1 |
Dersin Adı: |
OKULLARDA SAĞLIK ve AKTİF YAŞAM |
2 |
Dersin Kodu: |
GK028 |
3 |
Dersin Türü: |
Seçmeli |
4 |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
5 |
Dersin Verildiği Yıl: |
2 |
6 |
Dersin Verildiği Yarıyıl: |
3 |
7 |
Dersin AKTS Kredisi: |
3 |
8 |
Teorik Ders Saati (saat/hafta): |
2 |
9 |
Uygulama Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
10 |
Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): |
0 |
11 |
Dersin Önkoşulu |
Yok |
12 |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
13 |
Dersin Dili: |
Türkçe |
14 |
Dersin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
15 |
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ |
16 |
Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
|
17 |
Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
nhasil@uludag.edu.tr, tlf: 02242940686 Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE |
18 |
Dersin Web Adresi: |
http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107578 |
19 |
Dersin Amacı |
İletişim becerileri dersi öğretmenler, öğretmen adayı öğrenciler: toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazanmaktır. |
20 |
Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: |
Öğretmen adaylarının iletişim becerisi açısından daha duyarlı kılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrencinin birbirine yakınlaşmasını sağlar. Ve insan ilişkilerini başarılı şekilde sürdürülebilir. |
Hafta |
Teori |
Uygulama |
1 |
Beden Eğitimi, Spor, Egzersiz ve Fiziksel Aktivitenin tanımları |
|
2 |
Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisinin incelenmesi, orta–yüksek şiddette fiziksel aktivite uygulamalarının gerçekleştirilmesi |
|
3 |
Çocukta fiziksel aktivite, fiziksel aktivite yönergelerinin incelenmesi, fiziksel okuryazarlık ve bileşenleri |
|
4 |
Toplum yaşamına taşınan okul temelli fiziksel aktivite sağlık ve beden eğitimi programlarının genişletilmesinin incelenmesi, okullarda fiziksel aktivite fırsatlarının keşfedilmesi ve uygulanması |
|
5 |
Akademik dersler sırasında fiziksel aktivite, ilişkilendirilmiş beden eğitimi ders örnekleri, dünyada okullarda fiziksel aktivite laboratuvarları ve fiziksel aktiviteyi teşvik eden sınıf tasarımlarının incelenmesi |
|
6 |
Yaşam boyu etkinlik için bir strateji olarak beden eğitimi ve sağlık arasındaki ilişkinin yeniden düşünülmesi, sağlık ve beden eğitiminin öğretiminde teknoloji uygulamalarının gözden geçirilmesi, dünyada exergames, sağlıkla ilgili mobil uygulamalar ve giyilebilir sağlık cihazları gibi sağlıklı yaşam tarzı dijital teknolojilerinin eğitim ortamlarında kullanımı |
|
7 |
Bilişsel Öğrenme süreçleri ve Fiziksel aktivite |
|
8 |
Egzersiz ve akademik başarı arasındaki ilişki, hareket temelli öğrenme. |
|
9 |
Bireysel sağlık modeli, fiziksel aktivite, sağlık ve beslenme ilişkisi |
|
10 |
Çocuklar ve gençler için sağlıklı aktif yaşam biçimleri geliştirmek amacıyla içerik ve yöntemlere odaklanmak, beceri gelişimi, fiziksel uygunluk, sağlık, beslenme ve serbest zaman planlaması ve bütünleştirilmesi |
|
11 |
Kapsamlı okul fiziksel aktivite programlarının oluşturulması ve uygulanması, okulda aktif ve sağlıklı yaşam lideri olarak beden eğitimi öğretmeninin rolü, tüm öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılımını sağlama ve motivasyon |
|
12 |
Bireysel sağlık modelinin dünyadaki örneklerinin incelenmesi |
|
13 |
Güncel Araştırmaların incelenmesi |
|
14 |
Konuların tekrarı |
|
23 |
Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
Ed. Mehmet İlkim, Enes Beltekin. Nimet Haşıl Korkmaz, İnci Ece Öztürk, Selen Uğur “Sağlık Temelli Beden Eğitimine Genel Bir Bakış Sporda Yeni Akademi Yaklaşımlar 2020 Ed. Gülfem Hergüner,Ali Serdar Yücel “ Spor ve Sağlık Bilimlerine Mültidispliner Yaklaşım” Nimet Haşıl Korkmaz, İnci Ece Öztürk “Okullarda Fiziksel Aktivite ve Sağlık “ 2020 Cleland, V., Timperio, A., Salmon, J., Hume, C., Telford, A., Crawford, D. (2011). A Longitudinal Study of the Family Physical Activity Environment and Physical Activity among Youth. American Journal of Health Promotion, 25(3), 159–167. |
24 |
Değerlendirme |
|