Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
ARMONİ ve EŞLİKLEME I
1 Dersin Adı: ARMONİ ve EŞLİKLEME I
2 Dersin Kodu: MUZ2209
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 2
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 3
7 Dersin AKTS Kredisi: 3
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 2
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DORUK ENGÜR
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları:
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi C Blok
doruk@uludag.edu.tr
+90 (224) 294 09 58
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Majör ve minör akorları 4 partili olarak kurabilmek, esas derece akorlarını temel ve çevrim konumlarında kullanarak piyanoda eşlik modelleri oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Batı müziği teorisi ve çokseslilik ile ilgili bilgi sahibi olur. Tonal ezgileri çoksesli hali getirebilir, basit eşlik modelleri oluşturabilir
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Üç sesli akorları kök durumunda dört partili olarak yazabilme;
2 Dar ve Geniş serimlerde akor kurabilme ve onları ayırt edebilme;
3 Kök durumundaki akorları 3’lü, 5’li ve 8’li olarak yazabilme;
4 Armonik ve melodik bağlantılar yapabilme;
5 6’lı akor kurabilme;
6 Kök durumundaki ve 6’lı durumdaki iki akorun bağlantısını yapabilme;
7 İki farklı fonksiyon arasında 6’lı akor bağlantıları yapabilme;
8 Geçici 4-6 akorunu, işlevini kavrayabilme ve akora ait bağlantıları yapabilme;
9 Yardımcı 4-6 akorunu, işlevini kavrayabilme ve akora ait bağlantıları yapabilme;
10 Kadans 4-6 akorunu, işlevini kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Aralıklar ve Akorların Kuruluşu
2 Dört Sesli Akorların Durumu
3 Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma
4 Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu
5 Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu
6 Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma
7 I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma
8 IV-V Bağlantısı
9 Farklı Fonksiyonlarda Serim Değişikliği Yapma
10 6’lı Akorlar ve bu akorların kök akorlar ile bağlantıları
11 6’lı Akorların Bağlantıları
12 Kadans 4-6 Akoru
13 Geçici 4-6 Akorları
14 İşleyici 4-6 Akorları
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası
Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning
Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi.
Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Ara Sınav: Akor oluşturma ve akorları birbirine bağlamaya yönelik kısa cevaplı sorular içeren bir sınav ile öğrencilerin giriş seviyesindeki konuları anlama durumu tespit edilir. Yarıyıl Sonu ve Bütünleme Sınavları: Verilen soprano veya bas partisinin armonize edilmesi ve uygun şifrelerin akorların altına yazılması istenir.
Açıklama Ölçme ve değerlendirme tekniği: Akor oluşturma ve akorları birbirine bağlamaya yönelik kısa cevaplı sorular ve armonize sorusu sorularak öğrencinin öğrendiklerini kullanarak verilen ezgiyi dört partili hale getirme düzeyi değerlendirilir. Değerlendirme: Akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak bağıl olarak değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 2 28
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 86
Toplam İş Yükü / 30 saat 2,87
Dersin AKTS Kredisi 3
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK7 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK8 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK9 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK10 3 1 3 1 5 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr