Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
HENTBOL UZMANLIK III
1 Dersin Adı: HENTBOL UZMANLIK III
2 Dersin Kodu: AEB4107
3 Dersin Türü: Seçmeli
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 4
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 7
7 Dersin AKTS Kredisi: 6
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 2
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu Seçemli
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar var
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MİNE TOPSAÇ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: mtopsac@uludag.edu.tr, 0 224 294 06 97 Bursa Uludağ Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Antrenörlük Eğitimi Bölümü
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Bu dersin amacı; Hentbolde hücumun aşamaları, hücum sistemleri, ofansif ve defansif hücum , özel durumlarda hücum ve savunma konuları ile ilgili olarak karşılaşılan hatalar ve bu hataların düzeltilmesini kapsayan üst düzey bilgilere sahip olunmasını amaçlar.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Hentbol branşında üst düzey oyun kuralları bilgisine , temel teknik ve taktik bilgileri öğretebilme ve hücum savunma sistematiğini üst düzeyde bilgi sahibi olur. kulüp ve okul düzeyinde hentbol branşında bir takımı çalıştırabilir.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramları ve ilkeleri uygulama ortamına transfer eder, yerinde etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.;
2 Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye sahiptir;
3 Farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerine sahip antrenman programlarının hazırlanması ve Sporda Performans Analizi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.;
4 Farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların gelişim, öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.;
5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşma, süreli ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili Teknolojileri, ilgili malzeme ve araç-gereci farklı yaş grupları yayınlar ve güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir;
6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.;
7 Öğrendiği teknik ve taktik bilgilerini öğrencilerine açıklayabilme ;
8 Sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, Yetenek Seçme, Yönlendirme ve Geliştirmede ve Sporda Modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.;
9 Farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların öğrenme süreçlerini, bireysel farklılıklarını dikkate alarak planlar.;
10 Farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarında sevk-idare ve yönetimi süreçlerini, bireysel farklılıkları dikkate alarak planlar;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı, genel tekrar Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı, genel tekrarı uygular
2 Hentbolde grup hücumu ve savunması ( tekrar ) Hentbolde grup hücumu ve savunması ( tekrar ) uygular
3 Hentbolde takım hücumu ve aşamaları Hentbolde takım hücumu ve aşamaları uygular
4 Hentbolde basit hücum ve basit hızlı hücum Hentbolde basit hücum ve basit hızlı hücum uygular
5 Hentbolde basit hızlı hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar,düzeltme ve yardımlar Hentbolde basit hızlı hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar,düzeltme ve yardımları uygular
6 Hentbolde gelişmiş hızlı hücum; geliştirici çalışmalar hatalar ve düzeltmeler Hentbolde gelişmiş hızlı hücum; geliştirici çalışmalar hatalar ve düzeltmeleri uygular
7 ara sınav Ara Sınav
8 Hentbolde sistem içerisinde hücum; 3:3 - 4:2 hücum sistemleri Hentbolde sistem içerisinde hücum; 3:3 - 4:2 hücum sistemleri uygular
9 Hentbolde kapalı savunmalara hücum; 6:0 - 5:1 - Hentbolde kapalı savunmalara hücum; 6:0 - 5:1 - uygular
10 Hentbolde açık savunmalara hücum 3:2:1 - 4:2 - 5:0+1 Hentbolde açık savunmalara hücum 3:2:1 - 4:2 - 5:0+1 uygular
11 Çoklukta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi Çoklukta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi uygular
12 Takım hücumu (Hücum aşamaları- hücum Azlıkta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi Azlıkta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi uygular
13 Genel Sınav Hazırlığı Genel Sınav Hazırlığı uygular
14 Final Sınav Final Sınav
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: 1. SEVİM, Y. "Hentbol Teknik Taktik", Ankara, 1992
2. MURATLI, S. ASLAN, M. AĞAN, Y. "Hentbol" Oto Basımevi , İstanbul.
3. DORAK, F. "Hentbol I Bireysel Hücum ve Savunma" İzmir, 1994.
4. MURATLI, S. ÖNER, K. "Hentbol da Savunma" İstanbul, 1985
5. KAYMAZ, S. BAŞ, F. "Hentbol de 3 Anahtar"
6. ÇELİKSOY, M. "Hentbol de Teori ve Uygulama" Eskişehir, 1996.
7. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Antrenman" Bağırgan Kitapevi, Ankara, 1990
8. BAĞIRGAN, T. "Hentbol de Performans" Bağırgan Kitapevi Ankara, 1998
9. MURATLI, S. : “Çocuk ve Antrenman”, Kültür Matbaası, Ankara, 1997.
10. Cureli,J,J,Landure,P. ( 1996 ).
11. Handball.Milan:Pollina s a., Luçon.
Hattig,F., Hattig,p. ( 1979 )
12.Handball. Falken Verlag
Mraz,J., Schadlich, ( 1979 )
13. Hallen Handball. Teill 1 Berlin: Verlag Bartles
14. Sevim, Y. ( 1992 ). Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi
15. Şahin.R. ( 1993 ) Takım ve Bireysel sporlar bilgisi ( Hentbol ). Eskişehir: Web ofset
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Klasik sınav uygulamalı sınav çoktan seçmeli sınav boşluk doldurma doğru yanlış
Açıklama Ara sınav %40 final %60
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 14 70
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 20 20
Diğer 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 30 30
Toplam İş Yükü 253
Toplam İş Yükü / 30 saat 6,1
Dersin AKTS Kredisi 6
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OK1 2 2 4 3 3 4 4 4 3 3 0
OK2 2 2 3 2 4 2 3 3 1 2 0
OK3 2 2 3 2 3 2 3 3 2 1 0
OK4 3 2 2 3 4 4 3 4 3 4 0
OK5 2 2 1 2 3 4 3 3 4 3 0
OK6 2 2 3 4 4 3 4 2 1 3 0
OK7 2 3 2 4 3 2 2 4 4 4 0
OK8 2 2 3 2 1 3 4 2 3 4 0
OK9 2 1 3 4 2 2 1 2 2 2 0
OK10 4 1 3 3 3 2 3 5 2 3 0
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr