Türkçe English Ders İçerik Rapor
Ders Öğretim Planı
PİYANO EĞİTİMİ II
1 Dersin Adı: PİYANO EĞİTİMİ II
2 Dersin Kodu: MUZ1204
3 Dersin Türü: Zorunlu
4 Dersin Seviyesi: Lisans
5 Dersin Verildiği Yıl: 1
6 Dersin Verildiği Yarıyıl: 2
7 Dersin AKTS Kredisi: 1
8 Teorik Ders Saati (saat/hafta): 1
9 Uygulama Ders Saati (saat/hafta): 0
10 Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): 0
11 Dersin Önkoşulu
12 Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar Yok
13 Dersin Dili: Türkçe
14 Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
15 Dersin Koordinatörü: Prof. ŞİRİN AKBULUT DEMİRCİ
16 Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ
Doç. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ
Dr. Öğr. Üyesi K. Mete SUNGURTEKİN
Öğr.Gör. Nilüfer YILMAZ
Öğr.Gör. Lale NECEF
Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN
Öğr.Gör. Ardan KANALICI
17 Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ
Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi AD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA
sakbulut@uludag.edu.tr - 2940960
18 Dersin Web Adresi:
19 Dersin Amacı Piyano çalmada temel davranışları kazanmak; parmak alıştırmaları, dizi ve kadans çalışmaları, staccato ve legato tekniği, deşifre çalışmaları, zıt yönde ve paralel dizi ile beş parmak çalışmalarını yapmak; etüt ve eserlerin çalışılmasında izlenecek yöntemleri kavramak; gürlük terimlerini uygulamak, cümleleme ve uygulamalı çalışmaları yapmak, düzeyine uygun etüt ve eserleri çalmaktır.
20 Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını etkili bir biçimde kullanabilme.
21 Ders Öğrenme Kazanımları
1 Piyanoyu çalmaya ilişkin temel bilgi ve becerileri kavrayabilme.;
2 Beş parmak çalışmalarını yapabilme ve iki el arasındaki koordinasyonu sağlayabilme. ;
3 Zıt yönde dizi çalabilme.;
4 Legato ve Staccato tekniğini kavrayabilme.;
5 Do Majör ters gam ile Do Majör, La Minör ve Sol Majör, Mi Minör tonlarında 2 oktav paralel gam, arpej, akor çevrimleri ve kadans çalabilme.;
6 Düzeyine uygun eser deşifre edebilme.;
7 Düzeyine uygun etüt ve süslemeleri çalabilme.;
8 Gürlük terimlerini ve cümlelemeleri uygulayabilme.;
22 Dersin İçeriği
Hafta Teori Uygulama
1 Piyanoda kullanılan anahtarlar ile deşifre çalışmaları yapma.
2 İki el arasındaki koordinasyon. Dikey okuma
3 Legato tekniğini kavrama.
4 Staccato tekniğini kavrama.
5 Legato ve staccato tekniklerinin birlikte kullanma.
6 Do Major, la minör tonlarında paralel gamlar, arpejler, üç sesli akorlar, kadanslar; Do Majör ters gam çalma. Düzeyine uygun etüt deşifresi yapma.
7 Düzeyine uygun etüt analizi.
8 Etüt seslendirme. Sol majör tonunda paralel gamlar, arpejler, üç sesli akorlar ve kadanslar çalma.
9 Eser deşifre ve analizi. Mi minör tonunda paralel gamlar, arpejler, üç sesli akorlar ve kadanslar çalma
10 Eseri gürlük terimleri ve cümlelemeleri uygulayarak seslendirme.
11 Polifonik eser deşifresi ve analizi.
12 Polifonik eseri tekniğine uygun seslendirme.
13 Etüt ve eserlerin çalışılmasında izlenecek yöntemleri kavrama.
14 Dönem boyunca öğrenilen konulara yönelik davranışları içeren çalışmaları gözden geçirme.
23 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: AGAY’S, D., Learning To Play Piano I , Yorktown Music Pres, New York 1987
BACH, J.S.,Anna Magdalena Müzik Defteri, Muzıka, Moskova 1977
BACH, J. S.,İl Mio Primo Bach, Rıcordı, Milano 1992
BURKARD,J.A., Neue Anleitung für die Klavierspiel, Edition Schott, No2690
BURGMÜLLER, FRED., 25 Etudes op. 100, Litolff 1970
CZERNY, K., Etüdler,op.599, Altuğ Nota Yayınları, AA103
CHİNG,J., Graded Stadies, K.P.Muzik Publishing,London W.1
ÇİMEN,G.,ERCAN,N., Piyano Albümü, Armoni,Ankara 1996
DUVERNOY, J.B., İlk Piyano Çalışmaları op. 176, Papajorjiu, İstanbul
DUVERNOY, J.B., Etüdler op. 276, Zlatna Lira, Sofya
DUVERNOY, J.B., Etüdler op. 120, Schımmer, New York 1874
HAENDEL, F., Easy Masterpieces for Piano, EMB 1986
KÖHLER, L., Etüdler op. 242, Peters, Leıpzıg 1965
LEMOİNE, A., 50 Kinder- Etüden op. 37, Lira, Sofya
MOZART,W.A., 14 Çocuk Parçaları, Muzgiz, Moskova 1961
NİKOLAYEV,A., Başlangıç Metodu, Muzıka, Moskova, 1988
SAYGUN, A.A., İnci’nin Kitabı- Piyano için 7 Parça op. 10, Papajorjiu, Galata. YEGOROVA,L.,SİROVİÇ,R., Başlangıç Metodu, Azerneşr, Bakü 1974.
24 Değerlendirme
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI SAYISI KATKI YÜZDESİ
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Yıl sonu Sınavı 1 60
Toplam 2 100
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı 40
Finalin BAşarıya Oranı 60
Toplam 100
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları Öğrenci performansı ara sınavda öğretim elemanı, yarıyıl sonu sınavında komisyon üyeleri tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir.
Açıklama Bireysel çalgı dersleri akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak olarak değerlendirilmektedir.
25 AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik SAYISI Süresi [Saat] Toplam İş Yükü [Saat]
Teorik Dersler 14 1 14
Uygulamalı Dersler 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Projeler 0 0 0
Arazi Çalışmaları 0 0 0
Arasınavlar 1 1 1
Diğer 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavları 1 1 1
Toplam İş Yükü 30
Toplam İş Yükü / 30 saat 1
Dersin AKTS Kredisi 1
26 PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU
PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15 PY16
OK1 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK2 5 1 5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK3 5 1 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK4 5 1 4 4 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK5 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
OK6 5 1 3 3 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1 1 1
OK7 5 1 3 3 1 1 2 1 1 1 1 1 1 2 2 1
OK8 5 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 2 2 1
ÖK: Öğrenme Kazanımları PY: Program yeterlilikleri
Katkı Düzeyi: 1 Çok Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok Yüksek
Bologna İletişim
Mail : bologna@uludag.edu.tr
Tasarım & Kodlama
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı © 2015
otomasyon@uludag.edu.tr