Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
OKULLARDA SAĞLIK ve AKTİF YAŞAM
1 Dersin Adı: OKULLARDA SAĞLIK ve AKTİF YAŞAM
2 Dersin Kodu: GK028
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Yok
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. Nimet HAŞIL KORKMAZ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: nhasil@uludag.edu.tr,
tlf: 02242940686
Bursa Uludağ Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü, Bursa/GÖRÜKLE
18 Dersin Web Adresi: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/Ders/Index/1107578
19 Dersin Amacı İletişim becerileri dersi öğretmenler, öğretmen adayı öğrenciler: toplumdaki bireyler, toplumsal barış için, bireylerin kendileriyle barışık ve mutlu olabilmeleri için temel yaşam becerilerinden biridir. Bu dersin amacı, insan ilişkileri ve iletişim konusunda gerekli olan yeterli düzeyde kavramsal bilgi, anlayış, teknik ve uygulama becerisi kazanmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmen adaylarının iletişim becerisi açısından daha duyarlı kılınmaları, daha iyi donatılmaları ve öğretmen öğrencinin birbirine yakınlaşmasını sağlar. Ve insan ilişkilerini başarılı şekilde sürdürülebilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Beden eğitimi ve Spor Bilimleri alanındaki temel genel bilgilere sahiptir.;
2 Beden Eğitimi, Fiziksel aktivite ve Spor bilimleri alanındaki bilgilere sahiptir;
3 Beden eğitimi ve Spor Bilimleri alanında işlevsel ve taktiksel düzeyde karar alma becerisine sahiptir;
4 Beden Eğitimi ve Sporda Çocuklar ve gençler için sağlıklı aktif yaşam biçimleri geliştirmek amacıyla içerik ve yöntemlere odaklanır;
5 Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri alanındaki faaliyetlerin düzenlenmesi konusunda temel becerilere sahip olur, bu faaliyetleri uygular ve değerlendirmesini yapar.;
6 Spor Bilimleri alanıyla ilgili farklı projelerde ekip üyesi olarak uyumlu bir şekilde çalışabilir;
7 Bireysel sağlık modeli uygulamaları yapar;
8 Egzersiz programı çıkartır, programı takip eder ve gerektiğinde programda düzenlemeler yapar.;
9 Bireylerle iyi ve etkili iletişim kurar;
10 Alanındaki duygu, düşünce, görüş ve projelerini etkili bir şekilde aktarabilir.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Beden Eğitimi, Spor, Egzersiz ve Fiziksel Aktivitenin tanımları
2 Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisinin incelenmesi, orta–yüksek şiddette fiziksel aktivite uygulamalarının gerçekleştirilmesi
3 Çocukta fiziksel aktivite, fiziksel aktivite yönergelerinin incelenmesi, fiziksel okuryazarlık ve bileşenleri
4 Toplum yaşamına taşınan okul temelli fiziksel aktivite sağlık ve beden eğitimi programlarının genişletilmesinin incelenmesi, okullarda fiziksel aktivite fırsatlarının keşfedilmesi ve uygulanması
5 Akademik dersler sırasında fiziksel aktivite, ilişkilendirilmiş beden eğitimi ders örnekleri, dünyada okullarda fiziksel aktivite laboratuvarları ve fiziksel aktiviteyi teşvik eden sınıf tasarımlarının incelenmesi
6 Yaşam boyu etkinlik için bir strateji olarak beden eğitimi ve sağlık arasındaki ilişkinin yeniden düşünülmesi, sağlık ve beden eğitiminin öğretiminde teknoloji uygulamalarının gözden geçirilmesi, dünyada exergames, sağlıkla ilgili mobil uygulamalar ve giyilebilir sağlık cihazları gibi sağlıklı yaşam tarzı dijital teknolojilerinin eğitim ortamlarında kullanımı
7 Bilişsel Öğrenme süreçleri ve Fiziksel aktivite
8 Egzersiz ve akademik başarı arasındaki ilişki, hareket temelli öğrenme.
9 Bireysel sağlık modeli, fiziksel aktivite, sağlık ve beslenme ilişkisi
10 Çocuklar ve gençler için sağlıklı aktif yaşam biçimleri geliştirmek amacıyla içerik ve yöntemlere odaklanmak, beceri gelişimi, fiziksel uygunluk, sağlık, beslenme ve serbest zaman planlaması ve bütünleştirilmesi
11 Kapsamlı okul fiziksel aktivite programlarının oluşturulması ve uygulanması, okulda aktif ve sağlıklı yaşam lideri olarak beden eğitimi öğretmeninin rolü, tüm öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılımını sağlama ve motivasyon
12 Bireysel sağlık modelinin dünyadaki örneklerinin incelenmesi
13 Güncel Araştırmaların incelenmesi
14 Konuların tekrarı
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Ed. Mehmet İlkim, Enes Beltekin. Nimet Haşıl Korkmaz, İnci Ece Öztürk, Selen Uğur “Sağlık Temelli Beden Eğitimine Genel Bir Bakış Sporda Yeni Akademi Yaklaşımlar 2020
Ed. Gülfem Hergüner,Ali Serdar Yücel “ Spor ve Sağlık Bilimlerine Mültidispliner Yaklaşım” Nimet Haşıl Korkmaz, İnci Ece Öztürk “Okullarda Fiziksel Aktivite ve Sağlık “ 2020
Cleland, V., Timperio, A., Salmon, J., Hume, C., Telford, A., Crawford, D. (2011). A Longitudinal Study of the Family Physical Activity Environment and Physical Activity among Youth. American Journal of Health Promotion, 25(3), 159–167.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik ve çoktan seçmeli sorular
Açıklama Analiz ve Sentez becerisi kazanımını geliştirir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 0 0 0
Projeler 5 4 20
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 5 4 20
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 30 saat 3
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK3 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK5 0 0 0 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 3 0
OK6 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0
OK7 0 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK8 0 0 0 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK9 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
OK10 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 5 0 0 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr