1 | Dersin Adı: | PİYANO EĞİTİMİ II |
2 | Dersin Kodu: | MUZ1204 |
3 | Dersin Türü: | Zorunlu |
4 | Dersin Seviyesi: | Lisans |
5 | Dersin Verildiği Yıl: | 1 |
6 | Dersin Verildiği Yarıyıl: | 2 |
7 | Dersin AKTS Kredisi: | 1 |
8 | Teorik Ders Saati (saat/hafta): | 1 |
9 | Uygulama Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
10 | Laboratuar Ders Saati (saat/hafta): | 0 |
11 | Dersin Önkoşulu | |
12 | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok |
13 | Dersin Dili: | Türkçe |
14 | Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
15 | Dersin Koordinatörü: | Prof. ŞİRİN AKBULUT DEMİRCİ |
16 | Dersi Veren Diğer Öğretim Elemanları: |
Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ Doç. Dr. Hatice ONURAY EĞİLMEZ Dr. Öğr. Üyesi K. Mete SUNGURTEKİN Öğr.Gör. Nilüfer YILMAZ Öğr.Gör. Lale NECEF Öğr.Gör. Alpay GÜLDOĞAN Öğr.Gör. Ardan KANALICI |
17 | Ders Koordinatörünün İletişim Bilgileri: |
Prof. Şirin AKBULUT DEMİRCİ Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi AD – Görükle Kampüs/Nilüfer - BURSA sakbulut@uludag.edu.tr - 2940960 |
18 | Dersin Web Adresi: | |
19 | Dersin Amacı | Piyano çalmada temel davranışları kazanmak; parmak alıştırmaları, dizi ve kadans çalışmaları, staccato ve legato tekniği, deşifre çalışmaları, zıt yönde ve paralel dizi ile beş parmak çalışmalarını yapmak; etüt ve eserlerin çalışılmasında izlenecek yöntemleri kavramak; gürlük terimlerini uygulamak, cümleleme ve uygulamalı çalışmaları yapmak, düzeyine uygun etüt ve eserleri çalmaktır. |
20 | Dersin Mesleki Gelişime Katkısı: | Öğretmenlik mesleği alanında bireysel çalgısını etkili bir biçimde kullanabilme. |
21 | Ders Öğrenme Kazanımları |
|
22 | Dersin İçeriği |
Hafta | Teori | Uygulama |
1 | Piyanoda kullanılan anahtarlar ile deşifre çalışmaları yapma. | |
2 | İki el arasındaki koordinasyon. Dikey okuma | |
3 | Legato tekniğini kavrama. | |
4 | Staccato tekniğini kavrama. | |
5 | Legato ve staccato tekniklerinin birlikte kullanma. | |
6 | Do Major, la minör tonlarında paralel gamlar, arpejler, üç sesli akorlar, kadanslar; Do Majör ters gam çalma. Düzeyine uygun etüt deşifresi yapma. | |
7 | Düzeyine uygun etüt analizi. | |
8 | Etüt seslendirme. Sol majör tonunda paralel gamlar, arpejler, üç sesli akorlar ve kadanslar çalma. | |
9 | Eser deşifre ve analizi. Mi minör tonunda paralel gamlar, arpejler, üç sesli akorlar ve kadanslar çalma | |
10 | Eseri gürlük terimleri ve cümlelemeleri uygulayarak seslendirme. | |
11 | Polifonik eser deşifresi ve analizi. | |
12 | Polifonik eseri tekniğine uygun seslendirme. | |
13 | Etüt ve eserlerin çalışılmasında izlenecek yöntemleri kavrama. | |
14 | Dönem boyunca öğrenilen konulara yönelik davranışları içeren çalışmaları gözden geçirme. |
23 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar: |
AGAY’S, D., Learning To Play Piano I , Yorktown Music Pres, New York 1987 BACH, J.S.,Anna Magdalena Müzik Defteri, Muzıka, Moskova 1977 BACH, J. S.,İl Mio Primo Bach, Rıcordı, Milano 1992 BURKARD,J.A., Neue Anleitung für die Klavierspiel, Edition Schott, No2690 BURGMÜLLER, FRED., 25 Etudes op. 100, Litolff 1970 CZERNY, K., Etüdler,op.599, Altuğ Nota Yayınları, AA103 CHİNG,J., Graded Stadies, K.P.Muzik Publishing,London W.1 ÇİMEN,G.,ERCAN,N., Piyano Albümü, Armoni,Ankara 1996 DUVERNOY, J.B., İlk Piyano Çalışmaları op. 176, Papajorjiu, İstanbul DUVERNOY, J.B., Etüdler op. 276, Zlatna Lira, Sofya DUVERNOY, J.B., Etüdler op. 120, Schımmer, New York 1874 HAENDEL, F., Easy Masterpieces for Piano, EMB 1986 KÖHLER, L., Etüdler op. 242, Peters, Leıpzıg 1965 LEMOİNE, A., 50 Kinder- Etüden op. 37, Lira, Sofya MOZART,W.A., 14 Çocuk Parçaları, Muzgiz, Moskova 1961 NİKOLAYEV,A., Başlangıç Metodu, Muzıka, Moskova, 1988 SAYGUN, A.A., İnci’nin Kitabı- Piyano için 7 Parça op. 10, Papajorjiu, Galata. YEGOROVA,L.,SİROVİÇ,R., Başlangıç Metodu, Azerneşr, Bakü 1974. |
24 | Değerlendirme |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARI | SAYISI | KATKI YÜZDESİ |
Ara Sınav | 1 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 |
Yıl sonu Sınavı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yıl içi çalışmalarının Başarıya Oranı | 40 | |
Finalin BAşarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 | |
Derste Kullanılan Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | Öğrenci performansı ara sınavda öğretim elemanı, yarıyıl sonu sınavında komisyon üyeleri tarafından hazırlanan çalgı değerlendirme formu (derecelendirme ölçeği) ile değerlendirilmektedir. | |
Açıklama | Bireysel çalgı dersleri akademik kurul kararları doğrultusunda Bursa Uludağ Üniversitesi Ön Lisans-Lisans Yönetmeliği esas alınarak mutlak olarak değerlendirilmektedir. |
25 | AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU |
Etkinlik | SAYISI | Süresi [Saat] | Toplam İş Yükü [Saat] |
Teorik Dersler | 14 | 1 | 14 |
Uygulamalı Dersler | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Arasınavlar | 1 | 1 | 1 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavları | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 30 | ||
Toplam İş Yükü / 30 saat | 1 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 1 |
26 | PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE DERS ÖĞRENİN KAZANIMLARI İLİŞKİSİ TABLOSU | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
ÖK: Öğrenme Kazanımları | PY: Program yeterlilikleri |
Katkı Düzeyi: | 1 Çok Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 Çok Yüksek |