanat eğitiminin temel ilke, kavram ve yöntemlerini deneyimleme fırsatı verir. Ayrıca öğrencilerin yaratıcı gücünü
kullanarak gözlem, izlenim ve duygularını sanat yoluyla ifade edebilmelerine imkan tanır. Öğretmen adaylarının görsel tasarım ilkelerini tanımaları, uygulamaları sağlanır ve estetik bakış açıları geliştirilir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Ders süreci hakkında öğrencileri bilgilendirme ve tanışma. |
Bir sonraki ders için Web2 araçlarını kullanarak kendilerini tanıtan bir afiş tasarlanmasının istenmesi. Öğrencilerin kullanabilecekleri Web2 araçlarının tanıtılması. |
2 |
Hazırlanan afişlerin öğrenciler tarafından sunulması. |
Afişlerin tüm öğrencilerin ulaşabilecekleri çevrimiçi bir ortamda saklanması. |
3 |
Temel tasarımı anlama |
Temel tasarımın kapsamı ve amaçları, ders süresince kazandırılması hedeflenen yeterlilikler |
4 |
Tasarım Ögeleri |
Kompozisyon, nokta ve çizgi. |
5 |
Tasarım Ögeleri |
Ritm-Hareket-Denge- Doku |
6 |
Tasarım Ögeleri |
Renk- Işık-Gölge (Leke) |
7 |
Tasarım Ögeleri |
Biçim-Form-Boyut-Oran |
8 |
Tasarım Ögeleri |
Boşluk-doluluk-yön-perspektif |
9 |
Temel Tasarım İlkeleri |
Tekrar-Denge-Ritm-Uyum-Zıtlık |
10 |
Temel Tasarım İlkeleri |
Birlik-Bütünlük-Armoni-Aralık-Baskınlık-Egemenlik-Ölçü Oran |
11 |
Tasarım Etkinliği 1:Yaratıcı Yüzler |
Öğrencilerin ulaşabilecekleri atık malzemelerle yaratıcı yüzler tasarlaması istenir. Örnek çalışmalar erişimlerine açık bir çevrimiçi ortamda paylaşılır. |
12 |
Tasarım Etkinliği 2: Doğal Mandala |
Öğrencilerden doğadan toplayacakları doğal malzemelerle bir mandala yapmaları istenir. Malzemelerin çeşitli olmasına oluşturulan örüntülerin estetik açıdan tasarım ögeleri ve ilkelerine uygun olması beklenir. |
13 |
Tasarım Etkinliği 3: Üç Boyutlu Kitap |
Öğrencilerden özgün olarak oluşturacakları bir hikaye için üç boyutlu kitap tasarlamaları beklenir. Üç boyutlu kitap tasarım örnekleri erişimlerine açık çevrimiçi bir ortamda paylaşılır. |
14 |
Tasarım Etkinliği 4: Üç boyutlu Kitap Karakteri |
Öğrencilerden kendi belirleyecekleri bir çocuk kitabının üç boyutlu bir karakterini tasarlamaları beklenir. |